mboost-dp1

Billig bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
6. sep. 2008 04:12
Mine forældre har sat mig i gang med at finde en billig bærbar til dem, og eftersom jeg absolut intet ved om bærbare (udover at de er små og irriterende at opgradere), så må jeg hellere spørge eksperterne til råds.

Behov:

Stor skærm (altså ikke nogen EEE pc), 15" er vel minimum
"Lav" opløsning, dvs omkring 1280x1024, eller evt. 1024x768. Det kniber åbenbart lidt med synet hos dem :)
Billig (3-4k)
Driftssikker
Skal kun surfe, tjekke mails og sådan - ingen spil
Skal have trådløst net indbygget

Det skulle vist dække det hele - skyd løs!
Gravatar #2 - vandfarve
6. sep. 2008 07:03
#1 En af de billige Zeptos (deres 6000-serie) skulle vel kunne levere, hvad du leder efter. Hvis du endda finder en brugt XP-licens eller installere Ubuntu på den, så sparer du endda også en del på styresystemet.
Gravatar #3 - 3214N
6. sep. 2008 07:31
Den billigeste Zepto er pt. Titan B15 Value tii 3.544,- uden OS.
Den kan så først leveres til oktober.

Man kan så gøre det billigere, ved selv at bygge den ud fra samme Compal barebone. Det ville jeg gøre, hvis det var min kunde.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
6. sep. 2008 07:37
Gå ned i Elgiganten og køb en HP et-eller-andet til de der 4000 kr. som de sælger dem for... Burde kunne dække behovet...
Gravatar #5 - Happy-Cheese
6. sep. 2008 07:57
#1 lige det der med at du nævner at den SKAl have en lav opløsning :) Det er jo bare noget man kan sætte ned efter behov :D eller op hvis man først har sat den ned :/
Gravatar #6 - XorpiZ
6. sep. 2008 08:06
Hvad med sådan en her? Nogen der har erfaringer med den?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=432...

Minizeus:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity...

Noget i stil med den?

edit:

Jeg skrider i seng nu, forvent ingen updates før engang i aften :D
Gravatar #7 - ZenN
6. sep. 2008 10:11

mine forældre havde den der Packard Bell fra elmutanten. (nu har min bror den). og den virker godt til surfing, e-mails, msn etc. der har slet ikke været noget i vejen med den. den kører bare derud af :)
Gravatar #8 - XorpiZ
6. sep. 2008 17:15
Det er ikke noget problem, at det er en Celeron CPU?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login