mboost-dp1
AGP 8x Grafikkort
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg sidder inde med en lidt ældre PC som kører med DDR SDRAM. Min PC kører med AGP 8x grafikkort-interface og mit spørgsmål er:
Kan jeg køre med et AGP 8x grafikkort som har DDR2 SDRAM/DDR3 SDRAM eller har det ingen betydning hvilken type RAM et grafikkort kører med?
Altså, hvis jeg vil købe RAM-blokke til min PC så skal det være DDR SDRAM da det er det eneste mit bundkort understøtter til memory.
Men er det ligemeget hvilken type RAM når man har med grafikkort at gøre eller hvad?
Skal det bare være AGP 8x og alt andet ligemeget for at virke eller hvordan?
:/
Kan jeg køre med et AGP 8x grafikkort som har DDR2 SDRAM/DDR3 SDRAM eller har det ingen betydning hvilken type RAM et grafikkort kører med?
Altså, hvis jeg vil købe RAM-blokke til min PC så skal det være DDR SDRAM da det er det eneste mit bundkort understøtter til memory.
Men er det ligemeget hvilken type RAM når man har med grafikkort at gøre eller hvad?
Skal det bare være AGP 8x og alt andet ligemeget for at virke eller hvordan?
:/
Okay det er godt så :)
Nogen der kender nogle butikker eller steder hvor de har nogle gode AGP 8x grafikkort til salg, eller nogen der selv sælger et?
Og hvad er det bedste AGP 8x grafikkort der findes på markedet?
Nogen der kender nogle butikker eller steder hvor de har nogle gode AGP 8x grafikkort til salg, eller nogen der selv sælger et?
Og hvad er det bedste AGP 8x grafikkort der findes på markedet?
Jeg tror et af de bedste er radeon hd 3850.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?...
Men om du har et system der kan udnytte det er nok mere tvivlsomt, så er et hd 3650 formodentligt et bedre match.
Men om du har et system der kan udnytte det er nok mere tvivlsomt, så er et hd 3650 formodentligt et bedre match.
Hmm, jeg har aldrig rigtig brugt ATI før, så ved egentligt ikke så meget om de forskellige versioner og sådan. Lige nu har jeg et Nvidia Geforce FX 5500 grafikkort.
Vil helst have fat på et Nvidia grafikkort og måske et ATI hvis der ikke rigtig er nogen bedre løsning.
Så hvilke gode Nvidia grafikkort er der som kører AGP 8x og hvor kan man finde nogle til en god pris?
Synes nemlig de er væsentligt dyrere end PCI-Express kort som er bedre.
Vil helst have fat på et Nvidia grafikkort og måske et ATI hvis der ikke rigtig er nogen bedre løsning.
Så hvilke gode Nvidia grafikkort er der som kører AGP 8x og hvor kan man finde nogle til en god pris?
Synes nemlig de er væsentligt dyrere end PCI-Express kort som er bedre.
Så vidt jeg husker er GeForce 7900 GT de sidste AGP kort fra nVidias side af. Så det er vel 4 generationer gammelt. ATi HD3850 er kun forrige generation. Jeg har selv købt et Club3D HD3850 AGP for et stykke tid siden, men har ikke sat det i endnu. Kan ikke helt tage mig sammen. :D
#4-6
Jeg gider ikke slå det op, men jeg mener, at til den sidste, der spurgte om et AGP-kort, så anbefalede jeg et HD3650 i stedet for et 7900GT af flere grunde:
- Det er billigere,
- Det er formodentligvis hurtigere, og
- Det er nyere, hvilket betyder flere features og funktioner.
Så gå efter et HD3650 i stedet, da ældre AGP-kort er begyndt at stige i pris pga. manglende udbud og stigende efterspørgsel.
Jeg gider ikke slå det op, men jeg mener, at til den sidste, der spurgte om et AGP-kort, så anbefalede jeg et HD3650 i stedet for et 7900GT af flere grunde:
- Det er billigere,
- Det er formodentligvis hurtigere, og
- Det er nyere, hvilket betyder flere features og funktioner.
Så gå efter et HD3650 i stedet, da ældre AGP-kort er begyndt at stige i pris pga. manglende udbud og stigende efterspørgsel.
Ok, det lader til at HD3650 skulle være et godt AGP kort + at det også er væsentligt billigere en Nvidias AGP kort i serien 6 og 7.
Men er der nogen der kan lave en liste over hvilke ATI kort som ca. svarer til hvilke Nvidia kort. Altså fx. hvilke der yder/er ligesom Nvidias serie 6 og så videre.
Vil nemlig gerne have et bedre overblik over hvilke ATI kort der ca. svarer til nogle Nvidia kort.
