mboost-dp1

Hvilken Windows 7 mobil skal man vælge ?

Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
10. maj 2011 17:12
Min gamle trofaste Nokia telefon er snart ved at være helt død (Batteriet som plejede at holde 14 dage holder nu højest et par dage på standby) og jeg skal have mig en ny telefon.

Jeg har overvejet om det skal være Android eller Windows, og selvom åbenheden og udbredelsen af Android tiltaler mig, så sætter jeg større vægt på at selv kunne skrive programmer til min telefon - Og jeg er nu engang .NET udvikler, så valget er faldet på en Windows Phone 7 telefon.

Udover de features som alle Windows Phone 7 telefoner allerede har (Eller får) så er jeg interesseret i at kameraet tager billeder af en god kvalitet - Også ved aftenbelysning. Min gamle Nokia telefon har en god blitz og tager fremragende billeder, så jeg ser gerne at min nye telefon også har et godt kamera.

Er der nogen af jer som kan anbefale en Windows Phone 7 telefon, som allerede er på markedet (Jeg kan ikke vente på en Nokia model) ?
Gravatar #2 - milandt
10. maj 2011 17:48
Jeg vil tro at dit udkneppede nokia-batteri stadig kan holde strøm længere end nogen smartphone kan :)
Gravatar #3 - JanMand
10. maj 2011 17:56
iphone er meget bedre så jeg syndes du skal købe iphone4 den har jeg og den er super nice
Gravatar #4 - arne_v
10. maj 2011 18:00
Mort (1) skrev:
Jeg har overvejet om det skal være Android eller Windows, og selvom åbenheden og udbredelsen af Android tiltaler mig, så sætter jeg større vægt på at selv kunne skrive programmer til min telefon - Og jeg er nu engang .NET udvikler, så valget er faldet på en Windows Phone 7 telefon.

JanMand (3) skrev:
iphone er meget bedre så jeg syndes du skal købe iphone4 den har jeg og den er super nice

iPhone er vist en meget lækker telefon. Men der går rygter om at iPhone brugernes evner til læsning af tekst og drage logiske konklusioner er under gennemsnittet!!

:-)
Gravatar #5 - Pally
10. maj 2011 18:15
Er ganske glad for min Samsung Omnia. Går dog ikke meget op i billeder, men fin nok for mig (om det så er skod for entusiaster ved jeg ikke).

BTW: First! (som er on topic)
Gravatar #6 - Mort
10. maj 2011 19:12
milandt (2) skrev:
Jeg vil tro at dit udkneppede nokia-batteri stadig kan holde strøm længere end nogen smartphone kan :)

Det er begyndt at gå meget hurtigt ned ad bakke for mit batteri, så jeg regner med at om en måned kan den ikke holde strøm i en hel dag. For de smartphones, jeg har set, står der omkring 300+ timers standby tid (Hvilket betyder at man ikke bruger telefonen overhovedet og den ligger ovenpå telefonmasten) eller 5 timers taletid (Mens man sidder i telefonmasten).

Jeg har ikke lyst til at investere i et nyt batteri til min Nokia, jeg jeg alligevel forventede at købe en Windows Phone 7 telefon, når den kom på markedet. Beslutningen blev lidt forsinket af at telefonen der kom på markedet ikke kunne det en smartphone burde kunne - Men jeg satser på at det kommer til at gå bedre med den kommende september opdatering.
Gravatar #7 - arne_v
10. maj 2011 19:15

300 timer standby er muligvis teoretisk muligt, men bruger du en masse af det "Smart" så skal du regne med markant mindre.

Formentligt skal du oplade hver anden dag.
Gravatar #8 - Mort
10. maj 2011 19:21
arne_v (7) skrev:

300 timer standby er muligvis teoretisk muligt, men bruger du en masse af det "Smart" så skal du regne med markant mindre.

Formentligt skal du oplade hver anden dag.

Det er også hvad jeg har hørt fra de fleste smartphone brugere.

