mboost-dp1

Facebook

Anonymous er splittet over planlagt Facebook-angreb

- Via PC Magazine - , redigeret af Pernicious

I går kunne vi bringe nyheden om, at Anonymous d. 5. november ville nedlægge Facebook, efter det sociale netværk flere gange er blevet anklaget for ikke at beskytte brugernes personlige oplysninger ordentligt.

Læs også: Anonymous lover at nedlægge Facebook d. 5. november

Nu fortæller andre dele af Anonymous dog, at man ikke har i sinde at angribe et af de medier, man benytter til at viderebringe sine budskaber. Efter først at have kaldt det planlagte angreb for en and, skrev Twitter-brugeren anonops senere, at der ganske rigtigt er dele af Anonymous, der vil angribe Facebook, men at det ikke er hele gruppen, der støtter aktionen.

anonops skrev:
#OpFacebook is being organised by some Anons. This does not necessarily mean that all of #Anonymous agrees with it. […] We prefer to face the real power and not to face to the same medias that we use as tools.

Begivenhederne understreger blot, hvor svært det kan være at styre, hvilket mål en førerløs hacktivist-gruppe som Anonymous skal arbejde imod.





Gå til bund
Gravatar #1 - Juiceren
11. aug. 2011 07:18
børn...
Gravatar #2 - Hack4Crack
11. aug. 2011 07:38
Juiceren (1) skrev:
børn...

det mest skræmmende er jo at børnene har evnen til lægge store hjemmesider ned....

jeg ved dog ikke hvor de har hjernen fra
Gravatar #3 - terracide
11. aug. 2011 07:40
Juiceren (1) skrev:
Scriptkiddies...


FYP...

Hack4Crack (2) skrev:
det mest skræmmende er jo at børnene har evnen til lægge store hjemmesider ned....

jeg ved dog ikke hvor de har hjernen fra


Scriptkiddies + botnet != store evner....
Gravatar #4 - Sikots
11. aug. 2011 07:49
Seje terra, nu kræver det jo så også noget at kunne udnytte et botnet... Og at kunne scripte.

Så slap af.

Bortset fra det, synes jeg stadig at "Anonymous" skal trække underlæben over hovedet, og sluge...
Gravatar #5 - Nagelfar^^
11. aug. 2011 07:51
#3
enten taler du med dig selv, eller også kan du ikke læse.. hvem har snakket om store evner?
store hjemmesider != store evner

Terra: kommentarer trukket ud ad røven
Gravatar #6 - Unimox
11. aug. 2011 07:57
Det sjovt at man bare skriver "Børn" under sådan en nyhed. Det kan godt være de er mellem (lad os sige) 10-18år "børn" men hvis de sidder i timevis foran deres computere og lære programmerings sprog, og hvordan tingene fungere. Så bliver de lige pludselig en gruppe som kan, gøre skade på forskellige netværk. Hvis det er det de ville.

Og den viden de får nu, bygger de formentlig videre på senere i deres liv. Og så kan de få rigtig "magt" på den digitale front, i større grupper.

Hvis jeg havde viden til at komme ind på andres servere, så ville jeg sku også gå efter nogle af dem. Blandt andet den danske hjemmeside der opfortre dansk par til at have en hemmelig affære. What?! Så forlad sku da hellere forholdet i stedet for at liste rundt. Den hjemmeside / server ville jeg sku elske at rive fra hianden. Samt hvis jeg vidste hvordan jeg kunne give forslag til lulzsec eller Ana~ ville jeg høre dem om de ikke havde lidt "time to kill" og lige vrage den.
Gravatar #7 - bjoeg
11. aug. 2011 08:05
Har Anonops nogensinde brugt FB til deres budskaber, troede kun de brugte Twitter og telefoni.

Men jeg kan undre mig over at man annoncerer 3 måneder i forvejen at man vil angribe bestemt site, dette giver jo FB rig mulighed for at teste deres systemer og evt lukke disse, men dette er måske resultatet af en evt intern splid. En del af Anonymous der vil angribe, og den anden som ikke vil men sladrer istedet.

