mboost-dp1
Gnavpande bag skærm
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej til alle
Nu er det jo blevet dejligt varmt - og med varmen følger jo ofte også gnavpander.
En af disse små herlige dyr har på magisk vis fundet vej "ind" i skærmen på min fars bærbare - dvs. den sidder bag det yderste lag af skærmen - den er stadig i live...
Er der nogen nem måde at få sådan en ud på?
sommerhilsener
dkbooster
Nu er det jo blevet dejligt varmt - og med varmen følger jo ofte også gnavpander.
En af disse små herlige dyr har på magisk vis fundet vej "ind" i skærmen på min fars bærbare - dvs. den sidder bag det yderste lag af skærmen - den er stadig i live...
Er der nogen nem måde at få sådan en ud på?
sommerhilsener
dkbooster
Jeg havde også en.. Den forsvandt lige pludselig. Min veninde har også en, har dog ikke hørt til den siden :) det kan være din fars lille ven også forsvinder på mystisk vis?
Det er et kendt problem med fladskærme, som man kan undre sig over, at branchen ikke har gjort noget ved. Producenten vil nok påstå at det sker, fordi dyret er så lille så det er umuligt at gardere sig imod, men jeg synes ikke at kunne erindre at jeg har haft problemet på mine gamle CRT-skærme.
#2 Det er faktisk mit personlige kæledyr, så jeg ser self. helst at den kommer ud i live ;)
#3,4 Det kan godt være at vi bare skal vente på at den forsvinder af sig selv... men jeg har prøvet at lave hele skærmen sort og kun lige have en lille hvid firkant i kanten af skærmen - og det ser faktisk ud til at have en effekt. Den har i hvertfald kurs mod den hvide plet...
Tak for hjælpen :)
#3,4 Det kan godt være at vi bare skal vente på at den forsvinder af sig selv... men jeg har prøvet at lave hele skærmen sort og kun lige have en lille hvid firkant i kanten af skærmen - og det ser faktisk ud til at have en effekt. Den har i hvertfald kurs mod den hvide plet...
Tak for hjælpen :)
har nogle stykker på min bærbar også. lavede den fejl at jeg trykkede på den. Nu har jeg altid et minde om den søde lille gnavpande. den blev en lille bitte smule størrere.
Det er ikke lyset der får den til at kravle ud til den hvide firkant, for den er konstant badet i lys. Fordi den er mellem LCD'en og baggrundsbelysningen. Det må være dit fjæs den savner. :D
En af mine venner har en TFT-monitor der har 10-20 af de gnavpander. Han har skildt den ad flere gange og selvom han taper panelet ekstra til, så kommer de ind alligevel.
Det er ikke lyset der får den til at kravle ud til den hvide firkant, for den er konstant badet i lys. Fordi den er mellem LCD'en og baggrundsbelysningen. Det må være dit fjæs den savner. :D
En af mine venner har en TFT-monitor der har 10-20 af de gnavpander. Han har skildt den ad flere gange og selvom han taper panelet ekstra til, så kommer de ind alligevel.
Var ved at skide i bukserne da jeg hørte om de der smådyr sidste sommer, da jeg lige havde købt min elskede fladskærm.. men heldigvis er de ikke kommet ind i min, ever - så det må jo kunne lade sig gøre at undgå dem, med den rette forsejling
Ud over det, så kender jeg desværre ingen måde at få dem ud på.. kender rigtigt mange der har hørt om problemet, men utroligt nok kender jeg ingen løsning
Ud over det, så kender jeg desværre ingen måde at få dem ud på.. kender rigtigt mange der har hørt om problemet, men utroligt nok kender jeg ingen løsning
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.