mboost-dp1
9800GT x2 vs HD 4870. Hvad er bedst?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Ifølge Tom's Hardware, så er to 8800GT i SLI hurtigere end ét HD4870. Af bemærkninger skal det nævnes, at de ikke har testet 9800GT i SLI, men at kortene stort set er ens, ligesom forskellen på de to kort i SLI stort set er ingenting ift. et HD4870.
Jeg vil ALTID anbefale at købe ét større kort i stedet for to små, da det giver færre fejl, mindre strømforbrug, mindre varmeudledning i kabinettet og måske endda også højere ydelse og framerate.
Derfor, snup et HD4870.
Jeg vil ALTID anbefale at købe ét større kort i stedet for to små, da det giver færre fejl, mindre strømforbrug, mindre varmeudledning i kabinettet og måske endda også højere ydelse og framerate.
Derfor, snup et HD4870.
Den sidste jeg arbejdede med blev omkring 90 grader varm, uden man begyndte at pille i deres profiler.
Edit: Aner ikke om det er strømmen eller om de bare har lavet en elendig køler. Når jeg smed 3d på skulle den lyde som en støvsuger før den holdt "almindelige" temperaturer.
Edit2: Det er også grunden til at jeg anbefaler 9800 GTX eller 260'ere. Standard er de køligere og hvis man vil kan man clocke på dem er de fuldt ud ligeså meget værd per krone.
Edit: Aner ikke om det er strømmen eller om de bare har lavet en elendig køler. Når jeg smed 3d på skulle den lyde som en støvsuger før den holdt "almindelige" temperaturer.
Edit2: Det er også grunden til at jeg anbefaler 9800 GTX eller 260'ere. Standard er de køligere og hvis man vil kan man clocke på dem er de fuldt ud ligeså meget værd per krone.
Så i siger at to 8800GT er ligesom to 9800GT. I siger også at to 9800GT er bedre en et 4870? Jeg har ikke en køler. men hvis en 4870 kan bliver 90 grader varm? Det er ret meget i forhold til min 7600 GS. den bliver højest 70 grader varm når det er overclocket max. jeg har ikke en køler til det. Men kan man sammeligne en 7600GS med 980GT eller 4870 temperatur messig? Grunden til at jeg spørger er at jeg skal lave mine julegave ønsker færdige.
Edit: hvad syntes i om den her psu? Earthwatts EA-650
Edit2: Er en 9800 GTX et godt alternativ?
Edit: hvad syntes i om den her psu? Earthwatts EA-650
Edit2: Er en 9800 GTX et godt alternativ?
Har selv et HD4870 fra Asus, og der følger det glimrende værktøj med, Asus SmartDoctor.
Der kan du helt bassalt styre din blæser, samt overclocke(hvis man er til den slags).
Har fundet ved normalt brug, at hvis blæseren på 35%, så er det et acceptabelt lydniveau, samtidigt med at det holder kortet under 50C.
Men når der er sat et spil på får den hele armen, og holder stadig kortet under 50C.
Men husk hovedtelefoner, for den blæser larmer næsten mere end en støvsuger.
Skal dog ikke kunne sige om det kun virker med ASUS produkter.
Der kan du helt bassalt styre din blæser, samt overclocke(hvis man er til den slags).
Har fundet ved normalt brug, at hvis blæseren på 35%, så er det et acceptabelt lydniveau, samtidigt med at det holder kortet under 50C.
Men når der er sat et spil på får den hele armen, og holder stadig kortet under 50C.
Men husk hovedtelefoner, for den blæser larmer næsten mere end en støvsuger.
Skal dog ikke kunne sige om det kun virker med ASUS produkter.
#10 Jeg har lige downloadet Asus Smart doctor. Jeg har et EN7600GS, jeg kan sætte gpuen op på 520 i rivatuner og 400 mem i rivatuner. Men i Smart doctor kan jeg højest sætte gpu og mem op med 40 Mhz. Hvorfor det? Man kan også bruge programmet til 9800GT og 9800 GTX fra Asus. Skal man have en blæser for at kunne ændre temperatur indstilligner?
når, men jeg valgte mit grafikkort og det der inde på siden. Så kom det frem. Jeg ved godt hvad jeg laver når jeg overclocker. Det giver mig 10 FPS i spil :D . Hvad er bedst http://www.pricerunner.dk/pi/37-1141537/Grafikkort... eller http://www.pricerunner.dk/pi/37-1123874/Grafikkort...
Hands down ATI HD 4870.
=on&prod[2065]=on]http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/compare,751.html?prod[2114]=on&prod[2065]=on
Det er endda oppe mod et 9800GTX.
Edit: Men igen det kommer an på hvilke spil du vil spille.
Hands down ATI HD 4870.
=on&prod[2065]=on]http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/compare,751.html?prod[2114]=on&prod[2065]=on
Det er endda oppe mod et 9800GTX.
Edit: Men igen det kommer an på hvilke spil du vil spille.
Jeg gad ikke have en 4870 netop pga. det som Gentox beskriver med blæseren.
Det ville være dumt at sammenligne et 9800GT med et 4870, de er slet ikke i samme pris niveau.
Uden at have set på priser mener jeg at prisrækkefølgen og ydelse ligger nogenlunde i den her retning: 9800 GTX, HD 4870 og til sidst (og hurtigst) nVidias 260'er. Mener de ligger nogenlunde tæt i pris. nVidias larmer lidt mindre under 3d men ellers bare køb hvad du vil give for et kort, der er ingen af dem der er dårlige.
Det ville være dumt at sammenligne et 9800GT med et 4870, de er slet ikke i samme pris niveau.
Uden at have set på priser mener jeg at prisrækkefølgen og ydelse ligger nogenlunde i den her retning: 9800 GTX, HD 4870 og til sidst (og hurtigst) nVidias 260'er. Mener de ligger nogenlunde tæt i pris. nVidias larmer lidt mindre under 3d men ellers bare køb hvad du vil give for et kort, der er ingen af dem der er dårlige.
tog kortet på baggrund af alle de tests der var, og til prisen, så ligger det meget tæt op af de andre, og i nogle spil yder det faktisk lidt mere
men ja, de ligger MEGET op ad hinanden ;D
men ja, de ligger MEGET op ad hinanden ;D
#17-20 Jeg tror at jeg vælger et 9800GTX, da jeg ikke vil have et varmt grafikkort, og at jeg har gode erfaringer med NVidia.
Kan i anbefale en psu til min pc? Jeg har bare en standard psu. Plus at jeg ikke har en blæser. Psu'en må hejest koste 700 KR.
Tak for hjælpen ;)
Kan i anbefale en psu til min pc? Jeg har bare en standard psu. Plus at jeg ikke har en blæser. Psu'en må hejest koste 700 KR.
Tak for hjælpen ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.