mboost-dp1

100 mbit trådløs router

Gå til bund
Gravatar #1 - Vers
25. sep. 2008 16:45
Hej.

Vi har lige fået fibernet på 100/100 og søger et nyt router som understøtter dette. Lige nu kan vi kun køre 12-14 mbit over det trådløse net og det er jo synd ikke at kunne udnytte dette optimalt.

Hvad er det bedste til en rimelig pris på markedet lige nu?

På forhånd tusinde tak for hjælpen.

Klaus Vers
Gravatar #2 - engfeh
25. sep. 2008 16:48
Det I har brug for er noget der understøtter 802.11 draft-N, som har et teoretisk max på 300 Mbit/s. Jeg bruger en D-link 615 (mener jeg den hedder), og den fungerer fint. Men tjek lige at netkortene i de bærbare også understøtter 802.11N først!
Gravatar #3 - terracide
29. sep. 2008 18:57
Den teoretiske max kan snildt halveres, så har du real world usage.
Kryptere din din forbindelse, så hak endnu mere hastighed af.
Lag dertil højere lantency og muligheden for at alt fra Naboens mikrobølge ovn til solpletter forstyrre dit WLAN...WLAN er ikke LAN der er gjort trådløst, det er en kende mere kompliceret...
Gravatar #4 - Vers
30. sep. 2008 14:42
Tak for svar. Det hjalp en smule. Alle de bærbare computere vi har i husstanden understøtter 802.11n, så det burde ikke være et problem.

Men hvad vil i anbefale af udstyr? Har kigget på den D-Link, men mht. prisen og sammenlignet med andre modeller, syntes jeg den ser lidt skrabet ud, men det spiller måske ingen rolle?
Gravatar #5 - Dr.pikkuk
1. okt. 2008 13:51
har selv den som nr1 nævner. giver næsten 90% signal fra kælder til første sal i en gammel villa. gulvet mellem kælder og stue er jernbeton. den er helt sikkert pengene værd.
Gravatar #6 - Vers
1. okt. 2008 18:16
Sejt. Det er perfekt så. Vi bor også i hus med router i kælder og skal give signal til 1. sal. Jeg skal overveje den kraftigt så. Tak for hjælpen.
Gravatar #7 - Makey
1. okt. 2008 18:23
Der har tidligere været en tråd omkring trådløse routere hvor flere anbefalede D-Link 6xx.

Her har vi en D-Link DIR-655 WIRELESS N GIGABIT ROUTER. Den har Dranft-N.

Jeg syntes især den er god fordi at dens webinterface er nem at manøvrere, det er rigtig nemt at port-forwarde hvis du fx. gerne vil hoste spil. Du vælger bare dit spil i en drop-down menu, hvilken PC der skal forwardes til, trykker på en knap, trykker Save Settings og så virker det efter en genstart af routeren. Tager i alt ca. 30 sekunder.

Rækkevidden er for mit vedkommende rigtig god. Den har desuden også mulighed for at gå helt op til 300 mbit, teoretisk selvfølgelig som #3 også er inde på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login