mboost-dp1

Skal du have en Samsung Galaxy S3?

Gå til bund
Gravatar #1 - kimsondergaard
29. maj 2012 06:09
Jeg har svaret "Måske - skal lige se den først" Grundet jeg venter og ser hvilke specifikationer Iphone 5 udkommer med, pt. har jeg en SGS2/i9100 . og er meget glad for denne, Men har tidligere været iphone guy, så hvis den kommer med 4 kerner, i'm on baby. DOG vil jeg køre med begge telefoner, da Android og iOS er så forskellige, og alligevel ikke. Men i tilfælde af iphonen skuffer mig så bliver det muligvis SGS3 :-)
Gravatar #2 - Trentors
29. maj 2012 06:20
Du ved godt at antallet af kerner ikke fortæller en dyt om hvor hurtig telefonen er ikk?
Gravatar #3 - mbp
29. maj 2012 06:23
"ikke en dyt" er vist overdrevet...
Gravatar #4 - Trentors
29. maj 2012 06:27
Når nu to kerner kan være langt hurtigere end 4 så er "ikke en dyt" ikke overdrevet. Tværtimod.

Læs lidt mere AnandTech istedet Engadget.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [2155958682]
29. maj 2012 07:10
#2 + #4 ... Terra?

Gravatar #6 - Trentors
29. maj 2012 07:22
Lingu?

Desuden ville Terra give mig ret da det jo unægteligt er rigtigt. Eller folk tror måske at en kraftig PC med dual-core i7 CPU er langsommere end deres lillebitte quadcore-smartphone som halter hvis hjemmesider er bare lidt for komplekse?
Gravatar #7 - Brugernavn
29. maj 2012 07:34
Bestilt. Men uforpligtende og jeg overvejer stadig.
Gravatar #8 - moso
29. maj 2012 07:36
Personligt har jeg allerede en HTC One X.

SIII'eren og One X'en er meget lig hinanden hardware mæssigt. Så det vil falde på designet. Og dér fejler SIII'eren groft. Samsung insisterer på at holde sig til sit plastik-design, der får telefonen til at føles billig at have i hånden. Derimod er jeg rigtig glad for HTC's high-end finish på både One X og -V. Og hvis man kan leve med lidt ringere hardware men med en alu finish, så skal man da gå efter One S'en.

PS: Dette var ikke en reklame for HTC ;)
Gravatar #9 - Trentors
29. maj 2012 07:48
Har du haft en SGS 3 i hånden? De fleste anmeldelser påstår ellers den er føles godt i hånden men det kan du afvise? Og husk at poly-carbonate også er plastik (det som din HTC One X er lavet af).

Nej man skal vælge S 3 ud fra følgende:
- Man kan skifte SD-kort
- Man kan skifte batteri (så den holder længere da lithium-batterier som regel dør efter et par år).
- Længere batteritid (især ved video)
- Skærm med større kontrast og bedre i direkte sollys
- Bedre performance
- Bedre lyd
- Bedre kamera (undtagen ved ekstremt lavt lys) og video
- Mere reelle brugbare software features (selvom Sense er pænere)

Til gengæld vil nogen argumenterer for HTC One X er pænere. Dette er dog en smagssag IMO og jeg ville ikke ofre SD-kort for poly-carbonat. Substance over style. Dog er HTC One X markant billigere og sælges pt. for 4000 kr. hvor SGS3 koster 4700 kr.
Gravatar #10 - kblood
29. maj 2012 07:52
Trentors (2) skrev:
Du ved godt at antallet af kerner ikke fortæller en dyt om hvor hurtig telefonen er ikk?

Nej, men den er så den hurtigste telefon ifølge alle tests indtil videre både grafisk og CPU mæssigt. Kan så være at de har lavet en Apple og overdraget lidt. Men det lyder til at det kun er iPad 3 som overgår den hardware mæssigt.

Og antallet af kerner siger en del, men langt fra alt. For 2 kerner kan godt være bedre end 4, men det er lidt mere kompliceret end det.
Gravatar #11 - Trentors
29. maj 2012 08:00
LAD være med at prøve at belære mig om antallet af kernes indflydeselse på performance. Jeg forholder mig slet ikke til SGS3 i dette indlæg men plot at personen at er med på iPhone5 hvis den har 4 kerner hvilket er skørt IMO. Hvis det er to A15-kerner som kommer i en evt. iPhone 5 vil den lammetæske 4 A9-kerner som sidder i alt andet (undtagen Krait).

kblood (10) skrev:
Og antallet af kerner siger en del, men langt fra alt. For 2 kerner kan godt være bedre end 4, men det er lidt mere kompliceret end det

Nej det siger intet! Kun hvis det er samme arkitektur og det er Krait f.eks. ikke. Som sagt så er en dual-core i7 jo langt overlegen alt hvad der findes på smartphones so far. En dual-core HTC One S slår jo quadcore HTC One X i stort se alle tests:
http://www.gsmarena.com/samsung_i9300_galaxy_s_iii...

