mboost-dp1

Zepto

Zepto går konkurs

- Via Børsen -

Efter mange negative udmeldinger om manglende penge, og et par enkelte positive, som da milliardæren Karsten Ree skød penge i projektet, er det nu endegyldigt slut for den danske computerproducent; Zepto er gået konkurs.

Det er bestyrelsen i firmaet, der har valgt at trække stikket, idet de ikke mener, den økonomiske situation kan forsvare fortsat drift. Det sker til trods for, at ledelsen har kæmpet hårdt for at redde firmaet.

På baggrund af konkursen har bestyrelsen ligeledes anmodet Københavns Fondbørs at suspendere al handel med selskabets aktier. På tidspunktet for konkursen havde Zepto en aktieværdi på 43 millioner kroner.

Konkursen kommer blot få dage efter, selskabet fremlagde det seneste regnskab, der viste et underskud på 5,7 millioner for tredje kvartal før skat.





Gå til bund
Gravatar #1 - Keba
17. nov. 2009 17:25
Wow. Der røg min garanti. Mange tak Zepto.
Gravatar #2 - sissy
17. nov. 2009 17:26
Trist...
Gravatar #3 - bobslaede
17. nov. 2009 17:28
Mon man så kan købe billige bærbare og tv'er fra dem nu? :)
Gravatar #4 - byte
17. nov. 2009 17:31
det kunne man ligesom sige sig selv efter de fik ham direktoren over fra alfaview.. efter han havde kort dem konkurs kom turen til zepto. gad vide hvor mange flere han skal kore konkurs inden det fjols blir stoppet.. ?
Gravatar #5 - hj3lmen
17. nov. 2009 17:32
#4 lige præcis... sidder men en tom føelse foran mig.. 2x zepto laptops.. :-|
Gravatar #6 - woox
17. nov. 2009 17:33
Rip.. alle vores firma computere er fra Zepto og vi er glade for dem.
Gravatar #7 - Kedekede
17. nov. 2009 17:36
Alt Ree rører ved for tiden bliver til afføring. Snart ryger Ree park og Amagerbanken. Så er formuen fra salget af DBA forduftet.

LOL.

Gravatar #8 - Sveal
17. nov. 2009 17:39
Heldigt at jeg lige har fået repareret min zepto på garanti for en måned siden, men øv er sgu glad for min..
Gravatar #9 - arne_v
17. nov. 2009 17:39
#7

Nu har han ikke smidt en krone i AmagerBanken endnu.
Gravatar #10 - Woller
17. nov. 2009 17:41
endelig :) så skal jeg ikke længere råde folk til at holde sig fra dem :)
Gravatar #11 - Daniel-Dane
17. nov. 2009 17:43
Så skal deres ftp-side fandeme tømmes, ellers har jeg sgu ingen drivere!

Ha, det gjorde jeg sidste gang, de sagde, at Zepto ville dreje nøglen om!
Gravatar #12 - T_A
17. nov. 2009 17:43
Sidder ved en af deres Znote 6615WD den har jeg sgu været glad for.

Den har drillet lidt og har personlighed som en gammel Bil, hvor man skal gøre tingene på en bestemt måde.
Men virker det gør den.
Gravatar #13 - Raoul
17. nov. 2009 17:44
#1+6+8

Et firma skal stadig yde garanti og reklamationsret - selvom de er gået konkurs.

[url=
]http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/konkurs0/konkurs/garanti/][/url][/url]

Hvert fald i følge forbrugerstyrrelsen, men hvor let det er at få dækket sine ting er en helt anden ting hehe :P
Gravatar #14 - T_A
17. nov. 2009 17:44
#11

Jeg har lagt Windows 7 på min og den finder alle drivers for mig fanme rart
Gravatar #15 - webwarp
17. nov. 2009 17:45
Beklageligt, synes de havde gode produkter.. På den anden side er jeg ikke voerrasket..