Jeg bruger primært telefonen til at skrive en SMS eller to om dagen, men de gange hvor man er udenfor en computer rækkevidde er det praktisk at have en webbrowser og en GPS ved hånden.

Derudover er en kalender, et stopur og en regnemaskine gode at have også, men ingen af delene er nogen jeg kommer til at bruge meget og kun GPS'en og webbrowseren forventer jeg vil bruge meget strøm.
Gravatar #9 - Alrekr
10. maj 2011 21:19
Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud for WP7-apps, men nogle Android-apps har en tendens til at starte sig selv op og bare ligge der i RAMen. Hvis du derudover bruger trådløst netværk, så er vi måske nede på en enkelt dag, hvis du ikke vil løbe tør midt på dagen. Min Nexus S kan knap nok holde 24 timer.
Gravatar #10 - Cloud02
10. maj 2011 21:38
Alrekr (9) skrev:
Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud for WP7-apps, men nogle Android-apps har en tendens til at starte sig selv op og bare ligge der i RAMen.

OS'et har jo ikke multitasking så det kan de ikke.
Jeg har en Omnia 7 som jeg lader sådan en hver anden dag ca. lidt afhængig af forbrug. Heftigt brug så er det 1 dag, lidt brug så er det på tredjedagen.
Men du er slet ikke oppe i nærheden af "300 timers standbytid". Det er du måske, hvis den er under locksreen konstant og ikke får nogle push opdateringer på mail el. livetiles.
Gravatar #11 - dub
10. maj 2011 21:43
Cloud02 (10) skrev:
Heftigt brug så er det 1 dag, lidt brug så er det på tredjedagen.
Er det så slemt? ... Jeg skal finde den billigste Nokia telefon og håbe på den holder lige så lang tid som min sidste.
Gravatar #12 - arne_v
10. maj 2011 21:47

3G, WiFi, BT, GPS, web, email etc. så løber det stærkt.
Gravatar #13 - JesperZ
10. maj 2011 22:04
Jeg troede batteriet i min Galaxy S var defekt dengang jeg fik den. Men nej, batteriet fungerer fint og lider blot under at sidde i en smartphone :P
Gravatar #14 - dub
10. maj 2011 22:06
arne_v (12) skrev:
3G, WiFi, BT, GPS, web, email etc. så løber det stærkt.
kald mig ol school men jeg bruger ikke de ting. Jeg troede bare at smart phones havde længere leve tid. Cheap Nokia it is.
Gravatar #15 - arne_v
10. maj 2011 22:08

Hvis du ikke bruger noget af dette, så har du vel ikek så meget at bruge en SmartPhone til!?!?
Gravatar #16 - Zombie Steve Jobs
11. maj 2011 06:08
Så køb en nokia e72. Den holder en uge selv med fuld synkronisering. Du kan ikke ligne en smart teenagedronning men basisk set kan den det samme bare uden s mange apps. Eller køb en lorte Mobil og vent til Nokia wp7 kommer.
Gravatar #17 - izym
11. maj 2011 06:13
Steve Jobs (16) skrev:
basisk set

:(
Gravatar #18 - Slettet Bruger [2974911542]
11. maj 2011 06:28
Vælg ikke en WP7 telefon med slukknappen i toppen af lommen, medmindre du har en fetich for telefoner der slukker hvis de vender med toppen ned.

Omnia har den på siden... do that.

Jeg købte et udvidet batteri til min telefon. ( HTC Mozart ) Nu kan jeg rent faktisk gå et helt døgn uden at oplade, og uden at være nervøs for telefon går død om natten.
Gravatar #19 - Cloud02
11. maj 2011 10:00
dub (11) skrev:
Er det så slemt? ... Jeg skal finde den billigste Nokia telefon og håbe på den holder lige så lang tid som min sidste.

3G connection og Wifi,
contacts, mail og kalender syncer hvert 15. minut,
jeg bruger min browser+Twitter et sted mellem 1-2 timer dagligt på den.

