mboost-dp1

Hjælp til støjfri lagring.

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
8. dec. 2008 18:36
JEg er for nylig gået over til SSD.
Hvilket vil sige min pc hermed er blevet fri for bevægelige dele, samt at blevet næsten støjfri. Mit eneste dilema er at jeg ikke kan havde mit musik på SSD'en. Da der kun er 64GB plads.
Jeg har derfor brug for et godt alternativ til 36GB musik som måske godt kan slankes til 32, hvis en USB pen er det eneste alternativ.
Nogen der har en god ide? Den skal være lydsvag som bare pokker.
Gravatar #2 - Borg[One]
8. dec. 2008 18:37
Køb en NAS, og lig din ind i dine forældres soveværelse.

...alternativt kan den stå på lillesøsterens værelse, langt væk fra dit.
Gravatar #3 - Norrah
8. dec. 2008 18:39
Hvis du kan finde en god løsning, helst en der ikke skal deles gennem et interface. Men blot kan oprettes som et netværks drev.
Har en Lacie på arbejde, som kræver bonjour installeret. Og det er ikke funktionelt.

SAmtidig kan jeg lige nævne at de pt ligger på min Raptor X. Og den er pillet ud fordi den stod for 80% af alt den støj der var i maskinen... selv når den læste fra dem.
Gravatar #4 - Borg[One]
8. dec. 2008 18:50
Knock yourself out:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?...
Vi taler om NAS - altså Network Attach Storach, ikke en USB-disk eller noget firewire-halløj.

Tricket er jo, at du kobler den på dit eksisterende netværk, og smider den i et rum hvor støjen ikke genere nogen - om det så er en Raprot, eller noget fluid-agtigt er ligesom sekundært.

Flere af enhederne tilbyder forskellige services oven i hatten, hvis man har brug for den slags.
Synology eks. har både Torrent-klient, LAMP, noget streaming og noget billedvisnings-halløj. Og det er bestemt ikke unikt for Synology.
Gravatar #5 - vandfarve
11. dec. 2008 08:41
#2 Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er Norrah en fuldvoksen mand med en Saab 9000 samt kone/kæreste/marsvin. Det kræver derfor lige pludselig en FTP-service, hvis NAS'en skal stå i enten forældrenes eller søskendes værelse.
Gravatar #6 - Norrah
11. dec. 2008 15:12
#5 Ejer kun en andel i saab'en du.. Under min sædvanlige: Hellere lidt godt, end en masse lort.
Og fuldvoksen er man først når man er 25..
Jeg er 23, og single. :)

Men ja, jeg fortrækker en NAS server, frem for den påkrævede FTP serve som #2 opstiller.
HAr pt, opstillet en lille bærbar op, med min TB hdd, som jeg har tænkt mig at lave windows Server på. Men det virker ubeklageligt. Fordi jeg kan ikke høre en lyd.
Gravatar #7 - trylleklovn
11. dec. 2008 15:22
Norrah (6) skrev:
Jeg er 23, og single. :)

*rauw*
Gravatar #8 - Tryllebøsse
11. dec. 2008 15:24
#7 he is spoken for... so litteraly go fuck your self.
..
... i like to watch.
Gravatar #9 - Slettet Bruger [2145569874]
11. dec. 2008 16:08
Jeg har selv en QNAP TS-209 Pro II Turbo NAS, jeg er meget tilfreds! Dog er den lidt langsom, det højeste transferspeed jeg har fået ud af den er 12 MB/s, har hørt op til 20 MB/s på et 1000 Mbit LAN. Vil stadig ikke betegne det som hurtigt. Når den lagerer på harddiskene (2 x 1 TB i RAID1) ser det ud til at den kører al data over den lille 500 MHz CPU.

Dog ved jeg fra bekendte at man kan få en NAS med langt højere hastigheder og jeg vil sige at det kun kan anbefales. Der er ofte mange gode små funktioner på som bla. TwonkyMedia Server, FTP og hjemmeside server.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login