mboost-dp1

HTC Diamond... en mobil fyldt af bugs

Gå til bund
Gravatar #1 - mikloz
19. dec. 2008 19:02
Hej newz brugere

Dette er min første tråd som nyoprettet brugere, så bær over med mig :P

Købte min HTC Diamond for godt og vel ½ år siden nu, det første 1½ måned tid kørte den uden problemer.

Men så gik det galt...
Har lige siden haft problemer som at den fryser pga. alt hukommelsen er i brug og det er måske bare fordi jeg browser lidt rundt eller spiller musik.

En anden ting er at batteritiden er faldet drastisk, ved godt at det kan ske generelt for alle mobil telefoner... men i dette tilfælde er det helt ekstremt, lige før man skal have et ekstra batteri med sig rundt.. :)

Med eller uden Touch Flo 3D ?
Har prøvet at slå touch flo 3d helt fra, hvilket gør en del forskel med ydeevnen.... men så opstår er der nye problemer som f.eks. muligheden for at navigere rundt på telefonen bliver væsentligt forringet.
Har undersøgt på nettet om man kan finde den gamle version Touch Flo 2D frem, dog uden resultat.

Syntes bare det er utroligt at HTC kan smide en mobil på markedet der har så ringe ydeevne, ved godt at Windows Mobile 7 (først i slutningen af 2009) skulle forbedre ydeevnen men alligvel. Og at der snarest muligt kommer en update fra HTC selv.

Håber nogen herinde har nogen tips og tricks til HTC Diamond.
Gravatar #2 - Dreadnought
19. dec. 2008 19:15
Jeg har selv en Diamond, og jeg har ingen problemer med den, udover at den til tider virker lidt træg. Men det forventede jeg for det er jo en PDA. Sørg for at lukke programmerne ordenligt. Hold 'X' nede i 2 sekunder, så lukker den de fleste programmer helt. Check Indstillinger->Jobliste når du mener at den er blevet sløv, og luk de programmer som du ikke pt. bruger.

EDIT: Kun en enkelt gang har jeg haft brug for at resette den siden jeg købte den d. 1/8
Gravatar #3 - Makey
19. dec. 2008 20:06
Har en HTC Touch PRO.

Jo den er langsom, meget til tider, men ja, husk at lukke programmerne, på PROen er det oppe i højre hjørne og så ellers bare trykke på alle X'erne hele vejen ned for at lukke programmerne.

Det værste jeg har oplevet er at TouchFLO 3D bugger eller fryser. Windows kører fint men TouchFLO forstår simpelthen at gå i udu på den ene eller anden måde, det er svært at forklare, men, det er ikke til at se hvad det skal forestille i hvert fald.

Stumblede over en blog på et tidspunkt, med en der havde masser af gode forslag til hvordan man kunne lege med sin HTC Touch Pro.

Min bruger som standard 37% processor, hele tiden, bare WM kører.

Har ikke haft den så længe jeg kan kommentere på batteriet, det virker fint, men vil dog sige at det ikke er nogen god telefon, man bliver skuffet over hvor langsom den er. Gætter på det er det samme med Diamond.

Jo der er mange der glæder sig til en update, håber at se noget bedre meget snart :s
Gravatar #4 - Ronson ⅍
19. dec. 2008 20:24
Har en Touch Cruise

GPS dræber batteriet lige så hurtigt som på en rigtig GPS (et par timer og så er den død), men ellers holder den batteri længe. Med mit brug skal jeg kun lade op maks 2 gange om ugen.

På min kan man indstille om programmet skal lukke eller minimere (og luk ved langt tryk) når man trykker X, kan man vel også på jeres?

Og så er der et stort X til at lukke alt i joblisten (#3)

Kan anbefale http://forum.xda-developers.com/ til HTC telefoner.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
19. dec. 2008 20:45
Nu gider jeg ikke læse alle indlæg her, men en i familie har også en HTC Diamond som var noget lort... Den var både langsom, ustabil og blev "varm" i den forstand at hvis den havde været tændt en hel dag og var blevet brugt, så gik den til sidst helt amok, lige som en computer som blev overophedet. Han fandt dog et program så han kunne reinstallere softwaren via sin PC, samt fjerne en del programmer og funktioner som han ikke skulle bruge, og sidst jeg snakkede med ham, virkede den som en drøm...
Gravatar #6 - Bundy
23. dec. 2008 08:00
Jeg havde fingrene i en diamond touch til julefrokosten.. Det interface var noget sløvt lort, der hurtigt ville få mig til at gå AMOK, og jeg lever med et motorola razr interface .. nuff said.
Gravatar #7 - Makey
1. jan. 2009 17:11
MiniZwøvs...

Hvad var det for et program? Det må du meget gerne finde ud af :D
Gravatar #8 - arne_v
1. jan. 2009 20:39

Du gider ikke læse 4 indlæg ????
Gravatar #9 - TullejR
1. jan. 2009 20:57
#8: Teknist set er det kun 3 indlæg, da han forhåbenligt har læst det første indlæg.
Og dog, måske læste han bare overskriften. ja...
Gravatar #10 - Dreadnought
2. jan. 2009 02:50
#8 Han skrev indlægget kl. 21:45, så det var langt over hans sengetid. :D
Gravatar #11 - Systran
2. jan. 2009 12:02
Så så, det er altså nogle lange indlæg... :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login