mboost-dp1

HD 4670 problem

Gå til bund
Gravatar #1 - Dr.pikkuk
7. okt. 2008 19:53
Jeg er den (u)lykkelig ejer af et Radeon HD 4670 kort, der åbentbart ikke findes en ordentlig driver til - jeg kører winXPx86

Siden jeg har installeret den allerseneste driver fra ATI chrasher min nye computer med gigabyte p43-ds3 bundkort og E8500 processor meget ofte.
I dag var et chrash så slemt at bundkortet måtte lave automatisk BIOS recocery.
Der findes ingen nyere Driver end den jeg fik med kortet. Problemet opstår når jeg efter formatering og geninstall af windows installerer alle sikkerhedsopdateringer. Heréfter bliver systemet ustabilt og vil ikke længere starte windows (kun en gang imellem)

Råd please - I am at my wits end.
Gravatar #2 - Xill
7. okt. 2008 20:40
har hørt det var lidt problemmer med xp 64 bit, men det er et problem der kan løses ved at benytte en lidt ældre driver. men ellers har jeg ikke hørt at ATI skulle have driver problemer.
Gravatar #3 - Dr.pikkuk
7. okt. 2008 20:44
det er 32 bit xp jeg kører. Kan man lave et georettelses punkt inden man installerer en driver, eller kan man bare afinstallere en driver uden problem er?
Gravatar #4 - Xill
7. okt. 2008 22:10
.. du kan godt afinstallere en driver
Gravatar #5 - Dr.pikkuk
8. okt. 2008 07:34
ok, har nu foretaget en del research på området. Der FINDES IKKE en driver som løser dette problem som jeg og rigtig mange andre har! Der er masser af tråde rundt omkring på nettet omkring hd 4670 problemer - og alle skriger efter ny driver. AMD/ATI har simpelthen frigivet et kort uden ordentligt driver support, der forventes først ordentlig driver support fra catalyst 8.10 - nicely done AMD/ATI - spørg lige om jeg er skuffet!!!
Gravatar #6 - NioBe
8. okt. 2008 07:58
Sikker på at det ikke kan være noget hardware siden din BIOS lavede recovery?!
Gravatar #7 - holmen
8. okt. 2008 08:04
Har du prøvet et andet grafikkort i maskinen og set om problemet forsvinder?
Gravatar #8 - Dr.pikkuk
8. okt. 2008 09:18
#6 Problemet opstår kun når driveren er installeret. Efter jeg har afinstalleret driveren kører computeren normalt igen - dvs. blot ved lav opløsning. Det siger mig at det er et software problem - eller hvad?

#7 jeg har desværre ikke andre PCI-E grafikkort til at teste med...
Gravatar #9 - NioBe
11. okt. 2008 21:45
Hm...!? Weird shit...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login