mboost-dp1
Køb af Ipod Touch
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej igen :)
- Jeg har overvejet at købe en Ipod Touch, men nu er Apple jo kommet med en ny model af den, med bla. bug-fixes, større processor, applestore, volume knapper i siden og den nye genious funktion.
Jeg har hørt af et par bekendte at den nye model af Ipod touch går ekstremt nemt i stykker både højtaler og selve Ipod'en ?
- Har i oplevet dette?
- Hvad er jeres mening om den nye version af Ipod Touch?
- Hvad vil i anbefale 8,16,32 gb? (Hvor mange gb har i?)
- Er det er godt køb?
Jonas. :)
- Jeg har overvejet at købe en Ipod Touch, men nu er Apple jo kommet med en ny model af den, med bla. bug-fixes, større processor, applestore, volume knapper i siden og den nye genious funktion.
Jeg har hørt af et par bekendte at den nye model af Ipod touch går ekstremt nemt i stykker både højtaler og selve Ipod'en ?
- Har i oplevet dette?
- Hvad er jeres mening om den nye version af Ipod Touch?
- Hvad vil i anbefale 8,16,32 gb? (Hvor mange gb har i?)
- Er det er godt køb?
Jonas. :)
Den nye version af iPod Touch er fantastisk.
Højtaleren er en gimmick. Den er alt for tynd til at havde noget ordentligt, og du skal derfor ikke regne med at kunne bruge den til andet end lige at vise en ven et nr. eller 2.
Men hvis du skal købe en, så tag den nye version.
Den er langt bedre.
Specielt nike+ delen er "indsæt et nørdet udtryk for awesome"
Højtaleren er en gimmick. Den er alt for tynd til at havde noget ordentligt, og du skal derfor ikke regne med at kunne bruge den til andet end lige at vise en ven et nr. eller 2.
Men hvis du skal købe en, så tag den nye version.
Den er langt bedre.
Specielt nike+ delen er "indsæt et nørdet udtryk for awesome"
Hmm okay. så det er faktisk en dårlig højtaler der sidder i den? :)
- Men lyden er da stadig den samme dejlige lyd? :)
- Men lyden er da stadig den samme dejlige lyd? :)
Der skal sikkert nok være nogen der kan finde på et eller andet.
Nogen mener at skærmen er dårligere end den gamle. Syntes jeg ikke.
Og som iPod har den nogle klare fordele over iPhonen, for ikke at snakke om at den er pænere.
Så, nej.
Hvis det er det du vil ha', og ikke en iPhone, så kan jeg ikke komme med noget argument imod du skal købe den.
*Men du skal self. vide, at du nogle gange skal betale for updates, det er ikke apple selv der kræver det. Det er lovgivningen. Omend de nok nyder at tjene pengene fra det.
Nogen mener at skærmen er dårligere end den gamle. Syntes jeg ikke.
Og som iPod har den nogle klare fordele over iPhonen, for ikke at snakke om at den er pænere.
Så, nej.
Hvis det er det du vil ha', og ikke en iPhone, så kan jeg ikke komme med noget argument imod du skal købe den.
*Men du skal self. vide, at du nogle gange skal betale for updates, det er ikke apple selv der kræver det. Det er lovgivningen. Omend de nok nyder at tjene pengene fra det.
Der er ikke meget, jeg ikke kan lide ved den gamle. Af og til kunne jeg savne at det var en iPhone fordi nogle af de spændende programmer ikke kan køre på en Touch, men jeg synes alligevel at iPhonens pris er i overkanten.
Ellers hovedsageligt manglen på volumen knapper, for du skal jo tænde skærmen og fedte med skærmen istedet for bare lige at stille lyden, mens den er i lommen.
Plusser:
Touch skærmen overgår så langt alt andet jeg har set af den slags, og i mine øjne er den helt enkelt perfekt i dens reaktion.
Kalenderen er nem at betjene, men jeg bruger ikke synkronisering, så jeg ved ikke om det fungerer.
Ligelgedes er browseren også nem at bruge.
Der er en masse sjove små gratis programmer til den, som du kan installere direkte gennem appstore, og dem, der koster noget, er ikke særligt dyre.
Touch'en kan afspille film, men du kan ikke købe dem gennem iTunes, og det er lidt noget biks at få konverteret DivX og DVD-film til den.
iTunes kan importere dine MP3 filer og selvom de er rippede, kan den ofte finde titler og cover.
Batteritiden er god så længe man bare hører musik.
Kvalitetsfølelsen er helt i top.
Minusser:
Browseren kan ikke simulere hover ved brug af javascript menuer etc., og der er ikke noget Flash og Java.
Der findes ikke copy-paste.
Mail appen kan jeg simpelthen ikke få igang, men jeg har haft jailbreaket min, og har måske ødelagt noget der. Nu er den helt reetableret, og opdateret, men der er stadig et problem der.
Der er ingen radio.
