mboost-dp1

CPU - Fejl hvordan ? ? ??

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
3. jan. 2009 00:15
Hej

Jeg havde i sin tid købt hardware hos getmore, (samlet en maskine).

Men i sidste måned der gik min maskine pludseligt ud. Kunne ikke se hvad der skete, kun at den bare lukkede helt ned.

Jeg havde penge, så jeg skiftede bundkortet, da jeg troede det var det der var galt. arghh men samme fejl. Så tænkte jeg fack det hele jeg skifter de resterende dele, dog ikke CPU og HDD. Men fik samme fejl.

Så var min tålmodighed ved at være opbrugt hvad angår sådan noget, så jeg skiftede også CPUen ud. Altså jeg fik et nyt bundkort + cpu + ram+ gfx kort + psu + kabinet men gamle hdd. Den maskine virker så fint.

Men da jeg satte den gamle CPU i, så fik jeg samme problem, ligesom med det gamle hardware. at den pludselig gik ud.

Så jeg gik ud fra at det måtte være CPUen der var defekt. Så jeg valgte at sende den ind til getmore, og de har lige testet den. I 2 timer på full load og skriver så at den virker fint, at den intet fejler, og at jeg skal tjekke mit bundkort ???
Det kan da ikke passe, da jeg fik samme problem med et nyt bundkort. Og Jeg har tjekket at de kan snakke sammen osv.

nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, for at teste at det ikke er andet der fejler. synes selv det lyder mærkeligt, at jeg fik samme problem med den samme CPU på et helt nyt setup. Getmore vil ahve 400kr for ingen fejl fundet.
Gravatar #2 - trylleklovn
3. jan. 2009 00:54
Sikker på din PSU kan trække det?
Gravatar #3 - Svindleren
3. jan. 2009 13:04
ja, for det havde kørt i ca et år uden problemer. :-/

Gravatar #4 - stevns
3. jan. 2009 13:12
Hmm, min bror har haft det problem at sin Zalman køler var lidt for hæftig til hans bundkort, den bøjede hele bundkortet så lodningerne gik istykker på undersiden. Det er godt nok nogle år siden, den gang en P4 var hot. Kan det være det samme som der er sket?

off-topic:

Hehe, kan godt li du ikke sendte dine dele ind til at starte med :D Havde du nok heller ikke fået ret meget ud af, ud over at du skulle betale 400 kr pr ting :D
Gravatar #5 - Svindleren
3. jan. 2009 14:55
Køleren ALT undtagen HDD er skiftet, samme problem... når jeg får den tilbage tester jeg den igen.

Men den nye maskine, med gamle HDD virker fint... ingen problemer... får kun problemet med den gamle Q6600.

Har lige snakket med en ven, og han snakkede om at getmore ikke tester tinge ordenligt, og at de kommer med undskyldninger osv... kan det passe ??

Kan jeg få mine 400kr tilabge, hvis der er samme problem med CPUen ? også når jeg har testet den på ny hardware ?
Gravatar #6 - stevns
3. jan. 2009 20:49
#5 jeg har ikke ret meget tillid til dem, det ville da ikke undre mig hvis de ikke havde testet den ordenligt, men bare sagde den kørte som den skulle. De har vel bare lige smidt en anden adresse på pakken og sendt den tilbage igen? :P hehe

Jeg tror ikke der er ret stor chance for du kan få de 400 kr igen, desværre. Hvis den altså ikke virker når du får den tilbage. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login