mboost-dp1

"Beskyttelse" af materiale på USB-pen

Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
13. sep. 2008 08:33
Det er ikke fordi, jeg har noget tophemmeligt liggende på min USB-pen, kun nogle mere eller mindre uinterssante arbejdsfiler, som typisk bliver kopierede frem og tilbage mellem to computere - en stationær og en bærbar.
Findes der ikke en eller anden metode, så jeg kan beskytte materialet, som ligger på USB-pennen?
Kan jeg. f.eks. ikke kode-beskytte pennen eller noget lignende, så filerne på den ikke kan åbnes eller læses af uvedkommende, i givet fald jeg mister den væk?
Gravatar #2 - holmen
13. sep. 2008 08:43
http://www.download.com/1770-2001_4-0.html?query=u...

Kender det ikke, men det var hvad jeg lige fandt.
Gravatar #3 - praktikant muffe AKA pewbe
13. sep. 2008 08:46
Hvad med Truecrypt?
Gravatar #4 - BjarniM
13. sep. 2008 09:00
#3:
Kryptering? Hvad nu hvis f.eks. en kollega skal bruge et eller andet af pennen, bliver det så ikke ulæseligt for ham/hende?
Gravatar #5 - praktikant muffe AKA pewbe
13. sep. 2008 09:11
Tja bruger det ikke så meget, men kan man ikke lave en krypteret partition? og så ligge filerne derind?
Gravatar #6 - BjarniM
14. sep. 2008 18:04
Jeg er åben for at prøve det der med kryptering, men jeg har desværre aldrig prøvet det før. Er det indviklet at få det til at virke? Hvordan fungerer det så i praksis, skal jeg bare taste en kode for at få adgang til krypteret data på USB-pennen?
Gravatar #7 - gentox
14. sep. 2008 18:43
Har brugt Truecrypt længe nu. Netop til nogle få filer, som helst ikke må falde i forkerte hænder.

Det foregår på følgende måde: Du laver en fil med programmet, som i virkeligheden er en virtuel partition, og bestemmer hvilken styrke og kryptering der skal anvendes.

Derefter kan du sætte systemet til selv at starte, eller som jeg gør, mounte partitionen når der er brug for det, netop ved at vælge partitionen og indtaste et password.

Derefter ser maskinen det som en intern HDD, som du har normal adgang til, med en meget lille hastigheds forringelse, afhængigt af dit krypterings valg(ikke sikkert du kan mærke forskellen).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login