mboost-dp1

unknown

Windows XP Corp SP1 kræver ny CD key

- Via Betaone -

Det er ud til at Microsoft prøver endnu et forsøg på at stoppe alle de ulovlige Windows XP Corporate brugere der findes. De er igang med at udvikle sikkerheden i SP1, så gamle keys ikke længere kan bruges. Dvs. at firmaer skal have nye keys, hvilket Microsoft mener vil kunne betale sig, i håbet om at udrydde de ulovlige XP brugere.





Gå til bund
Gravatar #1 - Naish
22. jul. 2002 09:58
Tja, hvis folk vil kopiere dem så bliver de kopieret. Det er den simple brutale sandhed.

Jeg troede firmaerne lærte det i 80'erne. Kopibeskyttelse betaler sig overhovedet ikke. Den generer kun de lovlydige brugere.

MVH
Naish
Gravatar #2 - syffux
22. jul. 2002 10:01
"...i håbet om at udrydde de ulovlige XP brugere."
Til hvilket formål spørger jeg?
Det eneste de for ud af at nogen ikke kan bruge WinXP mere, er da kun at de skifter til Linux, eller andet?
Gravatar #3 - -Zion-
22. jul. 2002 10:20
hvad forhindrer dem i at få fat i en ny key?
Gravatar #4 - CodY
22. jul. 2002 10:20
*host* nu er det jo sådan at visse slemme mennesker som ikke betaler søde dejlige microsoft for deres blå skærme, ikke bare bruger den samme key, men finder på noget endnu frækkere, at downloade en key generator, som kan lave key's ud fra samme algoritme som microsoft selv... sleemme sleemme mennesker... dem kan vi ikke lide, nej fy for den da...
Gravatar #5 - [email protected]
22. jul. 2002 10:34
#4

Nu laver de jo deres algoritme om... Og de gamle keys virker ikke mere...

Hvor lang tid gik der før den keygen kom ud? ca. 1 år?

Det er lang tid at vente på sån en...
Gravatar #6 - Ejvind
22. jul. 2002 10:41
tja hvad er der at sige. Den nye servicepack er da længe at få og der er også lavet en vejledning til hvordan man får den installeret (medfølger en nyere key). Så det er da længe brudt.
Gravatar #7 - [email protected]
22. jul. 2002 10:47
#6

Den service pack der florerer på nettet atm... Er det en "final edition" Jeg tror det ikke... Det må være en SP1-Beta eller noget, da det lyder som om M$ stadig er igang med at lave ting til deres SP1...
Gravatar #8 - Pong
22. jul. 2002 10:53
Ja det er en beta der 'florerer'.
Men SP1 skal nok kunne anvendes på ulovlige XP'er ingen tvivl om det.
Der eksisterer endnu ikke en kopibeskyttelse der ikke er blevet brudt :)
Gravatar #9 - Sputler
22. jul. 2002 11:15
^-^

*host* postulat *host*
Gravatar #10 - GurliGebis
22. jul. 2002 11:18
Efter hvad jeg har læst på diverse Windows XP sider, så er det kun, hvis man slipstreamer SP1 ind på selve installations CDen, at installationen stopper, når den kommer til, at man skal indtaste ens serienummer.
Gravatar #11 - amokk
22. jul. 2002 11:33
<STRONG>ok nu skal jeg fortæller jeg hvordan det fungerer!</STRONG>
<STRONG></STRONG>
under installation af SP1 checker den din key... hvis den er en pirat-key, så nægter den at gå videre

så skal man lave sig en ny key med en keygen (tager ca 10 min på en 1.3 ghz maskine)

derefter skal man udskifte den, der er en guide til det på www.windowsxp.nu - det består blot i at man aktiverer sin XP igen, og indtaster den nye key... så kører man igen!

i øvrigt, har denne nyhed tidligere været herinde på newz, fatter ik hvorofr den nu kommer igen, den er i øvrigt pænt gammel...
Gravatar #12 - C#
22. jul. 2002 11:40
"Der eksisterer endnu ikke en kopibeskyttelse der ikke er blevet brudt :)"

spil som halflife ovs må da siges at have en fungerende kopibeskyttelse hvis man vil spille på nettet.
Gravatar #13 - GurliGebis
22. jul. 2002 12:19
#11> Du har vist ikke flugt med de sidste par dage.
Microsoft udelukker ALLE XP Corp nøgler, og sender nye ud til de firmaer, som har købt XP Corp.
De synes det er det værd, for at slippe for piratkopiering. (Som om!!!)
Gravatar #14 - Insight
22. jul. 2002 12:43
#12

halflife kan sagtens spilles på nettet UDEN en valid wonid ! du skal bare sætte serveren rigtigt/"forkert" op ..
Gravatar #15 - C#
22. jul. 2002 13:00
#14

Så de mere officielle steder :)
Gravatar #16 - Insight
22. jul. 2002 13:03
C# tjek tjek .. men har dog ikk set nogen der kan lave fake wonid
Gravatar #17 - Deternal
22. jul. 2002 13:55
Tjeah, jeg har da hørt om folk som har brugt keys de ikke har købt og som de ikke har stjålet fra nogen. Hvordan de har fået dem hvis skidtet ikke er blevet brudt kan jeg så ikke udtale mig om (spiller ikke skidtet :P).

