mboost-dp1

Hvornår fanden...

Gå til bund
Gravatar #1 - Sanity
21. aug. 2008 11:01
kommer der en ordentlig bærbar på markedet med det nyeste hardware?

Jeg har, efter Centrino2 og nVidia 9600 er kommet på markedet, siddet nærmest klistret til skærmen for at finde min nye darling i form af en lækker bærbar. Dog uden held!

Jeg har ikke helt tillid til mærker som Zepto og MyBook, og Lenovo er nok lige en tand for kostbart. Har kigget bl.a. HP og Asus, men igen, uden held.

Jeg skal bruge maskinen til mit studie, som dog omfatter intens brug af adobepakker og 3dmodelering. Derfor er mine krav til maskinen ikke små.

Jeg skal have centrino2, 9600gt grafik (eller bedre, vil dog ikke betale for FX kort), 15,4" WUXGA skærm, understøttelse af 8gb ram (4gb i maskinen indtil 4gb moduler bliver til at købe), 7200 rpm hd, bgn wireless, 9cellet batteri. Et kabinet der ikke er lavet af bambus. Lavt til nogenlunde støjniveau.

Er der et eller andet mærke jeg har overset? Eller findes den slags maskine bare ikke? Håber nogen kan hjælpe da den tastbefængte støvsuger jeg sidder ved nu er ved at gøre mig sindsyg.
Gravatar #2 - zacho
21. aug. 2008 11:19
Var det ikke nemmere at købe en stationær?
Gravatar #3 - Sanity
21. aug. 2008 11:22
Eftersom jeg skal transportere den til og fra skole hver dag, nej.
Gravatar #4 - ZenN
21. aug. 2008 11:39
#3 ja, det ville være lidt besværligt.

jeg sidder her med en HP laptop. dejlig maskine :) altså, hvis du finder en billig HP, skal du ikke være i tvivl om kvaliteten.
Gravatar #5 - Happy-Cheese
23. aug. 2008 06:35
Du kan jo bare købe dig en stationær og så lave en Pwonator (;
http://www.teamz.dk/Pwonator/Pwonator.jpg
Gravatar #6 - Norrah
23. aug. 2008 09:25
#1 Bambus er faktisk et ret solidt materiale.
Gravatar #7 - Motter
23. aug. 2008 09:30
Jamen du leder vist efter en T500 eller en W500 fra Lenovo, men okay de koster knaster....
Gravatar #8 - dkbooster
23. aug. 2008 09:56
Hvis det primært er Abode/3d design du arbejder med, burde du så ikke kigge på en med et Nvidia Quadro kort i stedet?

De er da bedre til sådan noget, end mange "main stream" grafikkort der er beregnet til spil....
Gravatar #9 - sKIDROw
23. aug. 2008 11:18
Der er altså forskel på, at alle de billige mærker ikke er begyndte og tilbyde det, og på at det slat ikke kan fås.

Din overskrift får det jo nærmest til at lyde som om, at der slet ikke findes sådanne modeller.

Sej kværn... :)
Gravatar #10 - Sanity
23. aug. 2008 15:19
#5 Jeg er overbevist! Jeg har allerede stjålet min morfars rullator.

#7 Ja, det er godt nok nogle lækre maskiner. Men de er heller ikke kommet til Danmark endnu, og så kan jeg ikke finde ud af om de understøtter 8GB ram og de kan tilsyneladende ikke fås med bgn netkort, mærkeligt. Med en pris på lidt over 2000 dollars kommer de til at koste hvad i Danmark?? Suk, det stinker at bo i Danmark når man skal købe hardware.

#8 Jo, det har du måske ret i, men da jeg også gerne vil kunne bruge computeren til spil ville jeg være lidt træt af eventuelle kombatibilitets problemer, og så skulle det jo også næsten være det samme hardware. FIRE grafikkortene er Ati's pendant til nvidia FX ikke sandt?

#9 Det gør der jo heller ikke endnu? Det er jo det der er hele humlen ved mit indlæg. Ellers ser jeg da gerne et link :).
Gravatar #11 - izym
28. aug. 2008 15:35
#10 Quadro kortene kan, så vidt jeg ved, sagtens bruges til spil.
Gravatar #12 - vandfarve
28. aug. 2008 15:42
#11 Ifølge denne liste fra Wikipedia sidder der den samme chip i 8800Ultra som i FX 5600, mens chippen i FX4700 er fra G92-familien.

Så ved man det...

Og så læste jeg lige artiklen igen. Det er nok ret vigtigt, at I læser dette forbehold:
The difference comes in the firmware controlling the card. Given the importance of speed in a game, a system used for gaming can shut down textures, shading, or rendering after only approximating a final output—in order to keep the overall frame rate high. The algorithms on a CAD-oriented card tend rather to complete all rendering operations, even if that introduces delays or variations in the timing.

Til hardcore-gaming vil jeg derfor ikke anbefale et Quadro-kort, da det langt fra er optimeret til spil. Dens primære funktion er bearbejdelse af data korrekt uanset tidsforbruget, mens Gforce-kortene er optimeret til fps.
Gravatar #13 - Sanity
29. aug. 2008 10:44
#12 Tak for info, håbede ellers lige det skulle blive lidt lettere at vælge, men det gjorde det ikke :s

Jeg forsår slet ikke det skal være så svært for producenterne. Toshiba halter på skærmene, HP ligeså, dog har deres "nye" HP Compaq 8510w en god skærm, den har de desværre lige "glemt" at give centrino 2 bl.a. Asus fatter bare overhovedet ingenting, Zepto er noget bras... Lenovo er efterhånden de eneste man kan gå til, men de webansvarlige kunne også godt lige bruge en ordentlig overhaling så hjemmesiden bliver ligesom den amerikanske. For tilsyneladende er de nye modeller (T500) tilgængelige, man skal bare lige kigge omtrent 200 modeller igennem, inkl. T60 og t61. Og man kan slet ikke se noget om W-serien... suk...
Gravatar #14 - Sanity
3. sep. 2008 10:29
Jeg vækker lige lidt liv i denne tråd igen.

Jeg er efterhånden kommet frem til at jeg bliver nødt til at vente på Lenovo. Men så i dag falder jeg lige over Nova Books, et dansk mærke som leverer tilsyneladende gode computere.

novabook

Har overvejet en Fuzion v2, den har sådan set alle de specifikationer jeg søger, men man kan ikke læse om lydudbredelse eller batterilevetid.

Er der nogen der har erfaringer med dette mærke? Eller måske nogen der har hørt noget godt/dårligt. Gider bare ikke købe noget bras a la Zepto.
Gravatar #15 - Norrah
3. sep. 2008 10:35
#14 Min fætter har købt en af deres helt store modeller XLerator II eller sådan noget. Og han er vidst godt tilfreds.
Gravatar #16 - Sanity
3. sep. 2008 10:52
Tilfreds er jo et bredt ord. Har bl.a. læst at netop XLerator skulle have en del blæserlarm. Det kan dog godt være anderledes med Fuzion da den har en p8400 processor der arbejder ved lavere W og derfor også burde udvikle mindre varme, dog kunne man godt forestille sig at grafikkortet skulle bruge en ordentlig blæser da det ikke kan være et mobilt grafikkort, eller hvad?

Jeg har endelig fundet et sted hvor de sælger dem, og det er en ordentlig mobbedreng der måler 4,5 cm på det tykkeste sted. Og den har blank skærm. Hm, man bliver sgu nok nødt til at finde et sted hvor man kan teste den fysisk inden man kaster sig ud i det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login