mboost-dp1

2 gamer pc systemer

Gå til bund
Gravatar #1 - Warspite
13. aug. 2008 19:53
Har 2 PC systemer som jeg behøver lidt rådgivning for at vælge imellem. Computeren vil udelukkende blive brugt som gamer PC. Bl.a. Warhammer online, Spore og generelt kommende spil. Begge pc'er er samlet i forvejen.

MM-vision.dk

Core2Quad Q9300 4x2,50GHz FSB1333
Motherboard: Gigabyte GA-EP45 DS3L bundkort
(PCI-E, Intel P45 chipset)
CPU køler: Temperaturstyret Low-noise køler
Ram: Original 8 GB DDRII-800 PC6400 RAM DualChannel
Harddisk: Samsung 750GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid (32MB cache)
Grafik: ATI Radeon 4870 512MB PCI-E Grafikkort (Nyhed)
Kabinet: AeroCool ExtremEngine 3T Miditower
Strømforsyning RaidMax 1000W ATX strømforsyning SuperSilent
Lyd: 6 kanals audio codec RealTek (SoundBlaster komp.)
Drev: Sony S-ATA 20x DVD-brænder +/- Dual layer
Netkort: 100/1000 Mb/s Realtek, Supports ACPI Power Management

8000kr

Computerland.dk

Geforce 280gtx PCI-E 1024mb GDDR3
Harddisk samsung HD502LJ 500bg
Kabinet NZXT Lexa alu
Procceser intel core 2 quad Q9450 2,66ghz 12mb
ASUS RAMPAGE FORMULA socket 775 fsb1600 intel 48x A
PSU 750W

Pris 10.000kr

Vil begge systemer være i stand til at håndtere et grafikkort mere af samme slags?
Takker på forhånd
Gravatar #2 - Thomas Nielsen
13. aug. 2008 19:56
Gogo vandfarve :P
Gravatar #3 - Plimmer
13. aug. 2008 20:45
Nummer 1 har kun plads til et gfx kort.

Nummer 2 kan ikke tage endnu et 280gtx, men kan tage 2 af det gfx kort du har i første konfiguration.

En mulighed er dog at smide et "X2" kort i en af dem, men det er en anden snak.
Gravatar #4 - vandfarve
14. aug. 2008 09:13
#1 Løsning nr. 2 vil uden tvivl levere den bedste ydelse, men spørgsmålet er, om systemet er de ekstra 2.000 kroner værd.

Umiddelbart er jeg blevet meget overrasket over ydelsen af HD4800-serien, ligesom deres X2-modelserie også har givet nogle meget interessante resultater. Vi kan dog ikke komme uden om, at GTX280 stadig er det bedste single chip-grafikkort, og at det derfor ikke vil lide under samme driverproblemer, som AMD's X2-kort måske vil.
Desuden har GTX-kortene et langt lavere forbrug i idle, hvilket er en kæmpe fordel i mine øjne. På et eller andet tidspunkt vil du blive træt af at game, du vil begynde at surfe mere og måske endda også skrive diverse opgaver, stile og rapporter på computeren. Her er det så en fordel at benytte et GTX-kort i stedet for et HD4800-kort, da du ikke vil få den samme dårlige samvittighed.

Mit bud vil derfor være på det dyrere system nr. 2 fra Computerland.dk. Som Plimmer er inde på, så understøtter Intel's nye bundkort ikke SLI længere (De har vel et horn i siden på Nvidia), hvorfor du kun vil kunne benytte bundkortet til et CrossFire-setup. Et GTX280 er dog mere end rigeligt de(t) næste års tid, med mindre du spiller i helt sindsyge opløsninger.
Gravatar #5 - Warspite
14. aug. 2008 13:15
Okay mange tak for hjælpen.
Så jeg kan nemt smide et andet grafikkort i om et år eller 2?
Tænker her på bundkort og PSU.
Disse spørgsmål er tiltænkt systemet fra Computermail. Som jeg regner med jeg tager.
Endnu en gang tak
Gravatar #6 - Warspite
14. aug. 2008 13:20
Jeg vil forøverigt have nogen fordel i at vente lidt med at købe PC? Evt. nyt hardware eller pris forskel
Gravatar #7 - TWFH
14. aug. 2008 13:45
Mener Intel har varslet prisfald (igen), men der går som regel et stykke tid før det kommer forbrugeren til gavn.
Gravatar #8 - Plimmer
14. aug. 2008 18:21
Hvis du skal vente på noget er AMD's HD 4870 X2 lige om hjørnet og det er møg hurtigt.

Intel kommer nok også snart med næste generation af CPU'er, men her er det måneder vi snakker om istedet for uger med grafikkortet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login