At bruge antallet af cores som "mål for performance" er noget smarte marketingsfolk har fundet på for at snyde dumme forbrugere (og det virker). Men ligesom Mhz-myten (som er dens forgænger) så er det idioti og på et eller andet tidspunkt holder de op med det når selv de bagerste rækker begynder at stille spørgsmål ved hvorfor en dual-core slår deres quad-core telefon.
Gravatar #12 - Magten
29. maj 2012 08:01
Trentors (9) skrev:
Det kommer da fuldstændig an på hvad man går op i.

En af de ting jeg går op i er at telefonen ikke føles som en bunke plastik der kan knække/flække bare jeg er lidt uforsigtig. Det er et af de eneste kritikpunkter jeg har på SGS2.
Gravatar #13 - Trentors
29. maj 2012 08:15
Men SGS2 ER jo langt mere solid end f.eks. iPhone 4S. Droptests på youtube viser det tydeligt:

Ja du må meget undskylde men jeg vil hellere have en telefon som ER solid end en som bare FØLES solid. Som nørd går jeg mest op i hvad tingene er fremfor hvad de udgiver sig for at være.

Men vi er ikke ens og hvis poly-carbonat er udslags-givende eller en deal-breaker (som manglende SD-kort er hos mig) så skal jeg ikke bestemme hvilken telefon man skal vælge. Jeg siger ikke man SKAL vælge SGS3 men at den ikke skal vælges ud fra designet som #8 mener. Da han siger at designet er den eneste store forskel og det er det jo tydeligvis ikke.
Gravatar #14 - Magten
29. maj 2012 08:23
Jeg ser så mere på hverdagsbrug end droptests. Hvis droptests var den endegyldige sandhed så havde min iPhone 4 ikke holdt til de +10 gange jeg tabte den fra 0,5-2 meters højde.
Gravatar #15 - Trentors
29. maj 2012 08:32
Ja okay men jeg kender MANGE som har smadret iPhones 4 selv små fald og reparation af iPhone 4/4S skærme er big business. Til gengæld har jeg ikke oplevet en SGS2 som er død ved tab og jeg kender immervæk en del som har den telefon.

Hvis man følger med på fora så er det også noget man sjældent støder på modsat smadrede iPhone skærme.

Jeg ved ikke hvad du har tabt din telefon på - men fakta er dropper du begge telefon fra samme højde har SGS2 større chance for overleve og er derfor mere solid. Du skriver at din iPhone 4 er solid nok til dit hverdagsbrug men det gør den ikke MERE solid end SGS2 (to forskellige ting).

Der har endda været en nyhed herinde om ødelagt iPhone 4 som har en langt højere rate end konkurrenternes: http://newz.dk/iphone-4-er-stabil-men-gaar-let-i-s...
Gravatar #16 - Magten
29. maj 2012 08:38
Jeg siger heller ikke iPhone 4 er mere holdbar ;) Det var bare for at køre med på dit eksempel.
Det var primært asfalt, fliser og granit jeg tabte den på da jeg havde en.

Det jeg vil frem til er bare at droptests og lignende ikke er en endegyldig sandhed.
Gravatar #17 - Slettet Bruger [2155958682]
29. maj 2012 08:43
Køb en Lumia 900 - den reparere selv småridser. ^^

http://www.dailytech.com/Good+Lumia+900s+Plastic+S...
Gravatar #18 - Brugernavn
29. maj 2012 09:36
SlettetBruger (17) skrev:
Køb en Lumia 900 - den reparere selv småridser. ^^

Og kromen kommer til at ligne børstet stål med tiden, hvis man er heldig ;)

Lumia 900 og SGS3 er i øvrigt lavet af samme materiale.
Gravatar #19 - drbravo
29. maj 2012 09:59
Trentors (9) skrev:
- Man kan skifte batteri (så den holder længere da lithium-batterier som regel dør efter et par år).

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er en fordel at batteriet kan fjernes. Hvis en bandit stjæler din telefon er det unægteligt lettere at spore den hvis banditten ikke kan fjerne batteriet - især hvis den er tastaturlåst.

Kan man overhovedet slukke en iphone hvis den er låst?

og så en helt anden ting; Er det muligt at sætte ekstra password på menuen "sikkerhedsindstillinger" på en SGS2? eg har bare "mønster" pasword på min og hvis nogen ser mit mønster har de fri adgang til at alt, incl sikkerhedsindstillinger.
Gravatar #20 - MCDK3
29. maj 2012 10:00
Det er altid sjovt at se hvordan det kommer til klammeri med apple folk:-)
De vil måske blive lidt våde i håndfladerne når de finder ud af at samsung hjælper dem med processor og display.
Når de nu ikke selv kan det med hardware... bliver vi nok MEGET overrasket når der kommer en 5.

