mboost-dp1

9600GT Problem

Gå til bund
Gravatar #1 - brokz
19. aug. 2008 15:59
Købte et nVidia GeForce 9600GT her for 4-5 måneder siden hos SHG.DK i højbjerg.

Da jeg kom hjem og satte det i var jeg en glad lille dreng på 2 år der lige har fået sin første helikopter i julegave. Da jeg tændede min computer virkede alt som det skulle, jeg kunne spille Crysis i 'High' og Asassin's Creed i 'High'.

Men... Ligepludselig fik jeg 'Black screen' dvs, min computerskærm gik i sort og computeren holdte op med at reagere. Jeg tænkte det nok bare var en fejl, så jeg tændte og spillede videre. Dagen efter tænkte jeg det lidt mere igennem og tænkte det nok var en 'driver' fejl. Jeg gik ind på nvidia.com og fulgte deres guide i java så den selv detektede hvilket grafikkort jeg havde. Da den var færdig med at uppeje den korrekte 'driver' installerede jeg og genstartede.

Da jeg var i loading screen(kører med windows XP) fik jeg lige pludselig BSoD(Black Screen of Death) og jeg tænkte "nejnejnej.. det kan ikke være rigtigt det her."

Jeg startede i 'Fejlsikret tilstand' og afinstallerede den nye driver og installerede min gamle driver til mit gamle grafikkort(7600)

Jeg tog mit grafikkort ud og satte mit gamle 7600 i for at se om jeg stadig fik BSoD, det gjorde jeg ikke. Det var altså en driver fejl, men var det nu også det? I starten troede jeg det var min strømforsyning, min daværende var på 400w og kortet krævede 400w så jeg smuttede ud og købte en på 520w for ca. 300kr. Men nej, skete det præcis samme igen.(det skal lige siges jeg får black screen enten efter 1 minut eller 2-3 timer.) Jeg smuttede ud til SHG et par uger efter da jeg ikke havde tid til følgende par uger. Jeg forklarede dem hvad der var sket.. MEN!

SHG.DK var gået i betalingstand, dvs. at de har fået nogle nye ejere og derfor lukket det gamle SHG og startet et nyt firma i samme navn, samme sted, men med nye ejere så de slipper for alle reklamationsretterne. De sagde jeg skulle kontakte producenten, og i mit tilfælde iNNO3D.

Jeg kontaktede iNNO3D i deres form inde på deres hjemmeside.
Udfulgte formen og forklarede dem, præcis hvad jeg lige har forklaret.
Fik dette svar tilbage:
"Dear Sir,
Firstly, thank you for your kind support of our product.
Refer to your mail, your card probably get the physical error from your description. You may take the VGA card with warranty document to the local reseller and/or local distributor for warranty check.
Any inquiry, please feel free to contact us.
Best Regards,

Technical Support, Innovision Multimedia Limited"

Forklarede dem også problemet med SHG.DK.

Nogle der ved hvad jeg skal gøre? Skal jeg sende det til nVidia eller hvad? Min såkaldte "warrenty" er jo udløbet så jeg kan ikke få et nyt/penge tilbage fra SHG.DK.

-BrokZ
Gravatar #2 - KC
19. aug. 2008 16:11
Skriv tilbage til dem og spørg om du kan sende det direkte til dem... ellers spørg forbrugerstyrelsen?
Gravatar #3 - brokz
19. aug. 2008 16:17
Til iNNO3D eller nVidia?
Gravatar #4 - zumo
20. aug. 2008 08:34
iNNO3D.. men du kan skrive til alle for at være sikker på at du finder ud af hvad du skal gøre. Portoen på emails er ikke så forfærdentlig dyr.
Gravatar #5 - holmen
20. aug. 2008 08:41
Fortsæt endelig med at opdatere her inde. Jeg har et 8800GT købt hos det "gamle" SHG, det virker dog stadig, men i tilfælde af problemer vil jeg da gerne vide hvilken løsning du finder frem til.
Gravatar #6 - Thomas Nielsen
20. aug. 2008 08:51
Jeg har haft lidt det samme problem, også med garanti på shg. Vi ringede til forbrugerklagenævnet, og de fortalte at vi skulle kontakte kurator for det gamle shg. Det har jeg så gjort i går (ved brev) så venter på stadig på svar. Så det vil jeg anbefale at du også gør, det er ihvertfald et forsøg værd. Kan sagtens sende dig informationerne på kuratoren hvis du vil.
Gravatar #7 - brokz
20. aug. 2008 12:06
6 skrev:
Jeg har haft lidt det samme problem, også med garanti på shg. Vi ringede til forbrugerklagenævnet, og de fortalte at vi skulle kontakte kurator for det gamle shg. Det har jeg så gjort i går (ved brev) så venter på stadig på svar. Så det vil jeg anbefale at du også gør, det er ihvertfald et forsøg værd. Kan sagtens sende dig informationerne på kuratoren hvis du vil.

Vil jeg utrolig gerne have. :-)
Gravatar #8 - Plimmer
20. aug. 2008 13:36
Det er ikke Black Screen of Death, men Blue Screen of Death.

Det fleste gode firmaer (ved ikke om iNNO3D er godt eller skidt) tager med glæde deres ting tilbage. Har selv gjort det med Cellshock ram.
Gravatar #9 - brokz
20. aug. 2008 13:39
Hvornår har jeg skrevet Black screen of death? BSoD står for Blue Screen of Death.

Jeg får BLACK screen når jeg er in-game og jeg crasher.

Ny driver boot får jeg BLUE screen.
Gravatar #10 - Plimmer
20. aug. 2008 13:45
Da jeg var i loading screen(kører med windows XP) fik jeg lige pludselig BSoD(Black Screen of Death) og jeg tænkte "nejnejnej.. det kan ikke være rigtigt det her."
Gravatar #11 - AndersGC
20. aug. 2008 13:46
ejj Plimmer, sku lii til at trykke på indsend med PRÆCIS det samme da jeg pludselig ser din besked ..

men: #9 lige dér
Gravatar #12 - brokz
20. aug. 2008 14:29
Okay, min fejl :-)
Gravatar #13 - brokz
25. aug. 2008 17:39
Nogle der ellers ved hvad man kunne gøre?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login