mboost-dp1

Kan ikke komme videre?!

Gå til bund
Gravatar #1 - DesperatMartin
17. nov. 2008 09:33
Hejsa..
Jeg har desperat brug for hjælp til min bærbar..
og kortfortalt er mit problem, at min laptop ikke vil starte op når jeg tænder.
Den når ikke at starte Windows XP, før den stopper, og kommer med et skærmbillede, der bl.a. siger, at computeren ikke blev lukket korrekt. Jeg får fem valgmuligheder, der hedder Fejlsikret Tilstand, Fejlsikret Tilstand med Netværk - Fejlsikret Tilstand med kommandopromt - Start Windows som sidst fungerende - Start Windows normalt.. Problemet er så, at ligemeget hvilken af valgmulighederne jeg vælger, så starter den forfra - altså loop-agtigt. Jeg kan ikke komme videre end det.

Jeg har lukket den rigtig hver gang, og er er meget presset, så kan nogen kringle mit problem?

Mvh
Martin
Gravatar #2 - trylleklovn
17. nov. 2008 09:46
Det skulle vel aldrig være http://newz.dk/antivirus-fjerner-kritisk-windows-f... som er dit problem?
Gravatar #3 - DesperatMartin
17. nov. 2008 09:52
Det lyder som præcis det, men jeg har ikke brugt AVG...
men, problemet lyder som det samme..
Gravatar #4 - Du3-
17. nov. 2008 10:25
Prøv at starte med en Windows CD i.. Lad den starte op.. Det plejer at reparerer nogle småproblemer der kan være skyld i dette..

Ellers, sæt CD'en i og gå ind i BIOS og sig boot fra CD. Når du så booter fra CD, vælger du recovery console(mener jeg det hedder).

Der skriver du /chkdsk p eller os er det chkdsk /p.. Der vil den sige om der er fejl eller ej.. Efter det skriver du R i stedet for P.. :-) og så meld tilbage om det hjælper :)
Gravatar #5 - amokk
17. nov. 2008 10:26
boot fra din windows cd og vælg så repair når den spørger til installation, så overskriver den dine systemfiler med de originale. Herefter kan du bare opdatetere din windwos igen.
Gravatar #6 - DesperatMartin
17. nov. 2008 10:47
Er ikke så teknisk, så ved ikke om jeg gør det rigtig ..
Men jeg har smidt min Windows XP ind, og der sker intet ..
Den når aldrig længere end den skærm ..
Og må lige indrømme at BIOS er fremmeord for mig ..
Så det er noget af en opgave, hvis jeg skal guides :)
Håber der er en der kan .. og tak for budene indtil videre..
Gravatar #7 - Du3-
17. nov. 2008 11:04
For at komme ind i BIOS skal du trykke på enten Del, F2, F8, F10 eller F12.. Det står i starten, inden du kommer til noget Windows halløj. Der går du ind, under fanen Boot, så går du ned på dit CD'drev og trykker på + så den kommer op øverst. Så trykker du F10(Save&exit) og trykker på ja/yes. Så genstarter din computer og her skal du være hurtig. Når der står "push any key to boot from CD" skal du, rigtig gættet, trykke på en knap ;) herefter er det som beskrevet længere oppe :)
Gravatar #8 - hgul
17. nov. 2008 11:09
#7 Du glemmer muligheden for at trykke F11 eller lignende for at bruge en anden bootdevice end den der er nummer 1. Bruger man den mulighed er man fri for at gå i BIOS og ændre noget som helst, og med DesperatMartin's manglende erfaringer på området, er det nok en noget bedre løsning.
Gravatar #9 - DesperatMartin
17. nov. 2008 11:09
Du kunne blive en god lærer :p
Nu er den igang med installere igen ..
Bliver alt slettet ?
Gravatar #10 - DesperatMartin
17. nov. 2008 11:12
Nu har jeg trykket reparer..
Nu skal jeg vælge hvilken Windows-installation jeg vil logge på? (tryk ENTER for at annullere)
Gravatar #11 - Makey
17. nov. 2008 11:14
DesperatMartin (9) skrev:
Du kunne blive en god lærer :p
Nu er den igang med installere igen ..
Bliver alt slettet ?

Det finder du snart ud af :D

Ej, den burde kun overskrive systemfilerne, altså Windows. Hvad der ellers er på din computer burde blive.

