mboost-dp1
Hjælp med min Medion MD 8818 ML
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Mig bekendt er der ikke nogen standart hvor bundkort til bærbar layout og det er meget individuelt hvordan producenten pladere stik osv. for diverse modeler.
Mit gæt er det nok bliver svært men mindre der direkte er et bedre bundkort i selv samme bærbar serie eller at det er et "delt" chassis der dækker over flere modeler
Mit gæt er det nok bliver svært men mindre der direkte er et bedre bundkort i selv samme bærbar serie eller at det er et "delt" chassis der dækker over flere modeler
@9
Nej ikke normalvis.
Gå ind på producenten af din bærbar og søg efter firmware, feks under deres Support/Download sektion
...
Det er så "Drivere og opdateringer" på Medion's hjemmeside.
Indtast din seriel nummer fra maskinen, og tryk søg.
Så er der måske noget der.
Nej ikke normalvis.
Gå ind på producenten af din bærbar og søg efter firmware, feks under deres Support/Download sektion
...
Det er så "Drivere og opdateringer" på Medion's hjemmeside.
Indtast din seriel nummer fra maskinen, og tryk søg.
Så er der måske noget der.
ok 1 er det ikke en bærbar :) og bios på www.award.com få det opdatered koster penge! :(
Se efter opdateringer her:
http://www.medion.dk/service/frame/top.htm?drivere...
http://www.medion.dk/service/frame/top.htm?drivere...
@13
Jo, men normalt har producenten af din PC selv deres egne firmwares lavet direkte til den maskine og de koster normalt ikke noget hvis du henter dem hos dem.
Jo, men normalt har producenten af din PC selv deres egne firmwares lavet direkte til den maskine og de koster normalt ikke noget hvis du henter dem hos dem.
Skod ja det er et problem.
Er du sikker på det er det korrekte "nummer" som du tror er seriel nummeret ?
Er du sikker på det er det korrekte "nummer" som du tror er seriel nummeret ?
så er der jo kun den sisdte mulighed betale på www.award.com og få det opdaterede der?
Tja, det er lidt svært jeg kan ikke finde nogen specifikationer på den, ej heller billeder af den. Hvis du nu kunne tage nogle billeder af bundkortet samt kabinet kunne det være man kunne gætte sig frem.
@24
Hmmm, fisk :S
Men jeg har så lige fundet ud af man bare kan søg med "Tekst søgning" på siden. Men har dog ikke kunne finde noget under.:
"MD 8818","MD8818","8818","bios","firmware"
Hmmm, fisk :S
Men jeg har så lige fundet ud af man bare kan søg med "Tekst søgning" på siden. Men har dog ikke kunne finde noget under.:
"MD 8818","MD8818","8818","bios","firmware"
@28
Jow, jeg har et gæt som er "ATX bundkort", men sådanne nogle masse PC producenter som Medion kunne godt afvige fra standarten og det kan være både form,stik og huller.
Jow, jeg har et gæt som er "ATX bundkort", men sådanne nogle masse PC producenter som Medion kunne godt afvige fra standarten og det kan være både form,stik og huller.
ja men der er noget som jeg ikke forstår fordi jeg er ikke den super computer geni :P
Ved 1 skal jeg så udpakke den der bios ved min RECOVER (D:) eller hvad?
1. Udpak den downloadede fil til en mappe på den sidste partition på harddisken (FAT partition D: eller E:).
2. Genstart herefter Deres computer med CD'en "Application & Support" i drevet.
3. Ved MS Windows CD-Rom Boot-menuen vælg da: "Boot from CD-Rom"
4. Tryk straks herefter, hurtigt på F8-tasten.
5. I Windows opstartsmenuen vælg da: "Safe Mode Command Prompt Only".
6. Til sidst skal De eksekvere autoexec.bat filen, som kan findes på partitionen C:\ i mappen, som angivet i pkt. 1
7. Start opdateringsproceduren ved at trykke på en given tast.
8. Efter BIOS opdatering bedes De genstarte computeren.
Information:
For at udpakke alle filer tryk på ”extract”-knappen. Filerne vil nu blive udpakket til mappen som du selv navngiver.
Ved 1 skal jeg så udpakke den der bios ved min RECOVER (D:) eller hvad?
1. Udpak den downloadede fil til en mappe på den sidste partition på harddisken (FAT partition D: eller E:).
2. Genstart herefter Deres computer med CD'en "Application & Support" i drevet.
3. Ved MS Windows CD-Rom Boot-menuen vælg da: "Boot from CD-Rom"
4. Tryk straks herefter, hurtigt på F8-tasten.
5. I Windows opstartsmenuen vælg da: "Safe Mode Command Prompt Only".
6. Til sidst skal De eksekvere autoexec.bat filen, som kan findes på partitionen C:\ i mappen, som angivet i pkt. 1
7. Start opdateringsproceduren ved at trykke på en given tast.
8. Efter BIOS opdatering bedes De genstarte computeren.
Information:
For at udpakke alle filer tryk på ”extract”-knappen. Filerne vil nu blive udpakket til mappen som du selv navngiver.
Nej ikke helt, du skal udpakke "den downloadede fil" med winzip eller winrar og ligge den i en mappe.Yulik (32) skrev:Ved 1 skal jeg så udpakke den der bios ved min RECOVER (D:) eller hvad?
Derefter skal du bruge en CD du burde have fået med din maskine som skulle hedde "Application & Support" og boot på den. (Det er så punkt 2.)
Men der er så lige et problem med det de har skrevet, da det er muligt at du bruger NTFS og ikke FAT på dine drev også vil overstående ikke bære frugt.
Humm, hvad gør vi som er nemmest...
Har du diskette drev i din PC ?
Hmm ja så må du håbe du har en "fat" partition. Det kan du se om du har ved at højre klikke på dine drev feks. "C:\" og trykke Egenskaber. Et sted skulle der enten stå NTFS eller FAT.
Det skal du så gøre på alle dine drev.
Det skal du så gøre på alle dine drev.
Hmm ja, så er vi nok ude i du enten skal låne et diskettedrev eller at få en forbi med CD eller usb pen med noget boot og firmware på, da det er måske lige langt håret nok når du ikke helt er inde på de kanter.
Men hvis der så kommer en forbi kan han lige så godt se om den er ATX eller ej. :D
Men hvis der så kommer en forbi kan han lige så godt se om den er ATX eller ej. :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.