Men er der nogen der kan lave en liste over hvilke ATI kort som ca. svarer til hvilke Nvidia kort. Altså fx. hvilke der yder/er ligesom Nvidias serie 6 og så videre.
Vil nemlig gerne have et bedre overblik over hvilke ATI kort der ca. svarer til nogle Nvidia kort.
Det du leder efter er det her :)
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce...
Edit: Selvom ATI laver nogle gode kort, så er driverunderstøttelsen under Linux stadig bedre med Nvidia kort.
Men hvis alt det du vil er at få bedre performance i spil, så er det ATI(under et Windows OS naturligvis).
j-cool (8) skrev:Men er der nogen der kan lave en liste over hvilke ATI kort som ca. svarer til hvilke Nvidia kort. Altså fx. hvilke der yder/er ligesom Nvidias serie 6 og så videre.
Det du leder efter er det her :)
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce...
Edit: Selvom ATI laver nogle gode kort, så er driverunderstøttelsen under Linux stadig bedre med Nvidia kort.
Men hvis alt det du vil er at få bedre performance i spil, så er det ATI(under et Windows OS naturligvis).
Mange tak for listen :)
God liste men en smule forvirrende da der står en masse forskellige grafikkort i hver kollonne.
Men hvilket kort fra Nvidia svarer ATI HD3650 512MB DDR2 kortet til helt præcist ifølge listen?
Der står at dette kort er API-understøttet OpenGL 2.0, DirectX 10.1. Det betyder vel ikke at man skal have DirectX 10.1? Har nemlig Windows XP med DirectX 9.0c.
God liste men en smule forvirrende da der står en masse forskellige grafikkort i hver kollonne.
Men hvilket kort fra Nvidia svarer ATI HD3650 512MB DDR2 kortet til helt præcist ifølge listen?
Der står at dette kort er API-understøttet OpenGL 2.0, DirectX 10.1. Det betyder vel ikke at man skal have DirectX 10.1? Har nemlig Windows XP med DirectX 9.0c.
Det er en sådan ca. liste, tror ikke der er et kort der 100% er ens på både Nvidia og ATI listen, men sådan ca.
Og som du kan se er kort fra samme generation, ikke nødvendigvis højere på listen end ældre.
Ud over det er der INGEN Nvidia kort der kører AGP, der også understøtter DirectX 10.1, men det er altså ikke et krav, kun en mulighed.(med andre ord vil det virke uden problemer med DirectX 9.0C)
Hvis du virkelig vil vide hvilket Nvidia kort der er tættest på, så vil jeg anbefale dig at sammenligne dem en efter en på samme side.
Men du vil aldrig finde et 100% match, da de ikke er opbygget ens.
Det er en sådan ca. liste, tror ikke der er et kort der 100% er ens på både Nvidia og ATI listen, men sådan ca.
Og som du kan se er kort fra samme generation, ikke nødvendigvis højere på listen end ældre.
Ud over det er der INGEN Nvidia kort der kører AGP, der også understøtter DirectX 10.1, men det er altså ikke et krav, kun en mulighed.(med andre ord vil det virke uden problemer med DirectX 9.0C)
Hvis du virkelig vil vide hvilket Nvidia kort der er tættest på, så vil jeg anbefale dig at sammenligne dem en efter en på samme side.
Men du vil aldrig finde et 100% match, da de ikke er opbygget ens.
Men hvis man skal komme med et bud vil det være:
ATI HD 3650 ~ Nvidia 7900GT ~ Nvidia 7800GTX.
Hvor ATI kortet hovedsageligt ville dominerer de 2 Nvidia kort.
=on&prod[2125]=on&prod[2101]=on]http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/compare,794.html?prod[2096]=on&prod[2125]=on&prod[2101]=on
ATI HD 3650 ~ Nvidia 7900GT ~ Nvidia 7800GTX.
Hvor ATI kortet hovedsageligt ville dominerer de 2 Nvidia kort.
=on&prod[2125]=on&prod[2101]=on]http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/compare,794.html?prod[2096]=on&prod[2125]=on&prod[2101]=on
Okay, så det ser ud til at det bedste kort for mig er ATI HD 3650. Så hvis jeg i fremtiden vil opgradere til Windows Vista og køre DirectX 10 så bliver det intet problem.
Og forresten, kan dette kort godt køre Crysis i fin performance?
Fordi hvis det kan det, så har jeg nok ikke problemer med andre spil :)
Og forresten, kan dette kort godt køre Crysis i fin performance?
Fordi hvis det kan det, så har jeg nok ikke problemer med andre spil :)
Jeg vil ikke kalde dets performance i Crysis for fin(som du også kan se på mit sidste link, nederst på siden), eller for den sags skyld god, men det er der altså heller ikke mange andre kort der giver.
