mboost-dp1
Gode råd søges om ny computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej newz.dk,
Jeg står og skal bruge en ny computer da min gamle er brændt sammen efter kun 3 år! Jeg har været inde hos SHG.dk og forhøre mig om de ikke kunne stykke et godt tilbud sammen til en ny computer, hvilket de har gjort. Men jeg tænkte det ville være smart med nogle flere meninger inden jeg besluttede mig.
Mine krav til dem var;
-at jeg skulle kunne spille de nyeste spil på højeste grafik setting
-min. 4gig ram
-harddiske i raid0 setting
-CPU og bundkort skulel gerne kunne klare de næste 4 år uden at blive alt for forældet og skiftet ud.
-budget på 8000 kr.
Jeg bad om et tilbud på en quad og duo core computer;
Quad;
Intel Core 2 Quad Q9300, BOX
2x WD Caviar SE16 5000AAKS, 500GB, SATAII
2xKingston HyperX KHX8500D2K2/2G - Kit
Antec LifeStyle Sonata III, 500 Watt
Zotac GeForce 9800GTX, 512MB GDDR3 PCIe
Asus P5Q/WS, LGA775
Ialt 6770 kr
Duo;
2xWD Caviar SE16 5000AAKS, 500GB, SATAII
2x Kingston HyperX KHX8500D2K2/2G - Kit
Asus P5Q/WS, LGA775
Intel Core 2 Duo E8500, BOX
Ialt; 6350 kr
SHG fortalte mig også at jeg kunne vælge et lidt dyrere grafikkort som;
Geforce GTX260 til ca. 800 kr ekstra, vil det være en god investering istedet for Geforce 9800GTX?
Hvilken computer vil være den bedste investering hvis man skal have en som kan klare 3+år uden de vilde opgraderinger?
Jeg står og skal bruge en ny computer da min gamle er brændt sammen efter kun 3 år! Jeg har været inde hos SHG.dk og forhøre mig om de ikke kunne stykke et godt tilbud sammen til en ny computer, hvilket de har gjort. Men jeg tænkte det ville være smart med nogle flere meninger inden jeg besluttede mig.
Mine krav til dem var;
-at jeg skulle kunne spille de nyeste spil på højeste grafik setting
-min. 4gig ram
-harddiske i raid0 setting
-CPU og bundkort skulel gerne kunne klare de næste 4 år uden at blive alt for forældet og skiftet ud.
-budget på 8000 kr.
Jeg bad om et tilbud på en quad og duo core computer;
Quad;
Intel Core 2 Quad Q9300, BOX
2x WD Caviar SE16 5000AAKS, 500GB, SATAII
2xKingston HyperX KHX8500D2K2/2G - Kit
Asus P5Q/WS, LGA775
Ialt 6770 kr
Duo;
2xWD Caviar SE16 5000AAKS, 500GB, SATAII
2x Kingston HyperX KHX8500D2K2/2G - Kit
Asus P5Q/WS, LGA775
Ialt; 6350 kr
SHG fortalte mig også at jeg kunne vælge et lidt dyrere grafikkort som;
Geforce GTX260 til ca. 800 kr ekstra, vil det være en god investering istedet for Geforce 9800GTX?
Hvilken computer vil være den bedste investering hvis man skal have en som kan klare 3+år uden de vilde opgraderinger?
Jeg kan ikke helt gennemskue hvilken cpu der er med i den andet tilbud, men ellers ser det meget godt ud.
I stedet for at opgraderer grafikkort til GTX260 så spørg hvad det vil koste med et AMD HD4870 istedet, da det bør være lidt billigere og slår GTX260 i de fleste spil.
I stedet for at opgraderer grafikkort til GTX260 så spørg hvad det vil koste med et AMD HD4870 istedet, da det bør være lidt billigere og slår GTX260 i de fleste spil.
#2 Det står allernedest:
Hvis du går efter en model med en quad core-processor, så ville jeg droppe Q9300 og gå efter en Q9450'er.
Et hurtigere grafikkort vil være en svendherlig ide, men drop Nvidia. GTX260 og GTX280 er nogle hurtige grafikkort, men du får langt mere for pengene hos AMD i dag, så smid et HD4870 i. SHG skal nok kunne forstå dig, hvis du beder om det.
Til sidst: Det første tilbud vil være det bedste, siden det jo er computeren med 4 kerner. Applikationer og spil, der understøtter flere (end to!) kerner, skal nok komme i fremtiden, så det er der, hvor du skal ligge din indsats. Hvis du dog ikke bruger computeren til så meget andet end spil, så kan det bedre betale sig at spare pengene, bestille en E8300 eller E8400 og bruge det sparede på et HD4870 eller GTX280.
Hvis du går efter en model med en quad core-processor, så ville jeg droppe Q9300 og gå efter en Q9450'er.
Et hurtigere grafikkort vil være en svendherlig ide, men drop Nvidia. GTX260 og GTX280 er nogle hurtige grafikkort, men du får langt mere for pengene hos AMD i dag, så smid et HD4870 i. SHG skal nok kunne forstå dig, hvis du beder om det.
Til sidst: Det første tilbud vil være det bedste, siden det jo er computeren med 4 kerner. Applikationer og spil, der understøtter flere (end to!) kerner, skal nok komme i fremtiden, så det er der, hvor du skal ligge din indsats. Hvis du dog ikke bruger computeren til så meget andet end spil, så kan det bedre betale sig at spare pengene, bestille en E8300 eller E8400 og bruge det sparede på et HD4870 eller GTX280.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.