Batteritiden er ikke imponerende ved andet end musik, men absolut brugbar.
Originalt tilbehør er dyrt, men det er jo en luksusgenstand.
Cower-flow er efter en af de senere patches blevet noget træg at starte. Man skal flippe overdrevent for at starte det.
Konklussion:
Det er i mine øjne det bedste gadget, jeg har købt indtil nu. Den er lille, og jeg har den altid med. Minusserne er ikke noget, der generer mig i det daglige. Jeg ægrer mig dog lidt over at jeg ikke købte den med mere end 8 GB.
Det er mit første Apple produkt. Jeg er ellers PC-bruger.
Ellers hovedsageligt manglen på volumen knapper, for du skal jo tænde skærmen og fedte med skærmen istedet for bare lige at stille lyden, mens den er i lommen.
Plusser:
Touch skærmen overgår så langt alt andet jeg har set af den slags, og i mine øjne er den helt enkelt perfekt i dens reaktion.
Kalenderen er nem at betjene, men jeg bruger ikke synkronisering, så jeg ved ikke om det fungerer.
Ligelgedes er browseren også nem at bruge.
Der er en masse sjove små gratis programmer til den, som du kan installere direkte gennem appstore, og dem, der koster noget, er ikke særligt dyre.
Touch'en kan afspille film, men du kan ikke købe dem gennem iTunes, og det er lidt noget biks at få konverteret DivX og DVD-film til den.
iTunes kan importere dine MP3 filer og selvom de er rippede, kan den ofte finde titler og cover.
Batteritiden er god så længe man bare hører musik.
Kvalitetsfølelsen er helt i top.
Minusser:
Browseren kan ikke simulere hover ved brug af javascript menuer etc., og der er ikke noget Flash og Java.
Der findes ikke copy-paste.
Mail appen kan jeg simpelthen ikke få igang, men jeg har haft jailbreaket min, og har måske ødelagt noget der. Nu er den helt reetableret, og opdateret, men der er stadig et problem der.
Der er ingen radio.
Batteritiden er ikke imponerende ved andet end musik, men absolut brugbar.
Originalt tilbehør er dyrt, men det er jo en luksusgenstand.
Cower-flow er efter en af de senere patches blevet noget træg at starte. Man skal flippe overdrevent for at starte det.
Konklussion:
Det er i mine øjne det bedste gadget, jeg har købt indtil nu. Den er lille, og jeg har den altid med. Minusserne er ikke noget, der generer mig i det daglige. Jeg ægrer mig dog lidt over at jeg ikke købte den med mere end 8 GB.
Det er mit første Apple produkt. Jeg er ellers PC-bruger.
Jonasdonbaek (1) skrev:med bla. bug-fixes, større processor, applestore, volume knapper i siden og den nye genious funktion.
Ahem... Bugfixes, applestore (mener du Appstore?) og genious funktion er ikke begrænset til den nye model, det er bare en softwareupdate. Jeg har disse funktioner på min "gamle" iPod Touch.
Her kan du se lidt om forskellene på første og anden generation iPod Touch:
http://blog.wired.com/gadgets/2008/10/hands-on-1g-...
Norrah (6) skrev:*Men du skal self. vide, at du nogle gange skal betale for updates, det er ikke apple selv der kræver det. Det er lovgivningen. Omend de nok nyder at tjene pengene fra det.
Kan du henvise til mere information om, hvorfor de skulle være pålagt at tage betaling for det? Det forekommer mig noget sært, og jeg synes heller ikke, at jeg kender den praksis fra andre steder. I øvrigt er de vel næppe pålagt en bestemt pris, så det kunne stadig være langt billigere.
#14 Han blander sagen med mbp2,1/2,2 modellerne med draft-N netkort og så major udgivelser af deres OS'er sammen. http://newz.dk/apple-betal-for-det-du-allerede-har... At der så næppe er noget der rimeliggører en at os-upgradering af ipod'en kostede penge, er en anden sag..
#9 Godt indlæg. Kalenderen synkroniserer fint med iCal gennem iTunes. Det er skod man skal bruge iTunes til det og at det ikke kan foregå trådløst, men det fungerer upåklageligt. Kalenderen kan godt bruges selvstændigt på ipoden, men det ubestrideligt at det er lavet til at fungere som en integreret gadget i et "apple-home" og man får næppe så meget glæde ud af den app, hvis man ikke også har en mac.
#9 Godt indlæg. Kalenderen synkroniserer fint med iCal gennem iTunes. Det er skod man skal bruge iTunes til det og at det ikke kan foregå trådløst, men det fungerer upåklageligt. Kalenderen kan godt bruges selvstændigt på ipoden, men det ubestrideligt at det er lavet til at fungere som en integreret gadget i et "apple-home" og man får næppe så meget glæde ud af den app, hvis man ikke også har en mac.
#15 Kan jeg synkronisere min kalender på Windows Vista med en Ipod Touch ??
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.