Btw hvis nogen vil prøve et mandespil så mener jeg at key ikke er nødvendig i quake3 mere.
Gravatar #18 - Pong
22. jul. 2002 14:15
deternal: de har bare været heldige skulle jeg mene
Gravatar #19 - DarkBorg
22. jul. 2002 14:18
ja de sender keys ud til virksomhederne, der skal nok være en medarbejder eller 2 der kan huske den og kommer til at poste den et eller andet sted.
Jeg regner ikk med at det bliver et problem.
Gravatar #20 - xbeeps
22. jul. 2002 14:22
Når den første SP1 corporate key er modtaget i en virksomhed går der 5 min før den er tilgængelig for en endnu større gruppe af brugere på iRC og kort tid efter vil en forespørgsel på alt.dk.warez afsløre den for alle interesserede. Så meget giver jeg for at lave nye corp-keys!
Gravatar #21 - amokk
22. jul. 2002 14:41
#13

jeg fortæller blot hvordan det foregik da jeg installerede SP1 for en måned siden

#20 måske, men den der FCKGW... key er vist blevet banned... så det sker måske igen?
Gravatar #22 - loonyworld
22. jul. 2002 15:17
/me ler bare ... igen
Gravatar #23 - Erroneus
22. jul. 2002 16:56
#11 ja men så hører din post jo hjemme i den gamle nyhed..... ;)

Og ja keys vil blive sluppet ud, men Microsoft truer med sagsanlæg til dem som slipper deres key ud, om de så vil overholde det og om de så vil føre lister over de forskellige keys, tjaaa.

Og ang. keygens, det skal nok komme, men kun hvis der kommer keys ud, ellers er det lidt svært at lave. Men igen patches kommer der helt sikkert, men hvem giver det da :)
Gravatar #24 - amokk
22. jul. 2002 17:12
#23 - keygens ER sgu da kommet....

vi er da mange der har xp sp1 installeret nu...
Gravatar #25 - Erroneus
22. jul. 2002 17:14
Hører du overhovedet ikke efter, ja keygens er ude, hurra til de gamle keys, hvad kan vi bruge det til. Der kommer nye keys, HELT NYE KEYS til SP1 Final og ikke beta, som mange har installeret.
Gravatar #26 - grav
22. jul. 2002 19:01
Hvis XP SP1 lever op til alle andre versioner af SP'er, så vil der komme masser af updates fra WindowsUpdate.
Hvorfor checker MS ikke blot key'en under opdateringen og afholder computeren fra at bruge WindowsUpdate for fremtiden? F.eks. ved at 'banne' MAC-adressen på netkortet.
Gravatar #27 - angelenglen
22. jul. 2002 22:34
fordi MS er dumme...
Gravatar #28 - C#
23. jul. 2002 06:29
#26

fordi en masse forbrugere vil skrige op om de overvåger diverse ting.
Gravatar #29 - FISKERQ
23. jul. 2002 07:36
najs kommentar system :/
Gravatar #30 - FISKERQ
23. jul. 2002 07:36


najs kommentar system :/
Gravatar #31 - FISKERQ
23. jul. 2002 07:36

WON har været cracket utallige gange. Der har været cd-keygens, bypassers og meget andet. Problemet er bare at de retter det med det samme.

Og dette er ikke en gammel nyhed, nogle vil sikkert forveksle den med den nyhed at SP1 ikke vil installere med et bestemt aktiveringsid/serialnummer. Det der sker her at de skifter den måde serialnummerene bliver lavet, og som de selv håber, forbliver ubrudt. Det samme skete for Windows .NET Server for ikke så lang tid.

Men hvis det kun er corp versionen så downloader man retail og bruger aktiveringscracket eller keygen vel? Så installerer du SP1 og så er den sag ud af verdenen.
(Tak til det stabile/godt kodet kommentarscript)

Edit:
Og så skal det vel heller ikke undre mig hvis de finder en metode at cracke det på, tror nok bare det kan være noget der tager tid, men det kommer sikkert.
Gravatar #32 - sKIDROw
23. jul. 2002 08:16
Det vigtigste for mig er at slippe for aktivering, og mest af alt deres idé med at ville bestemme hvor tit jeg ominstallere spanden!
Den eneste grund til at jeg bruger Corp... :)
Gravatar #33 - FISKERQ
23. jul. 2002 08:17
Du skal jo bare fornye din key ffs. Det tager jo knapt nok et minut, og det er kun hvis du skifter hardware et bestemt antal gange.
Gravatar #34 - sKIDROw
23. jul. 2002 08:24
#33

"og det er kun hvis du skifter hardware et bestemt antal gange."
En windows XP home kan kun installeres (Læs: aktiveres) på samme maskine 3 gange.
Herefter kræver det en opringning mickeysoft ups microsoft, og argumentere for at du skal have lov igen... :o/
Gravatar #35 - FISKERQ
23. jul. 2002 08:33
Activation is completely anonymous; no personally identifiable information is required. The installation ID records an association of the product ID to your computer and a confirmation is sent back. The product key can now be used to install Windows on that computer an unlimited number of times. However, if you need to install Windows on a different computer using that product key, you might need to contact a Microsoft customer service representative by telephone.