Derimod kan den sagtens afvikle det, hvis du er villig til at skære ned på detaljerne.
Men da det er en ældre PC, så bliver din CPU nok et større problem, end dit grafikkort.
Jeg vil ikke kalde dets performance i Crysis for fin(som du også kan se på mit sidste link, nederst på siden), eller for den sags skyld god, men det er der altså heller ikke mange andre kort der giver.
Derimod kan den sagtens afvikle det, hvis du er villig til at skære ned på detaljerne.
Men da det er en ældre PC, så bliver din CPU nok et større problem, end dit grafikkort.
Ok, forventer heller ikke at det skal kunne køre Crysis og GTA IV lige sådan.
Men kortet kan vel sagtens køre spil som Battefield 2, The Elder Scrolls IV Oblivion og Fifa 09 uden problemer og for den sags skyld andre nye spil?
Men kortet kan vel sagtens køre spil som Battefield 2, The Elder Scrolls IV Oblivion og Fifa 09 uden problemer og for den sags skyld andre nye spil?
Igen kommer det an på den CPU du har i din PC, men hvis du kan køre de pågældende titler nu, så vil du også kunne køre dem med det nye kort.
Men for at vide hvor stort et performance boost du vil få, er man næsten nødt til at vide hvad du går fra, altså CPU og Grafikkort.
Jeg har dog selv kunnet afvikle de titler du snakker om, med et dårligere grafikkort (Nvidia 6800GT), dog ikke Fifa 09 da det ikke var lavet på det tidspunkt :P
Igen kommer det an på den CPU du har i din PC, men hvis du kan køre de pågældende titler nu, så vil du også kunne køre dem med det nye kort.
Men for at vide hvor stort et performance boost du vil få, er man næsten nødt til at vide hvad du går fra, altså CPU og Grafikkort.
Jeg har dog selv kunnet afvikle de titler du snakker om, med et dårligere grafikkort (Nvidia 6800GT), dog ikke Fifa 09 da det ikke var lavet på det tidspunkt :P
Jeg har en Pentium 4 2.8 Ghz. Så med det ATI HD 3650 grafikkort skal jeg nok kunne spille de spil vil jeg tro :P
Men det grafkkort jeg har tænkt mig at købe er dette her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Det ser ud til at have 2 x DVI men ingen VGA?
Men det grafkkort jeg har tænkt mig at købe er dette her:
Det ser ud til at have 2 x DVI men ingen VGA?
Det er ikke noget problem, fordi min skærm understøtter DVI og jeg har selv et DVI til DVI kabel :D
Men altså, jeg kører en P4 2.8 Ghz med Windows XP SP3 DirectX 9.0c.
Dette ATI HD 3650 grafikkort vil køre helt fint på mit system og jeg kan i fremtiden også opgradere til Vista uden nogen problemer med det?
Men altså, jeg kører en P4 2.8 Ghz med Windows XP SP3 DirectX 9.0c.
Dette ATI HD 3650 grafikkort vil køre helt fint på mit system og jeg kan i fremtiden også opgradere til Vista uden nogen problemer med det?
Har 1.5 GB RAM og har ikke tænkt mig at køre Vista lige umiddelbart eller overhovedet nogensinde.
Det vigtigste er dog at alt kommer til at køre fint med nuværende opsætning i Windows XP DirectX 9.0c.
Så med nuværende opsætning kommer der vel ikke til at være noget problem med spil og lignende? :)
Det vigtigste er dog at alt kommer til at køre fint med nuværende opsætning i Windows XP DirectX 9.0c.
Så med nuværende opsætning kommer der vel ikke til at være noget problem med spil og lignende? :)
Forresten, nogen der ved hvad de mener med begrænset version ved dette grafikkort:
Nogen steder står der også:
Pakketype Begrænset version
??? :S
Nogen steder står der også:
Pakketype Begrænset version
??? :S
En anden ting jeg kom i tanke om. Understøtter mit motherboard mon 512 MB DDR2 RAM til Grafikkort eller er det ligemeget?
Følgende oplysninger er givet om mit motherboard med hensyn til AGP:
Chipset:
Supports AGP 8X/4X interface at 0.8v or 4x at 1.5v with fast write transaction
Slot:
One 4x/8x AGP (Accelerated Graphics Port) slot
Følgende oplysninger er givet om mit motherboard med hensyn til AGP:
Chipset:
Supports AGP 8X/4X interface at 0.8v or 4x at 1.5v with fast write transaction
Slot:
One 4x/8x AGP (Accelerated Graphics Port) slot
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.