#13 ja goddaw, hvordan skal et firma, der ikke eksistere gøre det... Man vil jo blive mødt af selvsamme fejl, som man får ved dit link "Siden ikke fundet (Fejl 404)"...
Af selvsamme grund synes også det er dårlig stil at de fortsat sælger produkter på deres hjemmeside, uden at nævne med et ord at man kan sidde med håret i postkassen snart, hvis man handler hos dem..
Gravatar #16 - Raoul
17. nov. 2009 17:48
#15 Ja goddaw :P.. Jeg nævner også selv, at det nok næppe er let.. Men du vil i princippet kunne lægge en sag an imod dem, og være rimelig sikker på at vinde :)
Gravatar #17 - TheAvatar
17. nov. 2009 17:51
Burde de så ikke snart lukke deres webshop?
Gravatar #18 - laspe18
17. nov. 2009 17:55
Kun mig der undrer mig lidt over, at deres webshop ikke er enten a) lukket eller b) tydeligt informerer om konkursen?

Det er altså rimelig dårlig stil, hvis der sidder nogle derude nu og intet aner med dankortet i hånden.
Gravatar #19 - Daniel-Dane
17. nov. 2009 17:56
#14
Det har jeg også oplevet. Jeg kan nu godt lide at have producentens egen drivere (customs) liggende.
Gravatar #20 - angelenglen
17. nov. 2009 18:01
Damn, så sent som i sidste uge overvejede jeg at sælge mine Zepto aktier. Godt nok småpenge, men altid surt med et tab :-(
Gravatar #21 - B230FT
17. nov. 2009 18:07
Kedekede (7) skrev:
Alt Ree rører ved for tiden bliver til afføring. Snart ryger Ree park og Amagerbanken. Så er formuen fra salget af DBA forduftet.


Rygterne siger at har trukket en masse penge ud af Zepto, for at kunne behandle sine to kronisk syge børn Dia Ree og Gunnar Ree

;-)

/B230FT

P.S. Har aldrig haft tillid til manden - jf. mit indlæg #4 i denne tråd:

http://newz.dk/karsten-ree-er-ny-direktoer-i-zepto
Gravatar #22 - ChrisRoed
17. nov. 2009 18:08
Daniel-Dane (11) skrev:
Så skal deres ftp-side fandeme tømmes, ellers har jeg sgu ingen drivere!


jeg har stort set aldrig brugt deres drivere, de har aldrig været up to date og man kan sagtens finde drivere til all dele andre steder, inkl. grafik drivere som oftest var dem der var mest uddateret.

Woller (10) skrev:
endelig :) så skal jeg ikke længere råde folk til at holde sig fra dem :)


nemlig ja :D
mine personlige erfaringer siger mig at deres produkter var nøjagtig lige så gode som deres kundepleje var dårlig - og jeg har derfor også, efter at have brændt fingrene 2 gange, svoret aldrig at smide penge efter dem igen.
alt i alt, synes jeg ikke det er synd for zepto da de har haft alle muligheder for at blive kæmpestore, men har tydeligvis fejlet.
Gravatar #23 - Kedekede
17. nov. 2009 18:14
#9.

Jo, han har. Følg dog med.
Gravatar #24 - HydrA
17. nov. 2009 18:23
Zepto-edb forsikringer til salg! PM Mig! :)
Gravatar #25 - arne_v
17. nov. 2009 18:30
#23

Han har givet tilsagn om at købe aktier for 500 millioner kroner *hvis* Amagerbanken kommer med i bankpakke II.

Amagerbanken opfylder ikke kravene til bankpakke II lige nu og økonomiministeriet har indtil videre heller ikke ville garantere at de kommer det.

Så Karsten Ree har ikke lagt en krone endnu.
Gravatar #26 - Decipher
17. nov. 2009 18:30
Det kan forhåbentlig ikke overraske nogen - hvad var det helt præcis Zepto kunne, som der ikke var andre der kunne bedre?

Jeg synes aldrig rigtig firmaet fik opdyrket en ordentlig niche, der kunne berettige dets eksistens.
Gravatar #27 - Miwer
17. nov. 2009 18:31
#13/#16:

Den side du linker til gælder garantier, stillet af producenten eller importøren, i tilfælde af, at sælgeren går konkurs (det er tre forskellige forretninger).

