mboost-dp1
unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis de får det skrevet på deres hjemmeside, så synes jeg da det er fair nok.. Det kan jo ikke være gratis for kunder alting, det ville da være lidt unfair at losse den abe videre til Dell hvis kunderne ikke bryder sig om pc'eren alligevel..
#1:
IQ = 0? Yesh?
#1:
IQ = 0? Yesh?
#3:
Det har du ret i.. Man burde kunne vælge mellem flere af de store firmaer, DHL, UPS, osv..
Det har du ret i.. Man burde kunne vælge mellem flere af de store firmaer, DHL, UPS, osv..
Jeg synes det er meget fair. Selv det med transport det er også meget fair. Da dell går meget op i service og det hele er perfekt, så synes jeg at det er helt fint nok at de kun stoler på deres egen firma. Dog burde de nok skrive noget på deres hjemmeside, at hvis man fortryder så skal man betale vise omkostninger.. Alt i alt fair nok af Dell.
Jeg troede netop det var en del af købeloven at man kan fortryde et køb uden at det skulle koste én noget?
Det virker jo fuldstændigt latterligt at man "skulle kunne regne det ud", det er jo netop deres pligt som sælger at oplyse køber om sådanne forhold.
Det virker jo fuldstændigt latterligt at man "skulle kunne regne det ud", det er jo netop deres pligt som sælger at oplyse køber om sådanne forhold.
#6 stelki:
Hvis du køber noget i en fysisk butik, og du vælger at returnere det, så betaler du også selv din transport tilbage til butikken. Man kan fortryde købet uden omkostninger, at det alligevel koster er nemlig relateret til de praktiske konsekvenser ved at fortryde.
Hvis du køber noget i en fysisk butik, og du vælger at returnere det, så betaler du også selv din transport tilbage til butikken. Man kan fortryde købet uden omkostninger, at det alligevel koster er nemlig relateret til de praktiske konsekvenser ved at fortryde.
#6:
Fragten skal man selv betale. Ellers er det ret nemt for en, at skade et firma. Bare bestille løs, og retunere på deres regning.
#5:
Det er ikke et DELL fragtfirma. Mener det er UPS det kommer med. Men man burde selv kunne bestemme, og da de har en afdeling i DK, så burde det ikke være lovligt at kræve, at man skal sende det til udlandet.
Men jeg ved de har store omkostninger hvis de skal tage noget retur. Jeg havde bestilt en ting, som ikke kunne det de havde lovet. Vi fik et nedslag på 1300 kr, da det var deres omkostninger, hvis de skulle have den retur.
Fragten skal man selv betale. Ellers er det ret nemt for en, at skade et firma. Bare bestille løs, og retunere på deres regning.
#5:
Det er ikke et DELL fragtfirma. Mener det er UPS det kommer med. Men man burde selv kunne bestemme, og da de har en afdeling i DK, så burde det ikke være lovligt at kræve, at man skal sende det til udlandet.
Men jeg ved de har store omkostninger hvis de skal tage noget retur. Jeg havde bestilt en ting, som ikke kunne det de havde lovet. Vi fik et nedslag på 1300 kr, da det var deres omkostninger, hvis de skulle have den retur.
Kort fortalt får man vel hvad man betaler for ikke?
Dell er ikke kendt for suveren end-user-service - men derimod billige enheder.
Derfor kan det ikke komme som en overraskelse at det er sådan landet ligger.
Dell er ikke kendt for suveren end-user-service - men derimod billige enheder.
Derfor kan det ikke komme som en overraskelse at det er sådan landet ligger.
#6: Købeloven giver kun køber lov til at fortryde inden 14 dage, hvis der ikke er sket en 'tilpasning' af produktet. Da en Dell PC er sammensat efter kundens ønsker, kan man ikke forvente en sådan service..
Ifælge købeloven skal fragten for varer som er købt over nettet, og som returneres igen, betales af firmaet bag. Dette har jeg faktisk selv fået betalt af computerforretninger, hvor jeg har returneret varerne. Firmaerne gør dog ikke dette automatisk, men betaler hvis du skriver det til dem og refererer til købeloven.
#12:
Okay, det vidste jeg faktisk ikke.. Det er faktisk lidt dårligt synes jeg. Det er jo klart nok okay for forbrugeren, men det er da en katastofe for firmaer..
Okay, det vidste jeg faktisk ikke.. Det er faktisk lidt dårligt synes jeg. Det er jo klart nok okay for forbrugeren, men det er da en katastofe for firmaer..
#12: Nej! I købeloven kræver ikke at butikkerne betaler fragtomkostningerne i forbindelse med en returnering - tværtimod. I tilfælde hvor produktet er fejlbehæftet ved modtagelsen, er det dog god kotyme at forretningerne betaler returfragten.
