mboost-dp1
Computer tænder ikke, please hjælp :'(
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej,
mig og min søsters kæreste har lige flyttet mit system over i et nyt kabinet (dvs. alt hardware osv.). Men når jeg tænder computeren, slukker den igen efter et sekund.
Vi tror selv grunden kunne være at i min nye PSU jeg også købte var der ikke noget 4pin kabel til bundkortet, men kun "den der store aflange 24pin". Her er kablet jeg snakker om der ikke var med i PSU:
http://www.carpcpower.com/images/products/cables/4...
( DET TIL VENSTRE )
Altså, kablet til venstre på billedet var IKKE med i min nye PSU, og da vi ikke var sikre om dette kabel var nødvendigt i bundkortet for at køre prøvede vi bare uden, men siden det ikke virker, skal vi så gå ud fra at det er meget nødvendigt enda?
PSU'en er en TT Toughpower 750W modulær.
Kunne den også bare være defekt? Den er helt ny ellers :l ..
Bundkortet er et nvidia 650i SLI (Asus).
Det skal siges at alle kabler ER sat rigtig i mit hardware, og vi ikke kan se andre grunde for hvorfor det ikke virker end det manglende 4pin kable fra PSU'en til bunkortet. Håber nogen kan hjælpe.
- På forhånd tak.
mig og min søsters kæreste har lige flyttet mit system over i et nyt kabinet (dvs. alt hardware osv.). Men når jeg tænder computeren, slukker den igen efter et sekund.
Vi tror selv grunden kunne være at i min nye PSU jeg også købte var der ikke noget 4pin kabel til bundkortet, men kun "den der store aflange 24pin". Her er kablet jeg snakker om der ikke var med i PSU:
http://www.carpcpower.com/images/products/cables/4...
( DET TIL VENSTRE )
Altså, kablet til venstre på billedet var IKKE med i min nye PSU, og da vi ikke var sikre om dette kabel var nødvendigt i bundkortet for at køre prøvede vi bare uden, men siden det ikke virker, skal vi så gå ud fra at det er meget nødvendigt enda?
PSU'en er en TT Toughpower 750W modulær.
Kunne den også bare være defekt? Den er helt ny ellers :l ..
Bundkortet er et nvidia 650i SLI (Asus).
Det skal siges at alle kabler ER sat rigtig i mit hardware, og vi ikke kan se andre grunde for hvorfor det ikke virker end det manglende 4pin kable fra PSU'en til bunkortet. Håber nogen kan hjælpe.
- På forhånd tak.
uden P4 stikket er der jo ikke strøm til CPU'en, ud og køb en ny PSU!!
(eller sådan et stik som du linker til, du kan evt. klippe P4 stikket af den gamle PSU og lodde den fast til et 12V stik)
(eller sådan et stik som du linker til, du kan evt. klippe P4 stikket af den gamle PSU og lodde den fast til et 12V stik)
Han er den kloge på computere, uden ham kom jeg ikk videre :b..
Jeg troede 24pin stikket gav strøm til alt :o.. Men ok, tror ikke lige jeg sender hele PSU'en tilbage når alt nu er sat op bare fordi der mangler et kabel hvis jeg bare kan købe et magen til billedet :b .. Det sq os billigere.
Tror ikke desværre jeg kan finde ud af at klippe i den gamle psu og sætte til den nye.
--
Evt. nogen der kan linke til et kabel som på billedet i #1 jeg kan købe?
Tak for hjælpen.
Han er den kloge på computere, uden ham kom jeg ikk videre :b..
Jeg troede 24pin stikket gav strøm til alt :o.. Men ok, tror ikke lige jeg sender hele PSU'en tilbage når alt nu er sat op bare fordi der mangler et kabel hvis jeg bare kan købe et magen til billedet :b .. Det sq os billigere.
Tror ikke desværre jeg kan finde ud af at klippe i den gamle psu og sætte til den nye.
--
Evt. nogen der kan linke til et kabel som på billedet i #1 jeg kan købe?
