mboost-dp1
Hvorfor forskeld i processer navn på edbpriser ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey Hvorfor hedder de her 2 processer noget forskelligt?
Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed) (1U passiv / 2U+ aktiv kombination)
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?I...
Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
Intel Boxed = medfølgende Intel køler
(1U passiv / 2U+ aktiv kombination) = ?????
Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed) (1U passiv / 2U+ aktiv kombination)
Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
Intel Boxed = medfølgende Intel køler
(1U passiv / 2U+ aktiv kombination) = ?????
Jeg har ingen ide, og EDBpriser.dk og de givne forhandlere leverer ikke nogle brugbare informationer. Jeg har derfor tre gæt:
1) Fyren, der har tastet informationer ind, aner ikke, hvad han laver, og har bare blindt fuldt en eller anden ordre, tekst, kommando eller lignende.
2) Det er en form for differentiering. Det er ofte, at man ser det samme produkt figurerer to eller tre gange, hvorfor langt flere firmaer kan få deres navn vist på Top 10-listen, da der nu er to eller tre af dem. Det er blot for at snyde kunderne, da den første Intel-processor lyder klart fedest, selvom der givetvis ingen forskel er.
3) Intel har vitterligt lavet en ny køler, der både kan bruges passivt og aktivt. Dette er nok ret usandsynligt, da man ikke har hørt noget om den, men det er vel muligt. Prøv evt. at ringe til en af virksomhederne (SHG.dk figurer på denne liste) og spørg dem, hvorfor de har lagt en Q9550 ind på EBDpriser.dk under et så underligt navn?
1) Fyren, der har tastet informationer ind, aner ikke, hvad han laver, og har bare blindt fuldt en eller anden ordre, tekst, kommando eller lignende.
2) Det er en form for differentiering. Det er ofte, at man ser det samme produkt figurerer to eller tre gange, hvorfor langt flere firmaer kan få deres navn vist på Top 10-listen, da der nu er to eller tre af dem. Det er blot for at snyde kunderne, da den første Intel-processor lyder klart fedest, selvom der givetvis ingen forskel er.
3) Intel har vitterligt lavet en ny køler, der både kan bruges passivt og aktivt. Dette er nok ret usandsynligt, da man ikke har hørt noget om den, men det er vel muligt. Prøv evt. at ringe til en af virksomhederne (SHG.dk figurer på denne liste) og spørg dem, hvorfor de har lagt en Q9550 ind på EBDpriser.dk under et så underligt navn?
U angiver tit højden til rack mount.
Så det betyder måske at hvis du vil kører med pasiv køling kan den monteres i et 1U rack kabinet, hvis du skal have blæser på, skal du have et 2U eller 3U rack kabinet.
Der findes muligvis et 1u rack kabinet der trækker luften gennem over processoren og mulig gører pasiv køling.
Hvis du ikke bruger et rack skab, betyder det nok ikke så meget.
!! OVERSTÅENDE ER RENE GÆTTERIER !!
Så det betyder måske at hvis du vil kører med pasiv køling kan den monteres i et 1U rack kabinet, hvis du skal have blæser på, skal du have et 2U eller 3U rack kabinet.
Der findes muligvis et 1u rack kabinet der trækker luften gennem over processoren og mulig gører pasiv køling.
Hvis du ikke bruger et rack skab, betyder det nok ikke så meget.
!! OVERSTÅENDE ER RENE GÆTTERIER !!
Tror jeg er inde på noget af det rigtige.
Når vi bruger Intels CPU'er i 1U kabinetter så er de nemlig passiv kølet, da der jo ikke er plads til en køler ovenpå.
"1U passiv / 2U+ aktiv kombination" betyder så at du får en stor kobber køler (passiv) med og en med blæser (aktiv) på til 2U kabinetter. Er jeg ret sikker på, for jeg mener jeg har set vi har fået begge med, det er ved at være lidt tid siden.
Har heller ikke lige kunne finde noget info om forskellen.
Men ja, nr. 2 i #2, ser man også tit på EDBPriser.
Tror jeg er inde på noget af det rigtige.
Når vi bruger Intels CPU'er i 1U kabinetter så er de nemlig passiv kølet, da der jo ikke er plads til en køler ovenpå.
"1U passiv / 2U+ aktiv kombination" betyder så at du får en stor kobber køler (passiv) med og en med blæser (aktiv) på til 2U kabinetter. Er jeg ret sikker på, for jeg mener jeg har set vi har fået begge med, det er ved at være lidt tid siden.
Har heller ikke lige kunne finde noget info om forskellen.
Men ja, nr. 2 i #2, ser man også tit på EDBPriser.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.