Glæder mig til
Gravatar #8 - Internet-Ekspert KopNudler
11. aug. 2011 08:11
Unimox (6) skrev:
Hvis jeg havde viden til at komme ind på andres servere, så ville jeg sku også gå efter nogle af dem. Blandt andet den danske hjemmeside der opfortre dansk par til at have en hemmelig affære. What?! Så forlad sku da hellere forholdet i stedet for at liste rundt. Den hjemmeside / server ville jeg sku elske at rive fra hianden. Samt hvis jeg vidste hvordan jeg kunne give forslag til lulzsec eller Ana~ ville jeg høre dem om de ikke havde lidt "time to kill" og lige vrage den.


Det er ikke hjemmesidens skyld at folk er utro. De har bare fundet et hul på markedet og fyldt det. Hvis folk vil have en affære så stopper du dem ikke ved at lukke en hjemmeside ned.
Gravatar #9 - ipwn
11. aug. 2011 08:12
Sikots (4) skrev:
Seje terra, nu kræver det jo så også noget at kunne udnytte et botnet... Og at kunne scripte.

Så slap af.

Bortset fra det, synes jeg stadig at "Anonymous" skal trække underlæben over hovedet, og sluge...


Der er skam medlemmer der har botnets, men de fleste henter enten LOIC eller bruger en eller anden form for HTML+JS løsning. Og det kræver ikke at man kan scripte.

Jeg er stadig af den holdning, at meget af Anonymous er et organisk botnet af absolutte tåber.

#6 Så du vil begå kriminalitet imod dem du ikke kan lide? GG. Deler din holdning om at det er et lorte site, men derfor kaster jeg altså ikke med digitale brosten efter det.
Gravatar #10 - lindysign
11. aug. 2011 08:23
"børn"...

Hmm... Jeg ved ikke hvad den kommentar skal bruges til... ;)

Politikere agere ofte som børn, men de har stadig magt og en hvis alder bag sig.

Til gengæld synes jeg, at gruppen viser en demokratisk modenhed, ved netop at indrømme, at de godt kan være uenige internt. Politiske partier giver ofte medlemmer mundkurv på, og det finder jeg problematisk.

Jeg venter spændt på om de nedlækker siden i november. :)
Gravatar #11 - bjoeg
11. aug. 2011 08:24
Hvorfor angriber de ikke Las Vegas og deres enarmede og får dem til at spytte en masse penge ud, vel og mærke medens de sidder ved maskinerne, eller rettere jeg gør.
Gravatar #12 - hmeco
11. aug. 2011 08:32
Nagelfar^^ (5) skrev:
#3
enten taler du med dig selv, eller også kan du ikke læse.. hvem har snakket om store evner?
store hjemmesider != store evner

Terra: kommentarer trukket ud ad røven


everything you say terracide knows better, thats why

if (user.Name["terracide"] == "Ignored")
{ response.Write("this user is waste of time"); }
else
{ response.Write("this user is still a waste of time"); }

Gravatar #13 - Niversen
11. aug. 2011 08:34
#11 for det vil være at stjæle...
anonymous er politisk og ddos er en online demonstration hvor (set bort fra botnet) alle deltagerene retter deres loic mod en bestemt server med en bestemt meddelelse.... hvis der kun er 1 ser det ikke ud af noget, men hvis der er mange...