Man kan så sige, at i tilfælde, hvor producent og sælger er den samme, kan det godt være at garantien ikke bortfalder, men man har stadig kun et sted at gøre sine krav gældende; i konkursboet - og her kommer man formentlig bare ALLERSIDST i rækken, efter dem som har rede penge til gode i biksen (de, der som regel heller ikke får noget ud af det, når først alle andre kreditorer har været der).

Jeg tror ikke engang man kan lægge sag an imod et konkursbo - når der ikke er mere at hente, får man jo ikke noget yderligere ud af at lægge sag an i mod dem. Man kan allerhøjst smide en masse penge ud ad vinduet, bare for at få ret.

IANAL, ret mig hvis jeg tager fejl.
Gravatar #28 - Fugmann
17. nov. 2009 18:36
En glædens dag! Har ventet på dette moment siden Zepto på det skammeligste trak mine sager (bemærk flertal) ud i måneder. Så er der ikke flere der skal advares mod dem...
Gravatar #29 - Bermann
17. nov. 2009 18:41
Lær at lav ordenlige produkter så! ÅH hvor jeg fryder mig, efter den horrible behandling de udsatte mig for.

Undskyld min flame, men NEJ hvor er det velfortjent.
Gravatar #30 - Fugmann
17. nov. 2009 18:54
#29

Vel talt!
Gravatar #31 - Tagger
17. nov. 2009 19:21
Sørgelig nyhed synes jeg..

Indeed, de havde ikke noget godt rygte, men jeg og de af mine venner der har Zepto-computere har aldrig haft problemer.
Til gengæld sidder jeg med en awesome computer, som ingen af de andre store firmaer har matchet til den pris endnu.

Trods jeg har/havde garanti endnu, så fortryder jeg helt sikkert ikke det køb!
Gravatar #32 - Spicy
17. nov. 2009 19:43
Hvis nogen har en Zepto 6615 så check for sjov skyld "Rover Nautilus Z550". Det er nok .ru sider der dukker op, men det er et interessant sammenfald.
Gravatar #33 - syska
17. nov. 2009 19:46
Bermann (29) skrev:
Lær at lav ordenlige produkter så! ÅH hvor jeg fryder mig, efter den horrible behandling de udsatte mig for.

Undskyld min flame, men NEJ hvor er det velfortjent.


jaja, men du har tydeligvis heller ikke undersøgt marked godt nok hvis du har købt ... så jeg har slet ikke ondt af dig, fryder mig over det.

Man holder sit til produkter man ved virker, hvis man synes sand i røven er træls :-)

mvh
Gravatar #34 - MBORANGER
17. nov. 2009 20:03
Jeg har nu altid været glad for zepto. Min 6324W har virket forrygende og som flere siger så har jeg stadig ikke kunne finde andre producenter der kunne matche prisen med ydelsen.
Kundeservice havde et frygteligt rygte, men det undre mig egentlig. Jeg har haft bærbaren inde en eller to gange og begge var mere eller mindre selvforskyldte. Jeg vil god betjening og hurtig rep tid. Mandag blev den sendt ind og fredag havde jeg den igen! :)
Gravatar #35 - Banko-Jim
17. nov. 2009 20:13
LOL! Sådan går det, når man ansætter en af landets største bedragere, der har mange AlphaView-kunders penge på samvittigheden (eller på bankbogen)! Hvad sagde jeg for et år siden (det kan sikkert ses i Newz' arkiv)? Zepto går konkurs.

Jeg er enig med #29. Konkursen er i dén grad velfortjent. Egentlig ikke så meget pga. produkter, men på grund af stuntet med at pisse på kunderne.
Gravatar #36 - StaggerLee
17. nov. 2009 20:25
Som mange andre siger, dårlig service= velfortjent konkurs.

Men det skal også siges, at der må være nogle få dygtige personer hos Zepto for de har da også ind i mellem lavet nogle meget tiltalende produkter, bare ærgeligt at Zepto ikke har en tiltalende service eller ledelse.

