mboost-dp1

HD4350: Asus eller Sapphire

Gå til bund
Gravatar #1 - Taygoo
17. dec. 2008 16:28
Jeg skal købe et grafikkort

Valget står umildbart mellem Asus og Sapphire

Specs kan findes her:

Asus:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010196926.aspx

Sapphire:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010198127.aspx

Den umilbare forskel jeg kan se er:

Hukommelse, clock hastighed:

Asus: 800 MHz
Sapphire: 400 MHz

Interface:

Asus: 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ¦ 1 x DVI-I - 29-pin kombineret DVI ¦ 1 x HDMI

Sapphire:
1 x DVI-I (dual link) - 29-pin kombineret DVI ¦ 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ¦ 1 x HDTV udgang ¦ 1 x HDMI - 19-pin HDMI type A ( med adapter )

Mvh Taygoo
Gravatar #2 - vandfarve
17. dec. 2008 16:46
Clockningen er ens, så det skal du ikke tænke på.

Der er en længere forklaring, som jeg ikke vil komme ind på nu (er for sulten), men Asus kamuflerer tallet ved at skrive clockningen som DOBBELT så høj som reelt (som ellers er standarden), mens Sapphire skriver det REELLE tal (som ikke er standarden).

Når det drejer sig om ATI-kort, hælder jeg mest til Sapphire, da de i mine øjne har den største erfaring, men der er med stor sandsynlighed ingen forskel på dem rent ydelsesmæssigt.
Gravatar #3 - Taygoo
17. dec. 2008 16:50
#2 det lyder godt..

Asus er nemlig på lager, og skal vente et par dage på sapphire... så hvis der nok ikke er nogen væsenlig forskel... vælger jeg Asus.

Velbekommen
Gravatar #4 - engfeh
17. dec. 2008 16:55
Fordelen ved Saphhire-kortet er at det er low-profile, dvs. det passer i specielt tynde kabinetter (til Media Center osv).
Gravatar #5 - gentox
17. dec. 2008 16:58
Er enig i at Sapphire har længst erfaring med ATI kort, da de også producerede dem da der kun stod ATI på kortene, og ingen andre end Sapphire stod for produktionen.
Men Asus har nogle ret gode værktøjer til at styre blæsere osv.

Men som #4 skriver, så vil det nok være Sapphire kortet hvis det skulle i en HTPC.
Gravatar #6 - Taygoo
17. dec. 2008 18:04

Jeg har nu rigeligt plads i mit kabinet

Jeg regner nu ikke med at skulle bruge nogle af de værktøjer...
Grafikkortet bruger ikke blæsere... og planen er at smide kortet i.. og så lade det køre...:-)
Gravatar #7 - Taygoo
17. dec. 2008 18:31
Men det lyder nu godt med tilbehørs programmerne: som fx. ASUS Gamer OSD
Gravatar #8 - Taygoo
17. dec. 2008 18:46
Jeg tror jeg vælger Asus...

Kiggede på billederne af grafikkortene, og umilbart ser det ud som Asus har en større køleflade...
Gravatar #9 - Clauzii
17. dec. 2008 18:52
Ved ikke om det er relevant, men jeg har et ASUS 3650 SILENT (AGP!!) i min maskine, og det er ikke alt 3d der virker som det skal (INGEN 3DMarks virker, Battlefield 1942 går i blå skærm, Celestia (astronimi i 3D - prøv det!). Men andre 3d ting som X2 og X3, NFS Underground 2 osv. virker fint.

Det mest grinereneren: Jeg kører med Sapphires driver, da ASUS's egen kører ad l... på WinXP....

Så personligt ville jeg vente på et Sapphire.. ;)
Gravatar #10 - kimx
17. dec. 2008 19:05

Hvad med at prøve de officielle driverne fra ati/amd?
Gravatar #11 - Taygoo
17. dec. 2008 19:25
#9 Vel nu er Asus på vej :) Har lige bestilt.
Gravatar #12 - Clauzii
17. dec. 2008 20:52
#10:

De vil slet ikke installere (ATI understøtter ikke deres AGP bridge i driveren, siger nogen).

Jeg har prøvet stort set alt. ASUS egen tilbagemelding var at jeg skulle bruge deres drivere - der overhovedet ikke virker :-/

#11: Jeg håber da også at ASUS-kortet virker for dig :)
Gravatar #13 - gentox
17. dec. 2008 20:59
Nu er det ikke et APG kort, og derfor tror jeg ikke der er de samme driver problemer.

Jeg har selv et Asus HD 4870, og der virker driverne fra AMD/ATI helt fint, selvom man selvfølgelig også kan bruge dem fra Asus.
Gravatar #14 - Clauzii
17. dec. 2008 21:09
Ja, jeg er også ret sikker på at AGP bridgen ikke kører helt perfekt med visse programmer, eftersom det ikke er alle der går i blå. Men fedest at det er 100% stille :D

Og film er en fornøjelse :)
Gravatar #15 - Taygoo
17. dec. 2008 21:18

Det gør jeg også...

Skal nok skrive hvordan det kommer til at køre :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login