Quote fra Microsoft. Hvilket vil sig at du først skal have en ny når du skifter hardware(mener ikke dette gælder med normale ting ala mus,keyboard osv.) (Men det er jo min definition af normale ting :P, jeres kan jo sagtens være harddiske i skifter ud regeltmæssigt osv.)
Gravatar #36 - pingvinen
23. jul. 2002 12:50
Man kan jo også bare køre med en Lovlig version af Windows XP :)
Gravatar #37 - Hektor
23. jul. 2002 13:06
#36 pingvinen:
Ja, og når man gør det, så bliver man alligevel behandlet, som om man er den store onde piratkopist. Hvordan ville du have det, hvis du en gang hver 2. måned skulle ringe til din bil-fabrikant og overbevise dem om, at du altså godt må køre videre i din bil, selvom du lige har monteret nogle højttalere i hattehylden eller nyt betræk på sæderne osv?
Gravatar #38 - sKIDROw
23. jul. 2002 13:09
#36 pingvin

Den lovlige vil bestemme om jeg må skifte hardware, og hvor tit jeg må ominstallere...
Det er med andre ord ret ubekvemt at være lovlydig Windows XP bruger... ;o)
Gravatar #39 - amokk
23. jul. 2002 13:29
well, jeg synes nu bare det er fryd for MS at de har lavet så meget lort, så det er en pine at være betalende bruger, men meget nemmere at have en kopieret corp. version

det er bare ris til egen røv, når folk finder ud af at det egentlgi er nemmere at være freebie-winXP-bruger

lige meget hvad de gør ved deres serial keys, vil der nok ik gå mange dage før nogen laver en guide til at undgå det
Gravatar #40 - FISKERQ
23. jul. 2002 14:35
skidrow du kan ominstallere så meget du kan.
Gravatar #41 - sKIDROw
23. jul. 2002 15:15
=>FISKERQ

Så er det noget de har ændret for nylig.
Gravatar #42 - sim
23. jul. 2002 15:37
#40:
"skidrow du kan ominstallere så meget du kan."

Ja, mere kan da vist aldrig være muligt :)
Gravatar #43 - FISKERQ
23. jul. 2002 15:57
Det har skam altid været der, den laver en hashværdi af dit hardware (ved ikke hvilket) og skiftes noget af det ud ændres hashværdien, derved skal du ringe efter aktivering. Du har aldrig skulle ringe efter aktivering efter et reinstall.
Gravatar #44 - sKIDROw
23. jul. 2002 16:06
#43

Jo..
Kender mange der har måtte ringe til microsoft, efter at have fucket deres installation op 3. gang... ;)
Og jeg har selv set det hernede...
Gravatar #45 - FISKERQ
23. jul. 2002 17:03
Det kunne evt. være de startproblemer menneskerne havde pga Microsoft fik lavet et lille problem, som gjorde at de fleste kopier af XP keglede rundt.
Gravatar #46 - sKIDROw
23. jul. 2002 20:45
#45

Da min kammerat efter 3. mislykkede forsøg, ringede til microsoft for at få åbnet sin WinXP var svaret:
"Jamen nu har du jo så 30 dage til at få den til at køre stabilt i..."
Da skaffede jeg ham en corp ed.!
Gravatar #47 - FISKERQ
23. jul. 2002 21:25
Hvad har det med fakta at gøre? Deres supportgruppe er nogle idioter, hvad så? De skriver at du kan gøre det uendeligt til din hardwarehashid ændres, og det tror jeg på indtil der kommer ordenlige beviser end "min ven..."
Gravatar #48 - sKIDROw
24. jul. 2002 08:50
=>FISKERQ
Har du prøvet at aktivere en home edition mere end 3 gange?
Det har jeg, uden held...
På en kunde maskine hernede på arbejdet...
Gravatar #49 - FISKERQ
24. jul. 2002 10:27
Jeg har selv corp :P
Har også Windows XP(legalt), men jeg gider bare ikke at genisntallere med den på. Men jeg lader da tvivlen komme til gode.
Gravatar #50 - El_Coyote
24. jul. 2002 11:08
Jeg har da aktiveret min WinXP med den samme key en mulliard gange efterhånden, den er da bare ligeglad.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login