(tidligere ejer af Zepto bærbar og ved den lejlighed også oplevet den dårligste service nogensinde inden for computerbranchen og det siger jo ikke så lidt).
Gravatar #37 - rudolf
17. nov. 2009 20:26
Jeg synes det er en skam det her. Er stadig rigtig glad for min Zepto Mythos A15 som kører ganske forrygende. Det er en skam at Zepto har sådan et dårligt ry pga. en skidt produktserie. Deres nye bærbare er af en helt anden kvalitet og de har produceret nogle rigtig gode bærbare.

Deres kundesupport er mere end elendig men de fik jo lavet en aftale med en anden support service. Har ikke haft kontakt med Zepto siden dette skift men det kan umuligt være blevet ringere.
Gravatar #38 - Blackwater
17. nov. 2009 20:43
rudolf (37) skrev:
Deres kundesupport er mere end elendig men de fik jo lavet en aftale med en anden support service. Har ikke haft kontakt med Zepto siden dette skift men det kan umuligt være blevet ringere.

Hele firmaet blev jo oprettet fra bunden igen.
Deres support var rigtig god, og jeg fik et opkald dagen før min bærbare omkring et problem der muligvis ville opstå, så jeg kunne vælge om jeg ville have noget med, (120 gb ekstern lomme hdd, tasker, mus, tastaturer osv). Jeg tog imod tasken.
Og alle andre der køber der i dag (eller indtil i dag) og har haft fat i supporten klager sq ikke.. Kun "haters" der dømmer firmaet som alle andre også dømmer det, fordi det engang var dårligt.
Gravatar #39 - atke
17. nov. 2009 20:55
Man kan undre sig over at folk ikke kunne gennemskue Zepto's koncept: Find en masse billige no-name laptops fra Kina, sæt et egen navn på på og påstå at det er dansk kvalitet. Den dårlige service må så være kommet af at den dårlige kvalitet naturligt giver mange reklamationssager.

Måske var de heldige med første serie og fik skabt sig et brand, men er blevet grådige og har købt endnu billigere computere, indtil deres ry var helt smadret. Det rejser man sig ikke lige fra igen.

Bevares, nogle er glade for den meget hardware de har fået for pengene. Men de sammenligner med andre mærkevarer. Sammenligner man med andre noname og skodmærker, var Zepto ikke billige.

Farvel Zepto. Det er på tide I kaster håndklædet i ringen.
Gravatar #40 - Xility
17. nov. 2009 21:13
Personligt er jeg uenig med de folk som siger at Zepto er noget skidt, for jeg har haft en Nox A15 i godt et år nu og den har levet fuldt op til mine forventninger og jeg har ikke haft nogle problemer med den. Derudover har ingen af de folk jeg kender haft problemer med Zepto, men som det lyder har vi vel bare været heldige.
Forresten, så ser det ud til at de er ved at rydde ud (dog uden prissænkninger), for hvis man laver en søgning "Zepto" på Den Blå Avis så dukker der en masse nye bærbare op som er blevet sat til salg i dag til fuld pris.
Gravatar #41 - Emilm
17. nov. 2009 21:15
Som Zepto ejer siger jeg bare, endelig og eneste rigtige der kunne ske, for sikke en elendig service jeg har oplevet. Da min Adapter kortsluttede fik jeg gang på gang falske løfter om at de havde sendt en ny afsted, efter 2 måneder købte jeg den i Hong Kong for 90 kr og fik den 10 dage efter.
Gravatar #42 - Diablo925
17. nov. 2009 21:46
så har det meldt det på deres side

""Zeptos ledelse har valgt at indgive en konkursbegæring imod Zepto A/S. Zepto modtager stadig ordre, så længe selskabet ikke er erklæret konkurs. Vi modtager dog ikke længere forudbetalinger, da disse vil indgå i et evt bo.. Ordre betalt med kort er stadig sikre og vil blive udført som angivet på webshoppen. Zepto A/S forholder sig således, at garanti og reparationssager er indstillet til kurator udgiver nærmere retningslinier. Dette gør sig også gældende for igangværende reparations sager. Zepto og dets ansatte beklager situationen.""
http://zepto.dk/special/Vigtigt.html
Gravatar #43 - angelenglen
17. nov. 2009 21:50
Jeg har aldrig haft problemer med min Zepto notebook, så det er nok derfor jeg ikke har nogen dårlige oplevelser med Zeptos kundeservice.