Batteritid vs. funktionalitet er et trade-off og af og til ønsker jeg skam at den havde væsentligt bedre batteritid.

Jeg ved ikke hvordan det er på iPhone 3gs/4 eller android telefoner.
Gravatar #20 - Mort
11. maj 2011 11:52
http://support.microsoft.com/kb/2413345 skrev:
If your Windows Phone 7 does not contain a display language that you would like to use, there is currently no way to get a new language pack installed on the phone.

Det lader til at det er op til mobilproducenten at bestemme om man kan skifte til dansk, når den danske sprogpakke udkommer. Altså er der ingen garanti for at man kan skifte til dansk ordbog og keyboard, hvis man køber telefonen nu.

Det får mig til at overveje en ekstra gang om jeg virkelig skal have mig en Windows Phone 7 eller om jeg skal nøjes med en Android telefon.
Gravatar #21 - Slettet Bruger [2974911542]
11. maj 2011 12:03
hvad skal du med telefonordbog når der er qwerty?
Gravatar #22 - Zombie Steve Jobs
11. maj 2011 12:05
#20 Wp7 ffs. Det er det fedest, det er lavet i meget lang tid.
Gravatar #23 - Cloud02
11. maj 2011 12:13
SlettetBruger (21) skrev:

qwerty keyboardet kører efter en algoritme der sikrer at du rammer rigtigt selvom du trykker forkert, selvom du ikke bruger auto-correct.
Fx. Lad os sige at der med stor sikkerhed kommer et O efter "KR", så vil O have et en større "hitbox", så hvis du i rent faktisk kom til at ramme en pixel ved siden af O på skærmen, så har du stadigvæk skrevet et O, frem for I eller P.
Læs deres blog-post her:
http://research.microsoft.com/en-us/news/features/...
samt en summary her:
http://windowsteamblog.com/windows_phone/b/windows...

That said, så er der forskel på telefonordbog og display language. Display language referer til menuerne osv, mens telefonordbog er uafhængig af den del. Det regner jeg i hvertfald med.
Gravatar #24 - Mort
11. maj 2011 12:24
SlettetBruger (21) skrev:

Keyboardet kan, som tidligere nævnt, ikke skiftes ud med en app. Derfor skal der tilsyneladende være dansk sprogpakke på telefonen før jeg kan få ÆØÅ på keyboardet, uden at bruge click-and-hold for hver gang jeg skal bruge et dansk bogstav.

Derudover så forventer jeg at en dansk ordbog hjælper med at autocomplete ordene, hvilket gerne skulle gøre det hurtigere at taste tekst ind, på telefonen; Jeg har haft glæde af dansk ordbog på min Windows Mobile PDA, som også har qwerty keyboard.
Gravatar #25 - Slettet Bruger [2974911542]
11. maj 2011 12:28
Ikke noget jeg har bemærket
Gravatar #26 - Slettet Bruger [2974911542]
13. maj 2011 14:51
Få et nummer
Indtast det som kontakt
Send SMS
Modtag SMS i ny tråd som ikke genkendt kontakt

WP7: "Wat? +45???? det må være et ukendt nummer DERP"

Suk, ind på det uoverskuelige Windows Live og rette SAMTLIGE kontakter til at have +45 foran. og da den er syncet med Google kontoen ligger kontakterne der op til 5 gange. :S

Windcape Explain?
Gravatar #27 - Alrekr
13. maj 2011 14:54
Det lyder som et problem min gamle Nokia havde - for 6 år siden...
Gravatar #28 - Slettet Bruger [2974911542]
13. maj 2011 14:56
WP7 er ungt, jeg glæder mig uendelig meget til de små ting der giver mig lyst til at proppe den op i røven efter voldsom diarre, er patched.
Gravatar #29 - Zombie Steve Jobs
13. maj 2011 15:00
#28 Nå ja, men et er det bedre end Android, der til tider slet ikke gider ringe til numre med +45 eller 0045 foran.
Gravatar #30 - Slettet Bruger [2974911542]
14. maj 2011 20:36
Nå skal vi opdatere bloggen?
hmm skal lige ha et billede fra telefonen

*Upload to skydrive*

Smutter ind på skydrive på pc'en..

