mboost-dp1

Gnavpande bag skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - dkbooster
29. jul. 2008 16:07
Hej til alle

Nu er det jo blevet dejligt varmt - og med varmen følger jo ofte også gnavpander.
En af disse små herlige dyr har på magisk vis fundet vej "ind" i skærmen på min fars bærbare - dvs. den sidder bag det yderste lag af skærmen - den er stadig i live...

Er der nogen nem måde at få sådan en ud på?

sommerhilsener
dkbooster
Gravatar #2 - 3214N
29. jul. 2008 16:35
Vil du have den ud i live?
Gravatar #3 - markjensen
29. jul. 2008 16:49
Jeg havde også en.. Den forsvandt lige pludselig. Min veninde har også en, har dog ikke hørt til den siden :) det kan være din fars lille ven også forsvinder på mystisk vis?
Gravatar #4 - Azuria
29. jul. 2008 16:57
Lad den være, og håb på at den kommer ud af sig selv...
Garanti og evt. forsikring dækker ikke at få den fjernet.
Gravatar #5 - Simm
29. jul. 2008 17:33
Det er et kendt problem med fladskærme, som man kan undre sig over, at branchen ikke har gjort noget ved. Producenten vil nok påstå at det sker, fordi dyret er så lille så det er umuligt at gardere sig imod, men jeg synes ikke at kunne erindre at jeg har haft problemet på mine gamle CRT-skærme.
Gravatar #6 - dkbooster
29. jul. 2008 17:47
#2 Det er faktisk mit personlige kæledyr, så jeg ser self. helst at den kommer ud i live ;)

#3,4 Det kan godt være at vi bare skal vente på at den forsvinder af sig selv... men jeg har prøvet at lave hele skærmen sort og kun lige have en lille hvid firkant i kanten af skærmen - og det ser faktisk ud til at have en effekt. Den har i hvertfald kurs mod den hvide plet...

Tak for hjælpen :)
Gravatar #7 - amokk
29. jul. 2008 20:24
#5 eeh nu er det jo også sådan et et billedrør er hermetisk lukket, og har et vakuum... Så det er nok ik så underligt at dyret ikke er kravlet ind igennem flere cm tykt glas...
Gravatar #8 - rumagenten
29. jul. 2008 21:04
har nogle stykker på min bærbar også. lavede den fejl at jeg trykkede på den. Nu har jeg altid et minde om den søde lille gnavpande. den blev en lille bitte smule størrere.
Gravatar #9 - markjensen
29. jul. 2008 21:37
Jeg har prøvet at trykke på min, men der skete ikke noget ved det.
Gravatar #10 - Dreadnought
29. jul. 2008 21:38
Det er ikke lyset der får den til at kravle ud til den hvide firkant, for den er konstant badet i lys. Fordi den er mellem LCD'en og baggrundsbelysningen. Det må være dit fjæs den savner. :D

En af mine venner har en TFT-monitor der har 10-20 af de gnavpander. Han har skildt den ad flere gange og selvom han taper panelet ekstra til, så kommer de ind alligevel.
Gravatar #11 - Norrah
29. jul. 2008 21:39
Har en der er død i min 10.000,-'s pc monitor.
Gravatar #12 - karga
29. jul. 2008 23:50
Var ved at skide i bukserne da jeg hørte om de der smådyr sidste sommer, da jeg lige havde købt min elskede fladskærm.. men heldigvis er de ikke kommet ind i min, ever - så det må jo kunne lade sig gøre at undgå dem, med den rette forsejling

Ud over det, så kender jeg desværre ingen måde at få dem ud på.. kender rigtigt mange der har hørt om problemet, men utroligt nok kender jeg ingen løsning
Gravatar #13 - izym
30. jul. 2008 05:20
Har en af disse i min gamle skærm, som min mor nu har overtaget, men ikke noget man lægger mærke til. Hvordan man får den ud aner jeg ikke, min er død af "ukendte årsager".
Gravatar #14 - rumagenten
30. jul. 2008 05:58

Ja Ja. MORDER!!!
Gravatar #15 - izym
30. jul. 2008 06:29
#14 "What'd you do to that James Woods guy?" "He's being examined by "top men"." "Who?" ""Top. Men."" (Fra et Family Guy afsnit til dem der ikke kender det)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login