Det er nok lidt samme situation som folk der forsvarer køb af computere i Bilka og Aldi, fordi de aldrig har haft nogen problemer med det - men der har heller aldrig været brug for kundeservice.

Det er først når man har brug for hjælp, at man opdager hvor lidt der er at komme efter.

Jeg syntes dog det er lidt lavt at fryde sig over at nogen har brændt fingrene på at "satse" på Zeptos manglende service.
Det er altså ikke altid lige let at gennemskue den slags inden et køb.
Man kan jo ikke engang stole på TrustPilot længere :-( Se sletter jo negative anmeldelser, så snart virksomhederne beder om det.
Det kunne være interessant at vide hvor mange bedømmelser af Zepto der er blevet slettet på Trustpilot.
Gravatar #44 - Synic
17. nov. 2009 22:01
Oh my god... - vil det sige at jeg ikke kan nå at få min bærbar repareret ?.. hvis jeg sender den ind imorgen?
Gravatar #45 - Dynde87
17. nov. 2009 22:34
Skynder mig lige og melde mig ind i kampen.

Havde en 6615WD, som fik skærmproblemer, 2 gange reparation - uden at problemet var løst, fik pengene igen og har siden haft en 6625WD.

Trods den kedelige fejl, og at de ikke kunne lave den, var jeg dog tilfreds med servicen (det var også en mystisk fejl) - og har udover dette altid været superglad for mine bærbare.

Synes det er superærgerligt at de går konkurs - synes personligt det er de bedste bærbare man kan få i DK. Ville enormt gerne have haft fingre i en X15a, men ak :/
Gravatar #46 - TheAvatar
17. nov. 2009 22:37
#45
Du kan bare købe en? Deres shop mv kører jo endnu :)
Gravatar #47 - shduckman
17. nov. 2009 22:38
Nu har Zepto jo aldrig været "et mærke". Standard OEM barebones, med et klistermærke på. Ligesom Amitech. Men er da stadig lidt trist, der ryger jo nogen arbejdspladser. Men, lad falde, hvad der ikke kan stå....
Gravatar #48 - Dynde87
17. nov. 2009 22:42
#46?

Jeg troede lige de pillede siden ned?

Men anyway, det var noget jeg havde planer om efter jul ;) og så kan jeg heller ik lige gennemskue, hvad der sker med deres garantihåndtering osv. ;)

Håber bare der kommer nogle nye på banen, som kan finde ud af at smække nogle high-ends på markedet.
Gravatar #49 - Zeus
17. nov. 2009 23:22
Har også en A15 NOX fra Zepto, har haft den siden september sidste år. Det hele kørte fint, jeg havde bestilt et 6 celler og 9 celler batteri, men det 9 cellede manglede, jeg ventede... og ventede. Og nu er der gået over 1 år og jeg har stadig ikke fået mine 600 kr. tilbage, tak for lort Zepto, i reparerede min bærbar da jeg tabte den, men det var sgu kun fordi jeg havde 2 års garantien, ellers havde i pisset på mig. Reperationen to omkring 4 uger, smukt. Jeres kundeservice var sgu egentlig fin. Jeg vil bare gerne have de 600 kr tilbage, som jo logisk nok er mine. Fu & gtfo :)
Gravatar #50 - jeldtoft
17. nov. 2009 23:55
Min bror har en bærbar til reparation hos dem (for 3. gang). Denne gang har de trukket sagen utrolig langt ud (og gad vide hvorfor).

Men hvordan tror det kommer til at foregå? Altså hvordan får vi fat i computeren igen, for den er jo sikkert ikke repareret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login