mboost-dp1

Hvornår opstår der flaskehals mellem CPU og GPU?

Gå til bund
Gravatar #1 - dragelarve
26. aug. 2008 10:36
Hey alle,

Jeg har netop anskaffet mig en dejlig billig, og ældre, computer med en Athlon XP2 6000+, 2 gb PC6400 og et Geforce 8800GT.

Jeg kunne dog godt tænke mig at forbedre ydelsen, og derfor overvejer jeg at købe et ATi 4870-grafikkort. Men vil der i sådan et tilfælde opstå en flaskehals mellem CPU'en og grafikkortet? Og hvis ja, hvor hurtigt et grafikkort kan så kombineres med en 6000+?

På forhånd tak.
Gravatar #2 - SirClickAlot
26. aug. 2008 10:45
Godt jeg ikke har dit computer-forbrug, siger jeg bare. 8800GT er ikke hurtigt nok? Personligt har jeg ingen fps problemer med sådan et kort i enemy territory quake wars, som er det eneste first person spil jeg spiller pt. Det er måske heller ikke det mest krævende spil på markedet, men det hører bestemt til i den tunge ende.

Er du sikker på at grafikkortet er skyld i dit performanceproblem?
Gravatar #3 - dragelarve
26. aug. 2008 11:54
Hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg slet ikke modtaget computeren endnu - får den først imorgen.

Og grunden til, at jeg ønsker at opgradere er, at jeg hele tiden har haft øje på en skræddersyet computer, der selvfølgelig har kostet meget mere, men den havde så et 4870-gfx, så derfor har jeg lyst til at opgradere.

Men du har nok ret - jeg burde måske lige slappe lidt af og vente på, at jeg har prøvet den af i praksis :)

Var bare interesseret i, hvornår man kunne møde en flaskehals i form af CPU'en ..
Gravatar #4 - Mort
26. aug. 2008 14:54
Hvis jeg var i samme situation ville jeg gå ind på www.futuremark.com og finde deres ORB. Der kan du sammenligne performance på din computer med andre computere der har samme motherboard og CPU men et andet grafikkort.

Udfra det resultat kan du se om det kan betale sig at opgradere grafikkortet på computeren.
Gravatar #5 - vandfarve
26. aug. 2008 15:11
#4 Jeg ville snarere gøre det omvendt: Tjekke hvordan ydelsen er for computere, der benytter samme bundkort og grafikkort, men andre CPU'er. Der bliver man jo præsenteret for, hvorvidt processoren er en flaskehals.

Bagefter kan man så tjekke opsætningen med samme bundkort, samme processor og HD4870-grafikkort for derefter at sammenligne, om man vinder meget i forhold til den nuværende computer.
Gravatar #6 - dragelarve
26. aug. 2008 15:22
Selvfølgelig!

Mange tak for hjælpen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login