Anyway.... om kort tid sidder vi her igen med en ny og endnu hurtigere x4 A-15 variant...

Om apple igen.. som i 90'erne taber kampen det bliver jo interessant.

Selvfølgelig er S3 bestilt. Den slasker alt i test...
Så der er nok hardware til et stykke tid.
Alt det ordkløveri om 2 og 4 kerne... trættende.... at sammenligne HTC one x og s3.... de bygger på ARM cortex A-9, men så er det også slut.

Samsung laver sit helt eget.... og hjælper så mange andre.-)
Deres exylos processor slår one x tegra 3 processor fra nvidia, fordi ALT design er forskelligt i chippen. Og samsung åbenbart klarer opgaven bedst. At Samsung laver den i 32 nm teknologi vs tegra 3 i 40 nm... det siger alt.

De kan selv... og de laver det lidt bedre..... Lige som de gør det i snart alle de produkter de laver.... Har man køl-frys-vask-micro-pc-tv-hdopt mfl. fra samsung... så får man også en rigtig god oplevelse.
Kvalitet-miljø-anvendelighed.

Hvis man vil have en ny telefon, og ikke hænger i traditionerne, så er det vel en smule indlysende, at man i forlængelse af galaxy s2-note mfl, samt alt den gode kritik der kan googles og tubes...
kan man vel godt være så "modig" at forhånds bestille 1....
Der er forudbestilt 9 mio eksemplarer.... af folk der tror på samsung...... vel erfaret......
Det er kun apple der har haft lignende efterspørgsel.

Men de er modige... dem der tør forudbestille en samsung... fy da... der er ihvertfald ikke status i det.... og kritikken kan være hård.
Men de kan godte sig lidt.... for de deltager ikke i et apple masse psykolse status ræs. Og de har også en tendens til at være en smule selvstændige.
Gravatar #21 - snesman
29. maj 2012 10:07
MCDK3 (20) skrev:

Og de har også en tendens til at være en smule selvstændige.

http://images.despair.com/products/demotivators/in...

Gravatar #22 - kblood
29. maj 2012 11:29
Trentors (11) skrev:
LAD være med at prøve at belære mig om antallet af kernes indflydeselse på performance. Jeg forholder mig slet ikke til SGS3 i dette indlæg men plot at personen at er med på iPhone5 hvis den har 4 kerner hvilket er skørt IMO. Hvis det er to A15-kerner som kommer i en evt. iPhone 5 vil den lammetæske 4 A9-kerner som sidder i alt andet (undtagen Krait).

Nej det siger intet! Kun hvis det er samme arkitektur og det er Krait f.eks. ikke. Som sagt så er en dual-core i7 jo langt overlegen alt hvad der findes på smartphones so far. En dual-core HTC One S slår jo quadcore HTC One X i stort se alle tests:
http://www.gsmarena.com/samsung_i9300_galaxy_s_iii...

At bruge antallet af cores som "mål for performance" er noget smarte marketingsfolk har fundet på for at snyde dumme forbrugere (og det virker). Men ligesom Mhz-myten (som er dens forgænger) så er det idioti og på et eller andet tidspunkt holder de op med det når selv de bagerste rækker begynder at stille spørgsmål ved hvorfor en dual-core slår deres quad-core telefon.

Jeg skrev jo netop også at quad core ikke nødvendigvis er hurtigere end duo core. Men tag f.eks. Tegra 3 der er langt overlegen når det gælder strømforbrug, selvom den så ikke altid vinder i performance.

Og så er der så multitasking, som også kan være bedre med quadcore frem for dual core, men burde ikke være voldsomt relevant for smartphones endnu, så vidt jeg ved. Det skulle så netop lige være SGS3 hvor den f.eks. kan køre video oven på de andre ting som kører. På den måde er det nemmere at udnytte 4 kerner, så vidt jeg ved. Selvom Android nu vidst i sig selv har ret nemt ved at fordele de enkelte udregninger ud på alle 4 kerner.

Men ja, antallet af kerner kan ikke stå alene, der er alt for meget mere at tage højde for. Men det er jo ikke det samme som at det så er uden betydning, bare fordi at dual core kan performe bedre end quad core.
Gravatar #23 - Trentors
29. maj 2012 12:10
Nej Tegra 3 er ikke Exynos overlegen når det gælder strømforbrug. Under almindeligt load vil Exynos 4212 bruger mindre strøm pga. den lavere nm-process den er lavet på. Ved standby-tid kan Tegra 3 havde en fordel fordi den har en companion core men det er ofte ikke standby-tiden som suger strømmen på en smartphone.

