mboost-dp1
Finder ikke hardisken efter formatering
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
I går formaterede jeg hardisken på min IBM T60P. Der var Vista på den, og nu skal jeg have XP Pro på den.
Desværre siger den under installationen, at der ikke findes nogen harddisk, når jeg prøver at installere XP Pro på den. På den anden side går det fint, når jeg prøver at installere Vista på den, som "ser" en partition på nogle 190 GB.
Hvad kan der være galt?
Desværre siger den under installationen, at der ikke findes nogen harddisk, når jeg prøver at installere XP Pro på den. På den anden side går det fint, når jeg prøver at installere Vista på den, som "ser" en partition på nogle 190 GB.
Hvad kan der være galt?
Forklaringen på dit problem er, at du har en SATA harddisk.
Windows Vista kommer med en bunke SATA drivere, hvilket er grunden til at Vista kan se din harddisk.
Windows XP har derimod ikke SATA drivere, men de kan installeres senere. Hvis du gør det, så kan du prøve at ændre dine bios indstillinger tilbage, så du ikke længere er i compatibility tilstand.
Windows Vista kommer med en bunke SATA drivere, hvilket er grunden til at Vista kan se din harddisk.
Windows XP har derimod ikke SATA drivere, men de kan installeres senere. Hvis du gør det, så kan du prøve at ændre dine bios indstillinger tilbage, så du ikke længere er i compatibility tilstand.
kimx: Hvis hans SATA controller og disk understøtter native command queing vil han kunne mærke en rimelig forskel, men ellers er det vist begrænset hvad man oplever af forskel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.