Der er intet. :S
hmm prøver igen

*Upload to skydrive*

*CANT UPLOAD TO SKYDRIVE RIGHT NAO!!!!*

Suk

*Share, Google Mail*

...
Intet i mailboxen

Hmm

*OH HAI, SIDDER DU PÅ EN EDGE FORBINDELSE??? HAHAHA YOURE SCREWED NAO*

Sigh...

Skal huske at slæbe en USB kabel og en Zune installationsdisk med mig rundt i sønderjylland når min telefon ikke fungere på en lav EDGE forbindelse.

Gravatar #31 - dub
15. maj 2011 00:20
Har du købt Windcapes Android(var det en hero)???
Gravatar #32 - Chewy
15. maj 2011 02:03
@31

Nu er der et par hints i teksten, samt tråden. Men han sidder på en WP7 'fon.. Jeg ved godt at det ødelægger din joke, men den var nu hellere ikke noget at råbe hurra for ;-)
Gravatar #33 - Mort
15. maj 2011 07:22
Jeg havde sendt en mail til Samsung hvor jeg spurgte om man kunne opgradere telefonen til dansk når den danske version blev tilgængelig, hvis man købte en engelsk i dag.

I svaret jeg fik tilbage stod der at det skulle man kunne. Jeg har siddet længe nok i denne branche til at vide at "skulle" ikke er nogen garanti, så jeg skrev tilbage til dem og spurgte om de kunne garantere at man ville kunne det.

Det har jeg desværre ikke fået noget svar på endnu, men hvis svaret kommer, så skal jeg nok poste det her. Hvis ikke det kommer, tør jeg ikke købe en engelsk version, da jeg ikke vil risikere at sidde med en telefon som ikke kan få dansk tastatur og ordbog.
Gravatar #34 - Slettet Bruger [2974911542]
15. maj 2011 11:17
Crap, glemte at smide nogen "Herp Derps" ind i den forrige besked.

Jeg har ikke danske ordbog, men laver alligevel sjældent stavefejl på telefonen uden at jeg synes det går langsomt at skrive.
Gravatar #35 - Slettet Bruger [2974911542]
18. maj 2011 06:34
"Oh Hai du har taget nogen billeder? og vil gerne se dem i den rækkefølge du har taget dem? LOLOLOLOLOLOLOLO"

>.< WP7 har 2 navne standarter?

Normalt hedder de:

WP_000177

Men i ny og næ sniger den nogen ind med det her navn:

Photo_8314D457-012A-60F9-8F69-4ECFE1D424A3

WindCapexplain?
Gravatar #36 - snesman
18. maj 2011 06:39
Synes ikke at han hører efter....

WINDCAAAAAAAAPE !!!!11!!11!!!!1!!!111!!!!!
Gravatar #37 - izym
18. maj 2011 14:01
Det siges, at hvis man lader en kappe blæse i vinden foran spejlet, vil han dukke op.
Gravatar #38 - Slettet Bruger [2974911542]
19. maj 2011 21:03
"Oh Hai, du snakker i telefon med Konen?.. jamen der er en anden der ringer!.... BRRRRRRUUUUB sluk"

"Du vil tænde mig igen efter crashet??? ... OBJECTION!"

Selv med alle de småting her, er det stadig langt mere stabil end min android telefon ^^
Gravatar #39 - Cloud02
19. maj 2011 21:08
Jeg fangede migselv, at ville videresende en sms i dag. Så opdager man, at det kan man ikke.
Gravatar #40 - Jonasee
19. maj 2011 21:10
Cloud02 (39) skrev:
Jeg fangede migselv, at ville videresende en sms i dag. Så opdager man, at det kan man ikke.