Heller ikke multitasking er specielt relevant da de fleste baggrunds-services ikke er specielt intensive på Android. Browseren skalerer derimod fint op på flere kerner men quad-core A9 slår stadig ikke dual-core A15 (eller Krait som er en hybrid A9/A15).

SGS3 bruger helt sikkert ikke CPU'en til at afvikle video men derimod den indbyggede MFC så det ikke bruger ressourcer når den laver overlay.

Anyways så kan det simpelt koges ned: Den hurtigste smartphone-CPU er pt. en dual-core. Den hurtigste SoC er pt. Exynos men det er ikke fordi den har en masse smarte features (som MFC og ISP'en) og ikke mindst fordi den har en kraftig GPU. Den nye iPad har dog en kraftigere GPU men den halter så gevaldigt på CPU-delen.
Gravatar #24 - kblood
29. maj 2012 12:37

Tjaa, selvom SGS3 ikke er på markedet endnu, så har den stadigt en quad core der overgår Exynos så vidt jeg ved.

Og standby er nu ret vigtigt for min tablet ihvertfald. I en telefon vil jeg så også mene det er ret relevant, da jeg da højest bruger min telefon 10% af tiden.

Men ja, man er nød til at tage alle faktorer med i sine vurderinger, men dual core er jo på vej ud, og så er der ikke den store grund til at debatere dem længere. Hvis da de har ret i at smartphones i 2013 forventes at stort set alle vil være quad core.
Gravatar #25 - Trentors
29. maj 2012 13:03
Stop nu. SGS3 ER på markedet (per dags dato). Den HAR en Exynos quadcore processor! Så du ved ikke særlig "vidt". Læs nu lidt op på tingene inden du spammer med skriveriet.

Da folk jo bruger deres smartphones er standby-tiden ikke ligeså vigtigt som at den ikke bruger meget strøm ved brug. Ellers kunne de fleste smartphones jo klare flere dage uden problemer hvis det kun var standby de blev brugt til. Men så var der ikke megen ide i dem vel?

Du kører rundt i det. Qualcomm har netop indtroduceret Krait så dual-core er ret relevant idag. Intels nye Android-CPU er også dual-core. Hvem gider en langsom quad-core når næste generation af dual-core er hurtigere? Antallet af kerner er ligegyldigt - det er altså ikke så svært at forstå (men det kræver at man sætte sig lidt ind i tingene som du gang på gang har bevist at du ikke gør).
Gravatar #26 - XorpiZ
29. maj 2012 13:07
Trentors (25) skrev:
Antallet af kerner er ligegyldigt - det er altså ikke så svært at forstå

Og for at få bevis for den påstand, skal man bare kaste et blik på desktop-markedet. :)
Gravatar #27 - kblood
29. maj 2012 13:09
#26 :)
Gravatar #28 - XorpiZ
29. maj 2012 13:13

?

Du kunne jo svare Trentors istedet for at lave et ligegyldigt indlæg som det du lige har præsteret.
Gravatar #29 - Athinira
29. maj 2012 13:43
drbravo (19) skrev:
Kan man overhovedet slukke en iphone hvis den er låst?

Ja. Det er absolut intet problem.

Selv hvis de fjernede slukfunktionen når telefonen er låst, så har den stadigvæk en resetfunktion til hvis telefonen er frozen som genstarter telefonen, hvor man kan boote telefonen i recovery mode.
Gravatar #30 - Slettet Bruger [3029014868]
29. maj 2012 13:54
Trentors (9) skrev:
...
- Mere reelle brugbare software features (selvom Sense er pænere)

Hvornår har HTC Sence nogensinde været pænere end alt andet?
Gravatar #31 - Marve
29. maj 2012 13:59
Det hele falder nok ned til den lille overvejende forbruger... Jeg har bestilt.. Var godt tilfreds med S2'eren, og jeg forstår ikke hvorfor allesammen er meget sure over, at der er benyttet plastic i telefonen?
Gravatar #32 - Trentors
29. maj 2012 14:20
X3N4T3 (30) skrev:
Hvornår har HTC Sence nogensinde været pænere end alt andet?

Jeg har personligt ikke set noget pænere og mere gennemført. Selv det famøse BW (som jeg selv bruger) blegner sammenlignet med HTC's vejr.

