mboost-dp1

EN STABIL ROUTER: Hvilken?

Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
9. jul. 2008 10:16
Hej Newz.

Jeg er blevet sat på opgaven at finde en bedre router til et lille kontor med 4 medarbejdere. P.t. har de en D-Link DI-624, men den er desværre noget ustabil og fryser en gang om ugen. Det er de lidt trætte af på kontoret og de er også lidt tungnemme hvad angår teknologi, så de vil gerne have noget "der bare virker", ikke noget med noget genstart.

Og det kan de jo sådan set have ret i.

Så er spørgsmålet. Er der nogle herinde der kan nogle gennemprøvede, skudsikre og stabile routere?

Følgende ønsker:
- Wirelesss G netværk (eventuelt med Draft N)
- Webbaseretkonfiguration konfiguration
- Skal understøtte portforwarding
- DHCP
- Gerne indbygget 8-ports gigabit switch
- ULTRA stabil

Nogle der har nogle præferencer de vil dele? :)
Gravatar #2 - mvoigt27
9. jul. 2008 10:25
Tja den har kun fire i 1 Gigabit udgange... men tjek den her er ultra stabil... bruger den til 20/20 mbit internettet i lille virksomhed... dens trådløse er også ultra stabil.. man kan desuden købe kraftigere antenne og sætte til.
Gravatar #3 - nielsbuus
9. jul. 2008 10:28
#2, hvilken router snakker du om?
Gravatar #4 - mvoigt27
9. jul. 2008 10:35
Gravatar #5 - Norrah
9. jul. 2008 11:47
d-link dir-635
Har lige bestilt 3 ekstra her, har vist sig at være pænt stabil.
Men den har altså kun 4 lan porte..
Gravatar #6 - IT-ekspert Kejser
9. jul. 2008 12:30
Kan man ikke brokoble dem så?
Gravatar #7 - nielsbuus
14. jul. 2008 00:17
anyone?

Norrah, hvad mener du med "pænt stabil" ?
Gravatar #8 - Norrah
14. jul. 2008 06:26
#7 at den fungere godt. Har ikke kunne få den til at opføre sig sært.
Gravatar #9 - ostebaronen
14. jul. 2008 19:31
Har en Linksys WRT54GL, hvilket har fungeret upåklageligt i snart 2 år, har kun været nede pga. strøm nedbrud, ellers intet.
Gravatar #10 - Makey
24. jul. 2008 18:14
5 skrev:
d-link dir-635
Har lige bestilt 3 ekstra her, har vist sig at være pænt stabil.
Men den har altså kun 4 lan porte..

Køb den, eller den endnu nyere 655 Wireless N Gigabit Router spurgte ad på 2 andre forums inden jeg skulle købe min, de svarede begge at det var denne fuldstændig uafhængigt af hinanden 0_o. Den virker perfekt og har en lækker GUI, meget nem at port-forwarde osv.
Gravatar #11 - Makey
25. jul. 2008 15:07
Læste lige hele tråden igennem, nu da jeg ikke er så træt kan jeg faktisk huske hvad du spørger efter i topic i modsætning til i går, så gennemgår lige det du efterspørger:
1 skrev:
Følgende ønsker:
- Wirelesss G netværk (eventuelt med Draft N)
- Webbaseretkonfiguration konfiguration
- Skal understøtte portforwarding
- DHCP
- Gerne indbygget 8-ports gigabit switch
- ULTRA stabil

- Wirelesss G netværk (eventuelt med Draft N) : CHECK!
- Webbaseretkonfiguration konfiguration : CHECK!
- Skal understøtte portforwarding : CHECK!
- DHCP : CHECK!
- Gerne indbygget 8-ports gigabit switch : FAIL, kun 4 porte**
- ULTRA stabil : CHECK! Det er i hvert fald min oplevelse efter nu et halvt år med den: nul problemer...

**: En 8 port switch er ikke så dyr, den billigste 1Gbit står til 250,-. Det er da ikke så galt: http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort...

På EDBPriser er den to gange kan jeg se 0_o:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=376... - 789 kr.
og http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315... - 845 kr.

Købte selv min hos Getmore en gang i fordums tid for 825 kr. inkl. fragt, men den har getmore fjernet her i sommerferien så der kan du spare 42,25. Til gengæld er alle tingene så bare så meget dyrere (fail).

GL HF!
Gravatar #12 - zin
25. jul. 2008 16:32
Personligt ville jeg anbefale følgende:
1x ~1GHz Maskine med 2 netkort i (Gigabit) Læg pfsense på denne (1.2 er nuværende version). Tilslut denne til en gigabit switch, kast en wireless adapter på switchen, done. Eventuelt kunne man også tilføje et ekstra netkort i maskinen og sætte en wireless ap til det. Anslået pris: ~500 kr for maskinen (de er ret nemme at fremskaffe ;)), 300 for switchen og vel det samme for AP'et.
Grunden til dette er at hvis man vil have høj performance er den bedste ide altid at delegere opgaverne (routing, switching, AP osv.) til forskellige fysiske enheder.
Gravatar #13 - themuss
25. jul. 2008 16:36
Jeg har feks en gammel Sun maskine stående som router, den "dør" kun når jeg genstarter maskinen.

Jeg har ingen problemer med at lave 65K forbindelser på den, uden at routeren går død. 320MB ram, 1GB swap.

What #12 said.
Gravatar #14 - paradise_lost
4. aug. 2008 08:56

Yes men strøm er jo ikke gratis :D
Gravatar #15 - ZenN
4. aug. 2008 11:57
vi har Linksys WAG54G herhjemme.
anbefales ikke. problemer næsten her dag./:
men den kan fikses så nemt ved, at tænde og slukke fra kontakten. men det er lidt besværligt at gå hen at gøre, hver eneste dag.
Gravatar #16 - PazO
4. aug. 2008 13:23
Jeg har selv brugt Zyxel i nogle år og er meget tilfreds! Prøvede for nogle måneder siden en D-LINK som var enormt ustabil hvilket endte med at jeg fik den byttet. Prøvede så en linksys som var dårligere end den første hvilket igen resulterede i at jeg måtte levere den tilbage. Zyxel however virkede næsten med det samme. De benytter sig af et meget godt userinterface der uden problemer fik guidet mig igennem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login