mboost-dp1
Kan jeg rykke mit GPU ned på andet slot?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej,
mit bundkort (nvidia sli 650i) har 2 slots til 2 grafikkort. Lige nu sidder mit GPU på det øverste slot (hvis det er det man kalder det), men kan jeg godt rykke det ned på "slottet" nedenunder? Eller er det KUN til et nummer 2 GPU.
Det nemlig fordi jeg har en blæser der blæser på mit GPU, men rammer ikke toppen (den "grønne plade"), som jeg godt kunne tænkte mig, ellers er blæseren ikke til stor nytte :/.
Lad mig vide hvis der er noget i ikke forstår.
Her er et billede af bundkortet og forklaring på hvor jeg vil have det:
http://www.imagecross.com/07/image-hosting-view-09...
Her er teksten hvis det er uklart:
(Lyserød tekst: "Min GPU sidder nuværende på denne"
Grøn tekst: "Men vil godt ha' det på denne. Kan jeg?")
- På forhånd tak.
mit bundkort (nvidia sli 650i) har 2 slots til 2 grafikkort. Lige nu sidder mit GPU på det øverste slot (hvis det er det man kalder det), men kan jeg godt rykke det ned på "slottet" nedenunder? Eller er det KUN til et nummer 2 GPU.
Det nemlig fordi jeg har en blæser der blæser på mit GPU, men rammer ikke toppen (den "grønne plade"), som jeg godt kunne tænkte mig, ellers er blæseren ikke til stor nytte :/.
Lad mig vide hvis der er noget i ikke forstår.
Her er et billede af bundkortet og forklaring på hvor jeg vil have det:
http://www.imagecross.com/07/image-hosting-view-09...
Her er teksten hvis det er uklart:
(Lyserød tekst: "Min GPU sidder nuværende på denne"
Grøn tekst: "Men vil godt ha' det på denne. Kan jeg?")
- På forhånd tak.
Ja det kan du normalt, dog vil jeg lige sige to ting.:
1. det er muligt dit gfx kort kommer til at køre en lavere hastighed over pcie bussen, feks. hvis slot 2 kun kan køre 8x.
Så tjek hvad den slot 2 kan køre i manualen.
2. Første slot har normalt kortere til chipset og derved mindre latency / højere prioritet.
1. det er muligt dit gfx kort kommer til at køre en lavere hastighed over pcie bussen, feks. hvis slot 2 kun kan køre 8x.
Så tjek hvad den slot 2 kan køre i manualen.
2. Første slot har normalt kortere til chipset og derved mindre latency / højere prioritet.
Du kan da lige få et quote #3:
De har sq ikke skrevet skrævet speed ved det nedereste slot i Single Card, kun at det øverste har x16, og begge x8 i SLI. Men ellers står der
Så det ser ud til at det nederste vidst kun er til et nr. 2 kort (også til single-card men ikke ligeså godt), og øverste bedst til single-card. :l
De har sq ikke skrevet skrævet speed ved det nedereste slot i Single Card, kun at det øverste har x16, og begge x8 i SLI. Men ellers står der
In Single Card mode, only the PCI Express blue slot (det øverste) can be used for PCI Express x16 graphics card..
Så det ser ud til at det nederste vidst kun er til et nr. 2 kort (også til single-card men ikke ligeså godt), og øverste bedst til single-card. :l
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.