Jeg ville dog ikke opgive den frihed som min ADW Launcher + BW giver.
Gravatar #33 - moso
29. maj 2012 16:07
Trentors (13) skrev:
Men vi er ikke ens og hvis poly-carbonat er udslags-givende eller en deal-breaker (som manglende SD-kort er hos mig) så skal jeg ikke bestemme hvilken telefon man skal vælge. Jeg siger ikke man SKAL vælge SGS3 men at den ikke skal vælges ud fra designet som #8 mener. Da han siger at designet er den eneste store forskel og det er det jo tydeligvis ikke.
Jeg kan bare ikke se hvad man skal med så meget plads på selve telefonen? One X'en har 32GB, jovist noget bruges til OS, men HTC har ligesom Samsung lavet en deal med Dropbox for netop at kompencere. At Samsung så har lavet en 50GB deal fremfor HTC's "kun" 23GB kan måske også være en deal-breaker for nogle. Det betyder at hvis man sammenligner 32GB modellen, så vil man på SGSIII'eren have 82GB plads, Dropbox inkluderet. Men igen, hvad skal man med så meget plads på selve telefonen? Musik kan ordnes via Spotify og lign. tjenester. De fleste mennesker med en snus fornuft har et abonnement med data inkluderet. Det kan heller ikke være billeder, for det kompencerer begge telefoner med med Dropbox. Film? Er skærmene ikke stadig for små til at man kan nyde en film på sin telefon?

Så jeg forstår ikke hvorfor manglende udvidelsesmuligheder på One X'en er en deal-breaker. Der er masser af plads.

Og de andre punkter du nævner i #9 kan jeg ikke melde mig enig i. Skærmen er kun bedre hvis man går op i dybere sort. One X'ens Super IPS har tilgengæld bedre hvid. Og kører man ren ICS med sorte menuer med hvid font, så kan man sagtens være glad. Kamera/video er på ret mange review-sites meget lige og det er en smags sag at vælge.

Hvilket bringer mig til min pointe mht designet. Personligt kan jeg ikke lide Samsungs plastik-show. Det er muligt at der er gjort noget ved det plastik så det holder til at man smider sin telefon ned fra 3. sal. Men derfor føles den og ser stadig billig ud. Ja, polycarbonat er stadig plastik, men One X'en føles mere eksklusiv end SIII'eren gør. Og ja, jeg har rent faktisk haft en i hånden. Jeg kender personligt en dansk anmelder. Hvem det er kan jeg naturligvis ikke afsløre.

Og som du læste, så gav jeg udtryk for hvorfor jeg valgte en One X. At du så gør det til en konkurrence om hvilken mobil du mener der er bedst i følge de sites du har set anmeldelser på, det kan jeg ikke tage mig af. Jeg behøver ikke redegøre for mine holdninger. Ovenstående spørgsmål er såmænd kun de ting jeg ikke forstår ved dit indlæg. Folk må vælge den telefon de har lyst til, det skal jeg ikke blande mig i. For min skyld må samtlige mennesker i verden vælge en SIII. Jeg vil stadig være glad for min One X.
Gravatar #34 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. maj 2012 17:22
Athinira (29) skrev:
Ja. Det er absolut intet problem.

Selv hvis de fjernede slukfunktionen når telefonen er låst, så har den stadigvæk en resetfunktion til hvis telefonen er frozen som genstarter telefonen, hvor man kan boote telefonen i recovery mode.

How?... Jeg manglede det i går aftes ved 19 tiden ... Skrammel
Gravatar #35 - Blackwater
29. maj 2012 18:20
drbravo (19) skrev:
og så en helt anden ting; Er det muligt at sætte ekstra password på menuen "sikkerhedsindstillinger" på en SGS2? eg har bare "mønster" pasword på min og hvis nogen ser mit mønster har de fri adgang til at alt, incl sikkerhedsindstillinger.

Det er muligt, pattern er bare den lette hurtige åbning men ikke ret sikre åbning af telefonen. Kodeord er også muligt, men i min mening er det besværligt.

Pattern på 5x5 i stedet for 3x3 ville dog være en gave fra google!
Gravatar #36 - Slettet Bruger [2155958682]
29. maj 2012 18:33
Blackwater (35) skrev:
Pattern på 5x5 i stedet for 3x3 ville dog være en gave fra google!

Nej, man skal stadig blot finde finger-fedt-banen og prøve den ene eller den anden vej - og så har man adgang.
Gravatar #37 - drbravo
29. maj 2012 19:02
SlettetBruger (36) skrev:
Nej, man skal stadig blot finde finger-fedt-banen og prøve den ene eller den anden vej - og så har man adgang.

Lige præcis! Og med mine fedtede fingre er det "piece of cake".. Derfor ville det være superfedt med et ekstra lag sikkerhed inden grundlæggende ting som passwords kunne ændres.
Gravatar #38 - TcaT
29. maj 2012 19:22
Nej tak om den så havde 12 kerner, 16GB RAM, super duper HD AMOLED skærm og en 47-in-1 kortlæser... Der er en del andre ting der er mere væsentligt for en telefon.

