mboost-dp1

Headset Mic. reagerer ikke når jeg snakker. Need Hjælp ^^

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
28. jul. 2008 13:38
Heii.

Jeg har et Saitek Cyborg Headset, hvor mikrofonen ikke reagerer når jeg taler. Mic'en kan tages af og på, hvilket er da ret smart. Anyway, jeg har i øjeblikket plugged Mic'en ind, og jack-stikket til den selvfølgelig.

Mine lydsettings er sat til;

Audio
Audio Default Device: Sound Blater X-Fi Xtreme Audio (Mit lydkort)
Sound Recording Default Device: Realtek HD Audio Input

Voice
Voice Playback Default Device: Sound Blater X-Fi Xtreme Audio
Voice Recording Default Device: Realtek HD Audio Input

Ser det ud til at settings er sat rigtig?
For når jeg bruger Sound Recorder og prøver at teste min mic. kommer der ingen lyd når jeg snakker.

Og under Sound and Audio Devices > Test Hardware... siger den også at den ikke kan opfange nogen lyd.

Når jeg selv snakker ind i Mic'en kan jeg høre mig selv en smule i mit headset, det samme når jeg puster ind i det hører jeg det.

Håber nogen kan hjælpe.

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - XorpiZ
28. jul. 2008 14:39
Audio Default Device: Sound Blater X-Fi Xtreme Audio (Mit lydkort)
Sound Recording Default Device: Realtek HD Audio Input

Det ser ihvf ikke rigtigt ud. Prøv at skifte til X-Fi istedet for Realtek.
Gravatar #3 - zin
28. jul. 2008 14:40
Prøv at skifte Recoding device til det samme som dit Audio device (altså Sound Blaster X-FI Xtreme Audio). Realtek HD Audio Input er dit onboard lydkort.

// EDIT: Bah, #2 beat meh to et!
Gravatar #4 - lolage
28. jul. 2008 15:03
Tak. Virker nu. :)
Gravatar #5 - rumagenten
28. jul. 2008 20:48
og så tag lige og disable dit onboard lydkort. det der med 2 lydkort gir mig gøjseren på.
Gravatar #6 - lolage
28. jul. 2008 21:00
ved ikk hva du mener meeeen, det virker nu så ... XD
Gravatar #7 - rumagenten
29. jul. 2008 04:43
gå ind i din bios og disable det. er sikker på der må være andre ting/programmer der bliver "forvirret" af der er 2 lydkort.
Gravatar #8 - Bundy
29. jul. 2008 06:37
Det skulle da lige være oldgamle spil - Windows understøtter altså fint 2 lydkort.
Gravatar #9 - rumagenten
29. jul. 2008 08:59
i stand corrected.

Så bare mere god skik måske.
Gravatar #10 - lolage
29. jul. 2008 12:18
Begge lydkort er jo ikke aktiveret på samme tid. Når jeg plugger USB'en der har det integrerede lydkort, skal jeg først ind i Sound and Audio Devices > Audio og så skifte Mit nuværende aktive lydkort (X-Fi) til USB Headset. Så slår lydkortet jo automatisk "fra" og bruger så det integrerede.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login