1 mand med et banner på gågaden er ikke meget af en demonstration...
de fleste er trods alt ude på at blokere indgangen ikke stjæle data eller lignende...
Gravatar #14 - bjoeg
11. aug. 2011 08:55
#13 Har de ikke allerede stjålet? Jeg erindrer nogle dokumenter og liste med emailadresser, logins og data generelt.
Gravatar #15 - Magten
11. aug. 2011 09:02
bjoeg (14) skrev:
#13 Har de ikke allerede stjålet? Jeg erindrer nogle dokumenter og liste med emailadresser, logins og data generelt.
Nu får du folk på nakken ;)

"At kopiere er ikke det samme som at stjæle!!" :D
#16 - 11. aug. 2011 09:17
KopNudler (8) skrev:
Det er ikke hjemmesidens skyld at folk er utro. De har bare fundet et hul på markedet og fyldt det. Hvis folk vil have en affære så stopper du dem ikke ved at lukke en hjemmeside ned.


Nej, men hvis hjemmeside bliver lukket ned, kan det være at deres fucked up (kan ikke huske om det er radio eller tv) reklamer stopper....

Det er fint at man tilbyder en service og fortæller om den, men direkte at opfordre folk, der befinder sig i et forhold, til at være utro, er sku forkasteligt...

Det er jo bevist gang på gang at radio og tv reklamer påvirker os...
Gravatar #17 - terracide
11. aug. 2011 09:23
Scorp-D (16) skrev:
Nej, men hvis hjemmeside bliver lukket ned, kan det være at deres fucked up (kan ikke huske om det er radio eller tv) reklamer stopper....

Det er fint at man tilbyder en service og fortæller om den, men direkte at opfordre folk, der befinder sig i et forhold, til at være utro, er sku forkasteligt...

Det er jo bevist gang på gang at radio og tv reklamer påvirker os...


Cry me a river...at din dame knepper med alt og alle (selv Lingu) er dit problem...og har intet med "rekalmer" at gøre...
Gravatar #18 - Unimox
11. aug. 2011 09:39
Did someone brake your heart Terra :(? Poor you.
Gravatar #19 - terracide
11. aug. 2011 09:46
#18:
Nej, bare træt at at høre på hans bræk om at det er "andres" skyld...ansvarsfralæggelse.
Gravatar #20 - Internet-Ekspert KopNudler
11. aug. 2011 09:49
Scorp-D (16) skrev:
Nej, men hvis hjemmeside bliver lukket ned, kan det være at deres fucked up (kan ikke huske om det er radio eller tv) reklamer stopper....

Det er fint at man tilbyder en service og fortæller om den, men direkte at opfordre folk, der befinder sig i et forhold, til at være utro, er sku forkasteligt...

Det er jo bevist gang på gang at radio og tv reklamer påvirker os...


Det kan godt ske at man bliver påvirket af reklamer men det er stadig en selv der tager beslutningen om at melde sig ind på den hjemmeside. Utroskab er en frygtelig ting. Og det er nok ikke skide etisk og moralsk. Men der folk der synes det er en god service og så fred være med det. Man kan jo ikke udelukke reklamer for ting der ikke er gode. Slik er usundt. Skal man forbyde reklamen fordi den påvirker dig og gør dig sliksulten?

De tog en chance med en hjemmeside, og hvis den bliver et hit så siger det da mere om den generelle befolkning end om de personer der fandt på det.
Gravatar #21 - pvt.hudson
11. aug. 2011 09:52
Altså de sidste har gange så har de da brugt 4chan hvor de smider et link ..jeg skulle da selv lige se hvad der var bag teksten, og så begyndte jeg ellers at spamme paypal..
#22 - 11. aug. 2011 10:03
#19

Hvis man ikke tror på mediernes påvirkning, er man godt nok naiv...

Hvis de ikke havde nogen påvirkning ville det have set helt anderledes ud for Coca-cola, Mc D, Apple, tobak-industrien(før).


#20

Jeg har ikke sagt at reklamen skulle forbydes.
Det er fint at de tilbyder en service, og det har jeg som sådan ikke noget imod, eller at de reklamere for den.

Men at de opfordre folk som ikke tænker på at være utro, til at være det, virker lidt smadret...
Hvis man gerne vil være utro, så behøver det nok ikke nogen opfordring...
Gravatar #23 - terracide
11. aug. 2011 10:18
Scorp-D (22) skrev:
#19

Hvis man ikke tror på mediernes påvirkning, er man godt nok naiv...

