mboost-dp1

Gamer PC ~6000kr

Gå til bund
Gravatar #1 - Padwan
24. nov. 2008 15:35
Hej Newz folk, har et par gange eller to benyttet og haft glæde af disse forums. Synes det er fedt der er folk der tager sig tid og deler ud af deres nørde-viden :)

Mit project: Samle en gamer PC der kan køre WoW, WAR og nogle FPS spil (Left4Dead, Fallout III) I højeste opløsning med high detail og kan følge nogenlunde med i 2år

Budget: 6000kr, 7000med skærm + tastatur (behøver ikke software)

Har set på en del samlede løsninger, men synes næsten altid der er en bottleneck et sted jeg ikke synes om. Så her er en liste over nogle dele jeg gerne vil have jeres mening om den kan præstere som gamer pc:

Intel Core 2 Quad Pro Q6600 "Energy Efficient SLACR 95W Edition" 2.40GHz (1066FSB) -
(£149.21)
Asus GeForce 9800 GTX+ "Dark Knight" 512MB GDDR3 HDTV/DVI (PCI-Express) -
(£139.81)
Asus P5Q Intel P45 (Socket 775) PCI-Express DDR2 Motherboard
(£105.74)
G.Skill 4GB DDR2 PK PC2-8500C5 (2x2GB) CAS5 Dual Channel Kit (F2-8500CL5D-4GBPK)
(£72.84)
OCZ ModXStream Pro 600w Silent SLI Ready ATX2 Modular Power Supply
(£66.96)
Seagate Barracuda 7200.11 500GB SATA-II 32MB Cache - OEM (ST3500320AS)
(£46.99)
Pioneer DVR-216DBK 20x DVD±RW SATA Dual Layer ReWriter (Black) - OEM
(£19.96)
Sub Total : £511.93
Shipping : £25.00

Total : £630.89 = 5500DKK

-Er der nogen bottlenecks?
-Kan drevene "Snakke" sammem hvis jeg overclocker fx CPU'en til en forhøjet FSB frekvens?

På forhånd tak :)

~PadwaN~
Gravatar #2 - engfeh
24. nov. 2008 16:30
Jeg ville nok foreslå en dual-core processor til gaming, og så måske et andet grafikkort, fx et ATI HD4850 eller 4870, eller et Nvidia GTX 260.

Padwan (1) skrev:
-Kan drevene "Snakke" sammem hvis jeg overclocker fx CPU'en til en forhøjet FSB frekvens?

Ikke forstået?
Gravatar #3 - Padwan
24. nov. 2008 16:56
Okay, troede ellers at Quad-core ligesom var "fremtiden"?

Mht om drevene kan "snakke": Yder de optimalt sammen selvom de har forskellig frekvens?
Gravatar #4 - engfeh
24. nov. 2008 17:13
Padwan (3) skrev:
Okay, troede ellers at Quad-core ligesom var "fremtiden"?

Ja, det er det måske også, men i dag (og sikkert et stykke ud i fremtiden) kan de færreste spil udnytte mere end 2 kerner. Derfor er det bedre at vælge en dualcore med høj frekvens end en quadcore med lav frekvens.

Padwan (3) skrev:
Mht om drevene kan "snakke": Yder de optimalt sammen selvom de har forskellig frekvens?

Hvis du mener om overclocking kan give problemer med harddiskene er svaret nej - det har jeg aldrig været ude for eller hørt om.
Gravatar #5 - cazotaro
26. nov. 2008 21:07
Hmm kan godt være jeg misforstår noget, men siden alle priserne står i pund, antager jeg at du vil købe det hjem fra England. Derved skal du vist nok være opmærksom på risikoen for at toldvæsnet fanger den og svjv så overstiger prisen, det beløb hvor for man må indføre ting.

Bare lige en tanke (;
Gravatar #6 - terracide
26. nov. 2008 21:38
#4:
Quads giver bedre min. FPS, så dét er i den grad en sandhed med modifikationer...
Gravatar #7 - Makey
26. nov. 2008 21:51
Det ser som sådan udmærket ud, det er fint nok hardware og burde sagtens kunne køre de spil du nævner meget godt.

Omkring Quad vs. Dual.
Der er flere ting at tage til overvejelse i denne sammenhæng. Vigtigst er prisen i dette tilfælde. Du får meget mere processor for pengene med en Dual Core processor hvis vi måler det i GHz. Quad er godt til at køre mange programmer samtidigt, oftest kører du ikke særlig mange når du spiller, mest sandsynligt er det noget i stil spillet selv, Winamp, TeamSpeak, FireFox og selvfølgelig styresystem. De to store energislugere er spil og OS. Siden næsten ingen spil i dag er designet til at udnytte det sande potentiale i multi-core processorer, så får du ikke meget mere ydelse ud af de ekstra kerner.
Quad er dog bedre hvis prisen ikke betyder så meget, og du desuden kan overclocke den bare en smule, så vil du se store forbedringer, om ikke andet på dine benchmarks.
Om et par år når spillene måske er designet til 2, 4 eller 6 kerner til den tid, så vil det være godt med Quad eller mere.

Alt i alt, dit budget og den tidsramme du har sat for computeren har bedst af en Dual-core.

Næste emne:
Tolden, de vil nok ikke være så glade for at du modtager hele den pakke der som en "GIFT". Det er sikrere og at købe den her i Danmark, find priser på EDBpriser, hvis du er villig til at give det lidt tid så sæt prisagenter på og se om du kan spare et par hundrede kroner hele vejen rundt ved at vente til det rigtige tidspunkt.
Derudover, hvis der er noget bøvl, så gælder dansk lovgivning og forbrugerstyrelsen holder hånden over dig hvis Getmore.dk syntes de skal være besværlige.

Øh bøh... Kan ikke lige komme i tanke om mere :D
Gravatar #8 - arne_v
26. nov. 2008 22:07

Fra et EU land ???
Gravatar #9 - Killa
26. nov. 2008 22:08
#5 #7
Der er da ikke told når du handler inden for EU's grænser? Det eneste man lige skal være opmærksom på er at der godt kan ryge dansk moms på når man skal til at betale, og selvfølgelig at fragten nok er lidt høj.

Edit: #8 var lidt hurtigere
Gravatar #10 - cazotaro
27. nov. 2008 14:16
#8 og #9

Jeg var heller ikke sikker på ret meget af det, men valgte at gøre opmærksom på det alligevel, fordi jeg var sikker på at blive rette hvis jeg tog fejl. Tak for det :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login