Men den passer godt sammen med de andre gøglerfirmaer hvis eneste mål er 3 linier ekstra på spec listen...
Gravatar #39 - Trentors
29. maj 2012 19:35
Jamen så hyg du dig med din Doro telefon. Det er vist det eneste firma som ikke råber op og ned om deres hardware-specs.

Og du har ret. Alt det som er virkelig væsentlig for en telefon (læs: ikke smartphone) gør Doro ganske godt.
Gravatar #40 - Trentors
29. maj 2012 19:54
Online storage er IMO ubrugeligt. Det er langsomt og hvis du sender 50GB data ud til dit lager så er kommer du over din "fri" datatrafik grænse for lang tid siden hos de fleste selskaber. Og glem at tilgå dine ting på ferie i et land som Grækenland, eller på en flyrejse. Ja selv mange steder i Danmark.

Desuden fylder 1080p video ret meget og kan ikke sendes direkte til dit online-storage. Og du kan ikke installerer spil, GPS-kort osv. på dit online-storage.

Og nej skærmen er bestemt ikke for lille til at se video. Det er ligesom en af salgspointerne med disse telefoner. Faktisk skriger disse HD-skærme på HD-video og det fylder snildt 1GB per time.

I mit regnestykke ser det således ud:
10 spil : 10 GB
Musik : 12 GB
Video: 10-20 GB alt efter behov
Billeder og video: 5-6 GB
Navigon Europe: 2 GB

Det kan ikke være på 32 GB. OG så er det en fornøjelse at have alle ens EGNE data på et SD-kort som man lige kan fjerne hvis telefonen skal til reparation (og jo de snager i ens ting).

Men det bedste er prisen på 64GB SD-kort. 700 kr. Engangsbeløb. Jeg skal derfor ikke betale for hukommelse for hver gang jeg køber en ny telefon. Og glem ikke at lithium-batterier kun holder et par år. Min 2 år gamle HTC Desires batteri er f.eks. helt færdigt nu men vi har bare et købt et nyt til små 200 kr. og så er den kørende igen. Det bliver lidt mere omstændigt (og meget dyrere) med HTC One X.

Sort-level ER vigtigt. Hvis du læser anmeldelser på flatpanels.dk så vil du vide at det er et af de vigtigste kriterier for skærme generelt og hovedgrunden til mange stadig sværger til plasma. Og netop ICS med sorte menuer på hvid font står NETOP godt på en OLED skærm og bruger mindre strøm end IPS med dette farvevalg.

Kamera/video er ifølge de profesionelle sider som f.eks. GSMArena bedre på S3. Bagateller måske men det er det jo alligevel i dette lejde.

Anyways du har dine prioriteter (design) og jeg har mine. Det er blevet opremset tidligere og nu er black-level, storage, batteriskift og billedkvalitet redegjort for. Jeg har også en anden grund men det vil muligvis starte en flame-war. Men here goes: Jeg stoler ikke på HTC's byggekvalitet. Alle de HTC-telefoner jeg har haft har haft defekte pixels, skæve samlinger og generelt sjusk på QA'en. Jeg ombyttede min Hero 6-7 gange indtil jeg gav op og måtte leve med defekte pixels. Jeg gider ikke dette show igen og her har Samsung ikke skuffet. Jeg håbede virkelig at HTC havde taget sig sammen med One-serien men både på XDA og danske fora er det tydeligt at der stadig er problemer. Ikke at din telefon nødvendigvis fejler noget men med mine meget kritiske øjne er der for høj risiko for at jeg skal det store ombytte-show igennem :-(
Gravatar #41 - Brugernavn
29. maj 2012 19:58
Har droppet købet. Jeg savner ikke rigtigt noget ved min SGS 2 indtil videre, og det er alligevel næsten 5000 man skal smide efter den.
Gravatar #42 - kblood
29. maj 2012 19:59
XorpiZ (28) skrev:

?

Du kunne jo svare Trentors istedet for at lave et ligegyldigt indlæg som det du lige har præsteret.

Han virker da tydeligvis til at have fået det forkerte ben ud af sengen idag, så kan ikke se voldsomt meget grund til at svare på hans indlæg når nu dit svar gjorde det så godt.

Eller mener du rent faktisk at desktopmarkedet ikke er fyldt med quad core CPUer når det kommer til high end markedet?

Men fordi at mobil markedet udvikler sig så hurtigt som det gør, og i den størrelse det gør, så giver det jo meget god mening først at udvikle en simpel og effektiv dual core processor, og så opfølge den med en quad core sener. F.eks. Intel bruger gerne den teknologi at de tager to dual cores og bruger dem i en CPU, så den egentlig er to sammensatte dualcores, som bruger samme cache.