Hvis de ikke havde nogen påvirkning ville det have set helt anderledes ud for Coca-cola, Mc D, Apple, tobak-industrien(før).


Igen hvis din dame hopper ud og knepper med alt fordi hun har set en rekalme er dit problem...og hvis du tror resten af verdene er ligeså har du et endnu større problem.
Gravatar #24 - bjoeg
11. aug. 2011 10:29
#23 Måske man skal omformulere den og sige "hvis din dame hopper ud og knepper med alt fordi hun har set en reklame, er der i bund og grund noget galt i jeres forhold, reklame eller ej"
Gravatar #25 - Internet-Ekspert KopNudler
11. aug. 2011 10:38
Scorp-D (22) skrev:
#19

Hvis man ikke tror på mediernes påvirkning, er man godt nok naiv...

Hvis de ikke havde nogen påvirkning ville det have set helt anderledes ud for Coca-cola, Mc D, Apple, tobak-industrien(før).


#20

Jeg har ikke sagt at reklamen skulle forbydes.
Det er fint at de tilbyder en service, og det har jeg som sådan ikke noget imod, eller at de reklamere for den.

Men at de opfordre folk som ikke tænker på at være utro, til at være det, virker lidt smadret...
Hvis man gerne vil være utro, så behøver det nok ikke nogen opfordring...


De siger jo ikke "Affære, få en før din nabo". De påpeger at man kan få det igennem deres site. Nu kan jeg ikke huske reklamen, men tror ikke de decideret opfordrer til det. Af hvad jeg husker siger de at der er mange der har en affære eller ønsker en.
#26 - 11. aug. 2011 10:45
#25

Ved ikke om det er den samme som vi snakker om, for den jeg har hørt var noget med i retning af: "Gør livet levende, hav en affære......".

Ved at være lang tid siden jeg hørte den...
Gravatar #27 - Internet-Ekspert KopNudler
11. aug. 2011 10:58
Scorp-D (26) skrev:
#25

Ved ikke om det er den samme som vi snakker om, for den jeg har hørt var noget med i retning af: "Gør livet levende, hav en affære......".

Ved at være lang tid siden jeg hørte den...


Og det tager du som en opfordring. Jeg ville sige det er reklame snak om en mulighed for at gøre livet spændende. Hvis min hals klør og der kammer en Halls reklame føler jeg mig da ikke opfordret selvom de siger direkte "Så tag dog en Halls!".
Jeg ser en mulighed og ikke andet.
#28 - 11. aug. 2011 11:14
#27

Hehe, og hvad er forskellen på "Affære, få en før din nabo", og "Gør livet levende, hav en affære" ?

De indeholder begge et inticiment til at få en affære.

Og jeg vil da hellere have et levende liv, end noget før min nabo....

Alt snak i reklamer er, sjovt nok, reklamesnak, men der er stadig en grund til at det fx er forbudt at reklamere for tobaksvarer selvom de er lovlige i sig selv...
Gravatar #29 - Internet-Ekspert KopNudler
11. aug. 2011 11:18
Scorp-D (28) skrev:
#27

Hehe, og hvad er forskellen på "Affære, få en før din nabo", og "Gør livet levende, hav en affære" ?

De indeholder begge et inticiment til at få en affære.

Og jeg vil da hellere have et levende liv, end noget før min nabo....

Alt snak i reklamer er, sjovt nok, reklamesnak, men der er stadig en grund til at det fx er forbudt at reklamere for tobaksvarer selvom de er lovlige i sig selv...


Forskellen på "Affære, få en før din nabo", og "Gør livet levende, hav en affære" er at den første er i stil med "Det her skal du have før alle andre." Og den anden er "Det her kan du bruge til at få spænding i livet".
Gravatar #30 - Legacy123321
11. aug. 2011 11:20
I folk der skriver her er alle de mest ignorante folk jeg endnu har set.
Gravatar #31 - el_barto
11. aug. 2011 11:28
Legacy123321 (30) skrev:
I folk der skriver her er alle de mest ignorante folk jeg endnu har set.