Tak for hjælpen.
Nå men det er da fint at newz er fyldt med sprogmongoler, der ikke kan se det sjove i den sætning :(
Det har jeg faktisk ingen anelse om. Men for lige at vade helt i det (jeg VIL have ret :P), kan man i hvert fald ikke sige "mig har", jf.
så dét er i hvert fald forkert.
Mht. til topic (hvad var det nu?) har jeg ingen anelse. Sorry
mig (og min søsters kæreste) har lige flyttet mit system
så dét er i hvert fald forkert.
Mht. til topic (hvad var det nu?) har jeg ingen anelse. Sorry
Systran (13) skrev:#12
I alle tilfælde giver "mig og min søsters kæreste" ingen mening, da den endvidere er grammatisk ukorrekt. Man nævner altid sig selv til sidst, det har jeg lært af min mor i tidernes morgen :)
*Det har min mor lært mig...
Hvis du nu skulle være helt gramatisk korrekt ifølge dine egne regler.
For nu lige at gå on-topic, så ved jeg godt hvorfor din computer ikke starter og det er af den simple årsag som du selv nævner, det lille 4 pins kabel.
Har selv et P5N-E SLI fra Asus der også skal bruge det fine lille stik.
Du må enten ned i din lokale biks og hitte det stik som du selv linker til eller få dig en anden PSU (anbefalet). Det er meget nødvendigt, ved test viser det sig nemlig at min computer opfører sig på nøjagtigt samme måde; CPU-køleren tager den obligatoriske første runde på fuld hastighed sammen med hvad der ellers er af blæsere i mit kabinet, derefter slukker hele maskineriet.
der er ikke noget 4 pin kabel, har tjekket alt, og ja den er modulær (toughpower 750w).
kan ikke se hvorfor du anbefaler en helt ny PSU på grund af et manglende stik jeg bare kan købe ved siden af til billige penge. Jeg regner selv med det fordi at mit bundkort... eller, vores, er lidt ældre end de nyere PSU her til dags og kan være grund til at min nye PSU ikke har 4 pin kablet. Men nu bestiller jeg bare et ved siden af og sætter i PSUen, og så ellers gang i maskinen igen.
der er ikke noget 4 pin kabel, har tjekket alt, og ja den er modulær (toughpower 750w).
kan ikke se hvorfor du anbefaler en helt ny PSU på grund af et manglende stik jeg bare kan købe ved siden af til billige penge. Jeg regner selv med det fordi at mit bundkort... eller, vores, er lidt ældre end de nyere PSU her til dags og kan være grund til at min nye PSU ikke har 4 pin kablet. Men nu bestiller jeg bare et ved siden af og sætter i PSUen, og så ellers gang i maskinen igen.
Det kan ikke mangle. Det er et af de kabler der ikke kan pilles af. Se billede nr. 2:
http://www.hardwaresecrets.com/article/369/2
Hvis du havde prøvet at åbne manualen havde der ikke været noget problem. :)
http://www.hardwaresecrets.com/article/369/2
Hvis du havde prøvet at åbne manualen havde der ikke været noget problem. :)
Jeg håber at du har lært noget til næste gang...
For eksempel kan nævnes:
Læs manualen
Forstå manualen
Gør som der står i manualen
Og det gælder ikke kun bundkortet men også strømforsyningen. Og derudover så tror jeg ikke du finder et bundkort med en overflødig strømindgang...
Dit næste spørgsmål er vel hvorfor at der ikke er noget billede på skærmen når du tænder computeren men kan høre og se at den kører fint?
For eksempel kan nævnes:
Læs manualen
Forstå manualen
Gør som der står i manualen
Og det gælder ikke kun bundkortet men også strømforsyningen. Og derudover så tror jeg ikke du finder et bundkort med en overflødig strømindgang...
Dit næste spørgsmål er vel hvorfor at der ikke er noget billede på skærmen når du tænder computeren men kan høre og se at den kører fint?
#23 - såså drengen er 16 år, hvem gider læse manualer i den alder :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.