Så dual cores er jo ikke nødvendigvis bedre end single cores, og omvendt. Men Tegra 3 har bevist at man kan gøre mere med flere kerne end bare at banke ydelsen op. Jeg er ikke specielt imponeret over at man så kommer efterfølgende og laver en stærkere CPU end Tegra 3, det er jo altid bare et spørgsmål om tid før det sker.

Men da man på desktop markedet ikke er nød til at proppe alting ind i et SoC, så er det ikke helt så besværligt at springe duo core processoren over. Så vidt jeg kan se kommer de gerne efterfølgende som low end CPUer.

Men hvis du mente at desktop markedet rent faktisk demonstrere at quad core processore ikke er blandt dem med størst ydelse for tiden, så vil jeg da gerne se hvilke duo eller single core CPUer der overgår dem i ydelse. For så har jeg da åbenbart godt nok ladet mig forblænde af mobil teknologien alt for længe. Jeg må indrømme det er noget minimalt hvor meget jeg aktivt holder øje med udviklingen indenfor almindelige chipsæts efter der er kommet SoCs. For de er tydeligvis langt mere energi effektive, og jeg vil mene at det burde have en stor prioritet, og er glad for at de også har fået det.

Enig. Online plads kan jeg ikke se det voldsomt vigtige i. Måske jeg skulle prøve at fokusere på at lave et FTP app integreret med Android så det kan fungere som Dropbox, bare med en server af ens eget valg. Men det er også årsagen til at jeg elsker muligheden for SD kort. 32 og endda 64gb på så lidt plads er da en dejlig mulighed at have. De fleste kan måske sagtens undvære det, men det er da en dejlig måde at transportere data på.
Gravatar #43 - XorpiZ
29. maj 2012 20:55
kblood (42) skrev:
Men hvis du mente at desktop markedet rent faktisk demonstrere at quad core processore ikke er blandt dem med størst ydelse for tiden, så vil jeg da gerne se hvilke duo eller single core CPUer der overgår dem i ydelse.

Jeg er imponeret. Du forfatter en lang tekst til mig, selvom det er Trentors, du diskuterer med. Og midt i den tekst, fyrer du en så stor stråmand af, at selv fugleskræmslet bliver bange.

Det er sgu nye højder du når der.

Jeg pointerede bare, at flere cores ikke nødvendigvis er lig højere ydelse.
Gravatar #44 - xink64
29. maj 2012 23:04
Trentors (2) skrev:

Det fortæller da en masse om hvor hurtig telefonen er! Der er vist nogle ting som du misforstået her...
Hvis en telefon har 4 kerner oplever du netop en telefon med overskud i langt større grad end med færre kerner.. Hvis du nu rent faktisk havde styr på, hvordan en cpu fungerer (og med det mener jeg to the bone) så ville du vide at telefoner med flere kerner er klart det bedste.. Selvfølgelig kan en singlecore på 3 ghz udføre en singletrådet opgave hurtigere end en 1.5 ghz dualcore, men når telefonen rent faktisk skal spille musik på spotify og surfe Facebook (via appen) mens 10 apps ligger i baggrunden så vil en quadcore mobil altid owne en dualcore ligesom dual owner singlecore i disse dage.. ;)
Gravatar #45 - Magten
30. maj 2012 05:04
Trentors (40) skrev:
Og nej skærmen er bestemt ikke for lille til at se video. Det er ligesom en af salgspointerne med disse telefoner. Faktisk skriger disse HD-skærme på HD-video og det fylder snildt 1GB per time.
Smag og behag. Jeg gider sgu ikke sidde og glo film på så lille en skærm (SGS2/3 osv). Som minimum 7-8", men det ville udelukkende være tidsfordriv og ikke fornøjelse.
Gravatar #46 - Trentors
30. maj 2012 05:15
kblood nu ryger det vist ud af tangent. #1 skrev det som et ultimatum at han ville kun vælge iPhone 5 hvis den var quad-core. Han sidestiller altså hastighed med antal af kerner og mener derfor 4 er bedre end 2. Men faktum er at lige nu er den hurtigste CPU på mobiler en dual-core.

Jeg er ganske sikker på at quad-core er fremtiden fordi det er dette antal at desktop-verden har stabiliseret sig på. Men derimod kommer det ikke til at gå så hurtigt med at skifte til evt. flere kerner fordi det reelt ikke giver noget - og lige nu giver 2 hurtige kerner mere end 4 langsomme.

XorpiZ har ret. Det ER en stråmand. At de hurtigste desktop-processor pt. er quadcore betyder ikke at der ikke kommer en dual-core CPU som kan slå dem. Antallet af kerner siger intet om hastigheden. Det er et faktum. Det er endda bevist i det link jeg postede tidligere hvor en dual-core slår samtlige quad-core CPU'er.

