mboost-dp1

Intel Atom erfaringer

Gå til bund
Gravatar #1 - Azuria
10. sep. 2008 17:55
Hejsa :)
Nogen der har erfaringer med disse boards?

Hvordan kører de med debian/linux?

Min ML370G3 dual xeon er ved at dale drastisk i WAF, så skal have fundet en strømsvag afløser...

Primære opgaver er hjemmeside hosting (php/mysql) for ca 1000 daglige hits.
Og lidt NAS.
Gravatar #2 - Norrah
10. sep. 2008 17:57
Den er måske på højde med en 1Ghz P4
Gravatar #3 - VonDoom
16. sep. 2008 07:35
PC World har skrevet en god artikel om emnet som måske kan hjælpe:
http://www.pcworld.dk/art/9991?a=search&i=0
Gravatar #4 - vandfarve
16. sep. 2008 12:33
Azuria (1) skrev:
Min ML370G3 dual xeon er ved at dale drastisk i WAF, så skal have fundet en strømsvag afløser...

Hop dog på AMD XP-vognen. Deres 2000+-processorer tværer Intel Atom ud i alle sammenligninger, og så bruger systemet sammenlagt mindre strøm. Desuden kan du sælge vælge bundkort, hvorfor du får langt større frihed til valg af diske m.m.
Gravatar #5 - Azuria
17. sep. 2008 16:07
Hmm... Vil jeg lige prøve at kigge på... Fordelen ved Atom er jo så at det er mini-itx...
men ender nok alligevel med noget rackbaseret noget... Skal bare have det drastisk ned i strøm..
Gravatar #6 - BurningShadow
17. sep. 2008 17:24

Hvis du er til rack, og mini-itx, så må dem her lige være noget for dig :-)
Gravatar #7 - Dr.pikkuk
18. sep. 2008 19:02
som nummer #4 skriver, intel vinder totalt på chipset løsningen her, det er der vist ingen tvivl om.
Gravatar #8 - vandfarve
18. sep. 2008 19:52
Pikkuk (7) skrev:
som nummer #4 skriver, intel vinder totalt på chipset løsningen her, det er der vist ingen tvivl om.

Du mener vel AMD, for i denne forbindelse vil jeg sgu altid vælge AMD, selvom de ikke har ITX-platforme. De bedste, som de kan tilbyde, er vist Micro-ATX, og for en gammel AMD-fanboy er det vel godt nok...
Gravatar #9 - Dr.pikkuk
19. sep. 2008 11:02
#8 selvfølgelig mener jeg AMD, hvordan kunne jeg dog finde på at skrive en sådan gang vås... jeg må vist skrue op for nattesøvnen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login