Til en anden gang så sørg for at partitionere din computer med dokumenter på et drev og windows på et andet. Men, det er en længere forklaring som jeg ikke lige har tid til.

DesperatMartin (10) skrev:
Nu har jeg trykket reparer..
Nu skal jeg vælge hvilken Windows-installation jeg vil logge på? (tryk ENTER for at annullere)

Vælg en, hvis den er forkert, prøv den anden bagefter.
Gravatar #12 - DesperatMartin
17. nov. 2008 11:24
jeg skal selv skrive noget, der er ikke nogen at vælge imellem
Gravatar #13 - XorpiZ
17. nov. 2008 11:27
Lyder som om, du er inde i den forkerte reperations-menu.

Genstart din pc, start op på din cd. Spring så det første tilbud om at reparere over. Det er først 2. gang, du skal vælge det.
Gravatar #14 - Bachy
17. nov. 2008 11:27

Bare skriv 1, og tryk enter

Det burde føre dig videre :)
Gravatar #15 - DesperatMartin
17. nov. 2008 11:29
#13 ..
Nu har jeg tre at vælge i mellem ..
Fortsæt installation - Reparer - Afslut .. :)

#14 ..
Så skulle den have koder og sådan :/
Gravatar #16 - Bachy
17. nov. 2008 11:31

Den kode den sikker har spurgt om, er hvis du har kode på windows, hvis ikke trykker du bare enter igen

Fortsæt installation siger du .. hmm .. dne kan jeg ikke mindes at have set, men prøv at vælge reparer :)

Eller installer Vista istedet :)
Gravatar #17 - DesperatMartin
17. nov. 2008 11:35
Hehe, har aldrig brugt vista :p
jeg er bare bange for at alt ryger, hvis jeg fortsætter ..
Det kritisk :p .. men hvis nuwindows er installeret og man trykker fortsæt, så sletter den vel alt og starter forfra?
Jeg har ikke, som #11 nævner, været på forkant og gemt ting forskellige steder ..

Gravatar #18 - Du3-
17. nov. 2008 13:19
De "koder" du snakker om den skulle ha, prøv dem jeg skrev i #4.. De sletter ikke dine filer, men prøver blot at reparerer fejl
Gravatar #19 - Bachy
17. nov. 2008 13:20
Et andet alternativ, ville være om du smed et par screens up, du har sikkert en mobilos med en eller anden form for kamera, smid et et billede af hvad der står på din skærm, så er det noget nemmere for os at være sikker på vi guider dig korrekt :)
Gravatar #20 - DesperatMartin
17. nov. 2008 13:23
Den har arbejdet på #4 i en times tid og er stadig igang .. og den fandt en eller flere problemer, så den er nok ved at ordne :) ..
Men går det ike, så kommer der lidt screens
Tak for hjælpen :)
Gravatar #21 - Du3-
17. nov. 2008 13:26
Det kan tage op til 4 timer med den der chkdsk :) Har prøvet det et par gange.. Det eneste den ikke kan klare er hvis du har ødelagt din harddisk :D
Gravatar #22 - DesperatMartin
17. nov. 2008 13:27
den er nået til 75 % .. så den er forhåbentlig snart færdig .. :)
Skal man gøre noget bagefter, eller kan man gå frea den ?
Gravatar #23 - Du3-
17. nov. 2008 13:29
Kommer an på hvilken du tog :) hvis det var /P så fortæller den dig kun hvad det er.. Derefter skal du lave /R ... Hvis det er /R så ordner den det selv :)
Gravatar #24 - DesperatMartin
17. nov. 2008 13:29
Jeg har taget /p og er igang med /r .. skal man ikke gøre ngoet bagefter så? :)
Gravatar #25 - DesperatMartin
17. nov. 2008 13:36
Jeg tror den er der :0 ..
nu kom skrivebordet ..
Jeg vover mig lige ud i en genstart og ser an ..
Gravatar #26 - DesperatMartin
17. nov. 2008 13:38
Den er ud til at klare det ..
Jeg vil sige rigtig mange tak for hjælpen .. Det var brilliant :)

Tak ..

Martin .. :)
Gravatar #27 - Du3-
17. nov. 2008 13:39
No problemo :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login