Sluk din computer og gå ud og knep nogle blomsterbørn. Du får ikke venner her. Husk at smide din sølvpapirhat på vejen ud :)
Gravatar #32 - kasperd
11. aug. 2011 12:25
Unimox (6) skrev:
Hvis jeg havde viden til at komme ind på andres servere, så ville jeg sku også gå efter nogle af dem. Blandt andet den danske hjemmeside der opfortre dansk par til at have en hemmelig affære.
Jeg tror på at jeg har den nødvendige viden til at jeg kunne sætte deres server på overarbejde. Men jeg gør det ikke.

Et DoS angreb ville ikke være det værste der kunne ske for sådan et site. Prøv engang at overveje konsekvenserne hvis deres brugerdatabase og logs over hvilke IP adresser der har logget ind som hvilke brugere blev lækket.

Tænk hvis nogen sagde at de har fået fat i de oplysninger og vil offentliggøre dem om tre måneder? Hvor mange brugere turde tro på at det var bluf?

KopNudler (25) skrev:
Nu kan jeg ikke huske reklamen, men tror ikke de decideret opfordrer til det.
Den ligger på youtube. Der er et link til den fra deres hjemmeside. Ja, de opfordrer til utroskab.
Gravatar #33 - CoBolt
11. aug. 2011 13:02
KopNudler (20) skrev:

Det kan godt ske at man bliver påvirket af reklamer men det er stadig en selv der tager beslutningen om at melde sig ind på den hjemmeside. Utroskab er en frygtelig ting. Og det er nok ikke skide etisk og moralsk. Men der folk der synes det er en god service og så fred være med det. Man kan jo ikke udelukke reklamer for ting der ikke er gode. Slik er usundt. Skal man forbyde reklamen fordi den påvirker dig og gør dig sliksulten?
Slikreklamer burde, IMO, være ulovlige fordi det er usundt og til et vis punkt vanedannede, ja. Lige som tobaksfirmaer ikke må lave TV-/radio-reklamer fordi deres produkter er usunde og vanedannede. Men pt. kører de stadigvæk på deres anti-ryger-kampanger. Det næste bliver forhåbentligt slik-industrien.

Også ender det måske med at du ikke må spise slik på arbejdspladsen, haha :P

[On Topic]
At Anonymous er splittet over dette angreb blev vist konstanteret allerede igår af en bruger, her på sitet, som citerede det som også er citeret i nyheden. Men det er da forståeligt at de ikke kan blive enige hvis argumentet er at Facebook sælger bruger-informationer til regeringer for hvor er beviserne?

Jeg forstår ikke dem fra Anon som er med i denne operation da de kriminalisere sig selv over en sag som de får svært ved at retfærdiggøre.

Så så jeg hellere at de angreb Siberiens regering igen, ikke at det hjælper det helt store, men på den måde kunne man sgu da vinde en del af befolkningen og fremstå som "helte" i stedet for at folk kalder dem "børn" og "scriptkiddies".

De gør jo alligevel ingen forskel ved at lukke Facebook ned andet end at det tager måske Facebook lidt tid at komme op igen og brugerene risikere at skulle skifte kodeord. Det måske ikke den rigtige måde at opbygge en organisation på, demokratisk eller diktatorisk...
Gravatar #34 - Morathi
11. aug. 2011 13:04
KopNudler (20) skrev:
Man kan jo ikke udelukke reklamer for ting der ikke er gode. Slik er usundt. Skal man forbyde reklamen fordi den påvirker dig og gør dig sliksulten?


Det kan man da sagtens? Det gør man jo allerede... Det store spørgsmål er jo selvfølgelig, hvem der skal bestemme, hvad der er godt.