Mere on topic:
Da man køber Dells produkter via en dansk hjemmeside, kan man som forbruger ikke forvente at returvarer skal sendes til Irland, og det er derfor dårlig markedsføringsskik at Dell ikke gør opmærksom på dette på deres hjemmeside.
Mere on topic:
Da man køber Dells produkter via en dansk hjemmeside, kan man som forbruger ikke forvente at returvarer skal sendes til Irland, og det er derfor dårlig markedsføringsskik at Dell ikke gør opmærksom på dette på deres hjemmeside.
#15 min dell pc (inspiron 8600) blev samlet efter jeg bestilte den...
jeg så på ordrebekræftelsen at de havde skrevet DVD/CDRW combo, men jeg havde bestilt med DVD+RW drev, og da jeg ringede, sagde de at det ville tage 2 dage mere da de skulle samle en ny PC til mig...
jeg så på ordrebekræftelsen at de havde skrevet DVD/CDRW combo, men jeg havde bestilt med DVD+RW drev, og da jeg ringede, sagde de at det ville tage 2 dage mere da de skulle samle en ny PC til mig...
iflg. politik i går (lørdag) koster det under 400,- at sende en pc (endda som værdipakke) med postdanmark til Irland. Dell kunne i det mindste være så flinke at lade være med at bruge så dyrt et fragtfirma.
Det er lidt bondefangeri. Det kan godt være at man kan se det på siden, men det er lidt skjult bag en "potteplante" synes jeg nu nok. Skulle det endelig være at man skal sende det tilbage, så synes jeg (som det er blevet sagt tidligere) at man som minimum selv skal kunne bestemme fragtfirmaet, da de måske har en eller anden smart aftale med deres eget firma, der gør at man skal betale urimeligt mange penge.
Der burde stå noget direkte information om:
1) Man betaler selv fragten tilbage
2) Det foregår med Dell's eget firma
Hvis det står der når man køber varen, så er det fair... ellers vil jeg kalde det bondefangeri til en hvis grad.
Off-topic: Hvem er den klaphat der har givet flambait rating til alle op til #13 for at sige deres mening ? Synes da ellers de er relevante nok de fleste.
Der burde stå noget direkte information om:
1) Man betaler selv fragten tilbage
2) Det foregår med Dell's eget firma
Hvis det står der når man køber varen, så er det fair... ellers vil jeg kalde det bondefangeri til en hvis grad.
Off-topic: Hvem er den klaphat der har givet flambait rating til alle op til #13 for at sige deres mening ? Synes da ellers de er relevante nok de fleste.
"Med DeLL har vi fjernet mellemmanden, så det bliver billigere for dig. Du finder os ikke i nogen butik, kun på nettet. Og i Irland."
Jeps, det kan vi jo så se. De påståede penge man sparer uden "mellem-manden" røg jo så på transport alligevel?
Eller hva'?
Det ska' stå på siden, ingen diskussion.
#23
Det er et kontor/salgs-center, og har intet med lager at gøre desværre =(
Jeg har været derinde som praktikant.
Jeps, det kan vi jo så se. De påståede penge man sparer uden "mellem-manden" røg jo så på transport alligevel?
Eller hva'?
Det ska' stå på siden, ingen diskussion.
#23
Det er et kontor/salgs-center, og har intet med lager at gøre desværre =(
Jeg har været derinde som praktikant.
HMM del stinker også på en anden måde, man kan ikke "købe fra deres hjemmeside, nej man kan "konfigurer og køb" og så stiger prisen lige ca. 2000 kr i forhold til hvad der stod, DERFOR jeg ikke har dell ...
En pakke på op til 20 Kg kan med Post Danmark sendes til Irland for 558 Kr, som værdi pakke med en maks værdi af 9461 koster det 564.
Så det selskab de bruger tager sig godt betalt.
Så det selskab de bruger tager sig godt betalt.
#25 LOL tænk på, at når du klikker Konfigurer og Køb på en PC hos dell, er der som standard indberegnet 3 års udvidet garanti og service, hvis du slår det fra, så svarer prisen til den annoncerede pris!!!
#29 Det passer så ikke at de KUN bruger UPS... "Dells eget transportfirma" dækker åbenbart over et par stykker, jeg har i hvert fald fået min Inspiron 8600 leveret med GLS, og det var DHL der hentede og bragte de 2 gange den skulle repareres
#26 stakkels folk der køber en medion PC i aldi hehehe...
#29 Det passer så ikke at de KUN bruger UPS... "Dells eget transportfirma" dækker åbenbart over et par stykker, jeg har i hvert fald fået min Inspiron 8600 leveret med GLS, og det var DHL der hentede og bragte de 2 gange den skulle repareres
#26 stakkels folk der køber en medion PC i aldi hehehe...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.