mboost-dp1

10 grader tillagt for at spille wow, er det ikke lige i overkanten?

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
14. nov. 2008 03:47
Hej,

når jeg ikke kører spil kører min GPU på ca. 58-60 grader hvilket jeg finder meget, men som jeg i et tidligere post fandt ud af ikke burde være det store da de kan nå helt op på 120 før det bliver kritisk.

Nu er jeg så startet på wow igen da expansion er ude (har ikke spillet i mange måneder ><), i hvert fald, da jeg slukkede ned for spillet her 04.45 som den er nu, var min GPU temperatur på 70 grader. Den faldt så stille og roligt over nogle minutter ned på sin normale 58-60 grader.

..men er 10 grader ikke lige lovligt meget bare for at ha' wow kørende? ._. .. Kører 1280x1024 opløsning hvis det er .....

og i det hele taget så synes jeg 60-70 grader er pisse meget for gpu. Hva kan jeg gøre for at gøre den lavere evt.?
Jeg har en blæser der ifølge kabinet-manual skulle være til VGA-køling, men blæseren rammer kun "underdelen" af GPU; altså blæser-holderen hvis man kan kalde den det, luften fra blæseren rammer desværre ikke den øvre del af selve grafikkortet som er pisse varmt når dagen er omme.

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - XorpiZ
14. nov. 2008 04:59
Kort sagt - nej.

" Normal temperatures for this card (not overclocked) at load (running 3D games, demos, anything 3D) should be between 65C to 75C plus or minus a few degrees. "

edit:

Og så ville det ikke gøre noget, hvis du fremover lavede en smule research på nettet selv..
Gravatar #3 - Mnc
14. nov. 2008 05:32
Jeg har haft mit gamle 7800 korts GPU op på h2o's kogepunkt masser af gange. Rensede profilen for støv, og så var den tilbage på 60-65 ved load. :)
Gravatar #4 - DanaKaZ
14. nov. 2008 06:41
#1 Du skal tænke på at ligemeget hvad du sætter din GPU til, så vil den altid forsøge at klare opgave så godt som muligt, den kører altid 100% under spil.

En stigning til 70 grader er ikke meget, der er stor forskel på de temperaturer som en GPU kan køre under i forhold til en cpu.

Hvis du skal have den meget under det den er nu, skal du have fat i noget vandkøling eller noget endnu mere drastisk.
Gravatar #5 - lolage
14. nov. 2008 13:54
Okay, ville bare godt vide det ikke var "unormalt" så jeg ikk behøvede at bekymre mig :]

Takker.
Gravatar #6 - Bachy
14. nov. 2008 16:25

lolage (5) skrev:
Okay, ville bare godt vide det ikke var "unormalt" så jeg ikk behøvede at bekymre mig :]

Køb en større PSU, så slipper du for problemer med at din GPU bliver for varm.
Gravatar #7 - lolage
15. nov. 2008 10:24
riiight..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login