Jeg har lige vidersende 2 sms'er, så det er muligt.

Hold de finger på sms'en og vent til du kan vælge forward. Press it!
Gravatar #41 - Slettet Bruger [2974911542]
19. maj 2011 21:11
Det kan du da godt :S

Hold finger på smsen du vil vidersende
Gravatar #42 - Cloud02
19. maj 2011 21:12
men det prøvede jeg! Men ikke godt nok så.
Jeg takker.
Gravatar #43 - Slettet Bruger [2974911542]
20. maj 2011 22:03
"Oh hai, du taler i telefon?.. tihi, jeg slår lige højtaler til... men ikke den rigtige højtaler, jeg skruer bare lyde op i røret, selvom den er helt i top.. gør det noget???? Nå ok så skruer jeg ned igen, men du skal fanme ikke få lov til at tænde højtaleren... Så jeg disabler lige alle fysiske knapper så du ikke kan få liv i skærmen, eller afslutte opkaldet hvis du nu skulle få lyst..."

..... "DERP"

Ud med batteriet igen.

Well, at skærmen slukker er stadig bedre end når android telefonen spontant fyrer op for fuld knald med musik fra musikafspilleren under en samtale. Jeg forholder mig postitiv.

Mængden af fejl stiger i takt med hvor meget jeg taler i telefon. ,,

Gad nu godt kunne se hvor lang tid jeg har snakket i telefon med de folk der er i opkaldslisten. Savner den feature.

"Oh hai, du vil se hvor lang tid opkaldet varede?... jeg skjuler viseren efter 5 sekunder efter afsluttet opkald, så spild ikke tiden med at tørre øresved af skærmen først... herpderp"
Gravatar #44 - Cloud02
20. maj 2011 22:06
SlettetBruger (43) skrev:
Gad nu godt kunne se hvor lang tid jeg har snakket i telefon med de folk der er i opkaldslisten. Savner den feature.

This.
Gravatar #45 - Slettet Bruger [2974911542]
20. maj 2011 22:18
og hvorfor skal linier i opkaldslisten med "MISSED CALL" altid lyse grøn? JEG HAR SET DEM!
Gravatar #46 - Alrekr
21. maj 2011 07:12
Det lyder nu mere buggy end min HTC Magic med Android 1.5...
Gravatar #47 - gnarfsan
21. maj 2011 21:26
Og mere buggy end selv min SGS, da den stadig havde Eclair. Det siger ikke så lidt.
Gravatar #48 - Magten
23. maj 2011 08:15
SlettetBruger (38) skrev:
Selv med alle de småting her, er det stadig langt mere stabil end min android telefon ^^
Med alle de ting du nævner her (hvis det da er generelt for WP7 telefoner) så er jeg ellers blevet i tvivl om jeg skal have WP7 eller Android.. Fordelen ved Android er jeg ikke behøver vente flere måneder på at skifte iPhonen ud.
Gravatar #49 - Slettet Bruger [2974911542]
23. maj 2011 08:21
Det er peanuts ^^ og noget der sker sjældent ( med undtagelse af at den slukker når jeg vender den forkert i lommen )

Jeg har oplevet 2 gange at den uprovokeret er hoppet på højtaler under et opkald. og det er ikke noget der bare lige gøres med øret.

Det kører smooth, det kører hurtigt, der er ALDRIG ventetid.
Men jeg har selvfølgelig heller ikke fyldt dem med APPS. Og det kommer den heller aldrig til at være.

MANGO!
Gravatar #50 - gnarfsan
23. maj 2011 08:25
Magten (48) skrev:
så er jeg ellers blevet i tvivl om jeg skal have WP7 eller Android..

Tillad mig at hjælpe: WP7 er ikke modent endnu. Giv det mindst et år mere og køb en Samsung Galaxy S2, ligesom mig.

Eller vent til jeg opdager om det er et lorteprodukt eller ej. Jeg får den midt i juni.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login