#1 tror åbenbart at 4 kerner er hurtigere end 2. Er du enig eller ej? Så enkelt kan det spørges.

(Og nu ingen snakken uden om.)
Gravatar #47 - XorpiZ
30. maj 2012 05:32
Trentors (46) skrev:
(Og nu ingen snakken uden om.)

Held og lykke med det :D
Gravatar #48 - kblood
30. maj 2012 05:33

Som jeg skrev, så skifter det jo bare mellem 2 og 4 kerner. Det vil det gøre i en periode, men som jeg skrev så forventer man at det stopper i løbet af næste år. Der vil 2 kerner ikke længere være muligt at gøre så effektive længere, ligesom på desktop markedet.

Og det kan da godt se ud til at HTC One S klare sig bedre i 2 eller 3 tests sammenlignet med SGS3, men har du prøvet at se den test igennem? Browser testen blæser jo HTC One S helt væk, og så begynder det at undre mig hvad den bruger den ekstra kraft til.

Det er mere kompliceret end bare performance. Og jeg er da enig i at One S er imponerende, men jeg har svært ved at se hvordan den overgår Galaxy S3. Så bliver jeg nød til at se hvordan de tal der viser sig at være praktisk anvendelige.

Men ja, antal kerner er ikke nok at forholde sig til, man er nød til at tage det samlede chipset i betragtning. Lige nu ser jeg bare ikke HTC One S som værd at tage i betragtning, medmindre at den viser sig at have flere af de features som SGS3 har. Og så synes jeg da at browser testen altid vil være den vigtigsten, og videotesten også. Men den er der ikke taget højde for.

Og så lige svaret:

2 kerner kan sagtens være hurtigere end 4. Men som sagt tror jeg kun det er i en periode. I 2013 tror jeg ikke længere at det vil ske, og ligesom på desktop markedet vil quadcores begynde at føre i benchmarks hele tiden, istedet for at duo cores engang imellem vil komme foran. A15 bliver også quad core i 2013 forventer man.
Gravatar #49 - zymes
30. maj 2012 05:35
Kun mig der har bestilt flere steder, men kun ender med at købe ved den hurtigste? #venterpådenblå
Gravatar #50 - Trentors
30. maj 2012 05:48
NEJ det gør ej! Damn det er op ad bakke i dag.

DU har tilsyneladende ikke selv styr på hvordan en CPU fungerer. Det som du snakker om er threading og ja flere intensive tråde skalerer bedre på flere kerner men nu er der netop FÅ af den slags tråde i Android og ISÆR i iOS og WP. Hvis du nu vidste lidt om hvordan Android fungerer så ville du vide at der ikke kan ligge apps i baggrunden. Android kan KUN have en app kørende af gangen og baggrunds-opgaver håndteres af services.

OG disse services er ofte meget "lette". Når du f.eks. benytter Facebook app'en så benytter den 1-2 tråde som snildt kan fordele sig på de to kerner. Dog vil en af disse tråde ikke optage hele kernen konstant. Dette er et faktum som Intel fandt ud for mange år siden med Pentium 4 og de opfandt en simpel teknik til netop at imødekomme dette (hyperthreading). Derfor er der masser af rum for Linux scheduler'en kunne tildele time slices til andre små-services såsom spotify. Og Spotify er jo især ret simpelt så det kræver ikke just meget i den forstand.

Selv med en single-core processore ville multitasking med mange tråde fungere fint (og det har det ligesom gjort i MANGE år før dual-core kom) hvis der ellers er en fornuftig preemptive scheduler.

Sjovt at så mange tror at de almindelige tråde i et OS vil gavne kraftigt af at køre i hver deres kerne. F.eks. sidder jeg nu ved en i7 quad-core processor PC. Der kører lige nu alene 80 processor i baggrunden med en eller flere tråde. De du fordrer er så at en 80 core-CPU ville være mere snappy her? Wrong! Hvorfor tror du at Intel har hængt fast i 4 quad-core som maximum siden 2007? Fordi det ikke hjælper da disse processor ikke alle benytter lige meget CPU-tid (en ting som din PC's Task Manager meget let kan fortælle dig).

Hvorfor stoppede de så ikke ved dual-core vil nogen sikkert spørge. Enkelt: En PC har FULDE apps (kaldet programmer) kørende i baggrunden. Ikke ligesom Android som kun kan havde services i baggrunden eller WP7 som faktisk slet ikke tillader 3. parts kode i baggrunden. Men det er bestemt ikke ensbetydende med at de ikke kunne lave en dual-core som var hurtigere end samtlige quad-cores derude. Faktisk så deres nye CPU'er lavet således at de ofte kører som dual-core (ved højere Mhz) når de virkelig skal presses (Intel Turbo Boost).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login