mboost-dp1

Hovedgrunde til vibration i kabinet?

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
20. okt. 2008 20:18
Hej,

jeg har lige fået sat det nye kabinet igang og systemet kører fint, men der er en lav vibration i kabinettet der kommer og går, som er FULDSTÆNDIG identisk til samme vibration i det gamle kabinet.

Alt kører fint og den siger ikke noget, men så ligepludselig i et lille sekundt stiger en vibration, hvor efter den falder til ro igen lige efter (det varer vel godt 2 sekunder). Og så kører den bare sån hele tiden, med ca. 2 sekunders mellemrum.

Altså; Vibration stiger og falder igen lige efter, varer godt 2 sekunder. Som om noget går igang og så stopper igen lige efter og bare kører sån hele tiden. Det er ikke spor højt eller noget du vil lægge mærke til på nogen måde hvis du spiller eller hører musik, men når du bare surfer på nettet bliver det lidt irriterende i længden.

Hvad ville være mest sandssynlig at det er? PSU? HDD?
Skal siges at min PSU er monteret med et anti-vibrationskit men at den ene ende af PSUen bare står på en metalplade. Hard drives er montoeret i et HD-cage.

Kabinet:
http://thermaltakeusa.com/Product.aspx?C=1303&...

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
20. okt. 2008 20:25
Det er resonans fra de forskellige enheder du har i maskinen, harddiske, optiske drev og blæsere.
de har hver sin frekvens, og derfor vil der komme tidspunkter hvor maskinen går i "selvsving".

Den måde du nemmest formindsker det er at købe noget selvklæbende blygummi, som kan købes til netop samme brug.
Det klæber du så på de store overflader indvendligt i computeren (bagsiden af pladen der holder bundkort er et godt sted at begynde.
Gravatar #3 - lolage
20. okt. 2008 20:57
Hvad med et antivibrations-kit? Tænkte hvis jeg købte nogle ordenlige rubber feets, nogle skruer til HD og blæsere med gummi og en til PSU silikone kit så PSUen kun står på gummi, ville det gøre det???

http://webdanes.dk/shop/cooltek-antivibration-782p...

Ellers mente du vel disse når du sagde blygummi???:
http://webdanes.dk/shop/be-quiet!-lyddaempningskit...
Gravatar #4 - gnаrfsan
20. okt. 2008 22:36
Jeg har af og til haft held med at pille etiketter af blæsere, men pas på. Det kan gå den modsatte vej.
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
21. okt. 2008 14:25
Ja det kan gå begge veje, jeg har hørt at for eksempel papst netop bruger etiketterne til at afbalancere blæserene, hvorimod klistermærkerne på de billige blæsere bare er smidt på.
Gravatar #6 - Emil
21. okt. 2008 14:40
Jeg har præcis samme problem.

Mit skyldes dog, at jeg har fem diske i min computer. De små af dem bruger jeg ikke rigtig, og har dem bare til at sidde i, i tilfælde af, at jeg skulle løbe tør for plads.

Løsningen har så været at bruge RevoSleep, et program der tillader dig at slukke for dine harddiske, når du ikke bruger dem.

http://revosleep.realspooky.de/ (Der er lyd på hjemmesiden, når den loader!)
Gravatar #7 - lolage
21. okt. 2008 23:50
Har kun 2 HDs, min main og så en anden men som ikke er opgivet i "denne computer"; jeg skal vel gøre noget "specielt" for at få den frem? For den kører skam kan jeg mærke..

Og så lige, hjemmesidens musik er sq god (den første sang da, hvis der er fler) :D.. Kan bare ikk høre hva de synger x(
Gravatar #8 - lolage
22. okt. 2008 13:49
Fik antivibrations-kitet idag, satte alle "gummiduterne" på mine blæsere og 120mm silicone på min blæser der står på bunden af kabinet og ryster det godt.

Selve vibrationerne som i #1 jeg beskriver kom fra mine HDs, jeg har nu fjernet det ene da jeg ikke bruger det p.t. og fik lige akkurat sat 2 gummiduter i et hul der sidder godt fast og "trykker" på mit main HD, så vibrationerne er gone :D..

Også den blæser der står på bunden kan jeg nu køre på godt 85% uden at høre den vibrerer kabinettet, hvor den før sq ned på hele 60-65%.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login