KopNudler (27) skrev:
Og det tager du som en opfordring. Jeg ville sige det er reklame snak om en mulighed for at gøre livet spændende. Hvis min hals klør og der kammer en Halls reklame føler jeg mig da ikke opfordret selvom de siger direkte "Så tag dog en Halls!".
Jeg ser en mulighed og ikke andet.


Det er altså en opfordring efter ordets betydning.

Opfordring:
Den danske ordbog skrev:
anbefale nogen at gøre noget bestemt


Og hvis man endvidere slår anbefale op, så er det:

Den danske ordbog skrev:
foreslå (brugen af eller udførelsen af) noget idet man samtidig beskriver det som godt eller hensigtsmæssigt




KopNudler (8) skrev:
Det er ikke hjemmesidens skyld at folk er utro. De har bare fundet et hul på markedet og fyldt det. Hvis folk vil have en affære så stopper du dem ikke ved at lukke en hjemmeside ned.


Han siger heller ikke at det er hjemmesidens skyld. Men man kan ikke undskylde hjemmesiden med, at de blot fylder et hul på markedet. Ellers er der heller ikke noget galt i at folk sælger kidnappede børn. De agerer jo blot efter efterspørgslen. Ligeledes med salg af stoffer, våben osv.


Selvfølgelig kan man ikke lægge hele ansvaret hen på en hjemmeside, hvis man har været utro. Det er der heller ingen, der siger. Men det er vel naturligt nok at diskutere, hvilken indflydelse hjemmesiden har og hvilken rolle den spiller.
Gravatar #35 - gorgemuld
11. aug. 2011 13:38
#33
Well de er jo ikke meget anderledes end dem der er ved ar rydde London. Kriminelle der er styret af deres eget ego.
Tror aldrig rationelle og normalt tænkende personer vil komme til at kalde dem helte..
Gravatar #36 - CoBolt
11. aug. 2011 13:59
#35
Nu er jeg ikke lige up-to-date med hvad der sker i London, udover at der er nogle optøjer. Men ja, nogle kriminelle er styret af deres eget ego. Men når man er en gruppe som står sammen om at lave nogle aktioner over en længere periode, vi snakker flere år og ikke bare fordi der er et eller andet topmøde f.eks. i KBH (som der var for nogle år tilbage), vil jeg da vove at påstå at en eller flere må da følge med i hvad der sker omkring dem og se at deres aktioner ikke giver dem det helte billed som de selv mener de bør have/få. Men det kan selvfølgelig være de har valgt at forlade Anon i stedet for at informere dem om det. På den anden side kan det jo også være at størstedelen af Anons medlemmer ikke har fået sky-klapperene ned endnu og derfor afviser enhver der prøver at åbne op for den mulighed.

Jeg håber ikke at Anon er så dumme at de mener at de skal foretage en strafudmåling for noget andre har gjort og udøve straffen også må det være op til andre i fremtiden at retfærdiggøre deres handlinger. For så er størstedelen Anon dummere end gennemsnittet, hvilket flere herinde nok vil mene de er lige meget hvad.
Gravatar #37 - bjoeg
12. aug. 2011 05:23
CoBolt (33) skrev:
Så så jeg hellere at de angreb Siberiens regering igen, ikke at det hjælper det helt store, men på den måde kunne man sgu da vinde en del af befolkningen og fremstå som "helte" i stedet for at folk kalder dem "børn" og "scriptkiddies".


Du mener vel Syrien og ikke Sibirien, hvoraf det sidste er et område i Rusland.
Gravatar #38 - CoBolt
12. aug. 2011 13:19
#37 Ja selvfølgelig.
Gravatar #39 - fiskefyren
12. aug. 2011 21:49
hvis nu medlemmerne kendte hinanden eller rent faktisk vidste hvem de andre er, så ville det jo nok hjælpe lidt på sagen ;)

ps. hvis du ikke fatter denne joke så skyd dig selv -_-
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login