mboost-dp1
Køb af ny gaming pc, 12k budget
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej alle
Jeg håber det er under det rette topic jeg poster dette indlæg - det forekom mig i hvert fald Køb/sælg topic'et, handlede om brugte ting.
Jeg skal ud og købe en ny stationær. Jeg skal både ha' ny skærm, tastatur og mus, alt sammen rettet mod gaming. Det er ret lang tid siden jeg har kigget på markedet, og er derfor ikke specielt "up to date".
Jeg har selv kigget forskellige steder, og efterhånden har en del spørgsmål indfundet sig.
Det skal siges at jeg ikke kan samle en pc selv, men hvis I mener det er en kæmpe fordel, også med forbehold for mit budget (10-12k, måske presset til 13k, inkl. skærm, tastatur, mus), er det muligt jeg kan få det arrangeret. (dog med en del besvær, så skal virkelig kunne betale sig.)
Først og fremmest: Kan det betale sig at bruge så mange penge på en computer? Og hvor lang tid vil den kunne holde, ca., hvis man ser på gaming-markedet? (Er selvf. umuligt at sige helt præcist).
Jeg har kigget lidt på forskellige samlede computere, bl.a. Føniks, men jeg har også fået det indtryk (fra diverse forums) at folk har dårlige erfaringer med dette selskab. Så har jeg overvejet Alienware, men er det dumt at købe computere udenlandsk, af hensyn til f.eks. service og styresystemer?
Og til sidst, ville jeg høre om i havde nogle konkrete forslag til modeller jeg kan købe? Ville klart være en stor hjælp. Evt. bare mærker, i har gode erfaringer med?
På forhånd tak.
Vh. Surfx // Christian
Ps. jeg kigger efter en computer, hvis støjniveau er så begrænset som muligt, men det skal selvfølgelig ikke gå på kompromis med ydeevnen.
Jeg håber det er under det rette topic jeg poster dette indlæg - det forekom mig i hvert fald Køb/sælg topic'et, handlede om brugte ting.
Jeg skal ud og købe en ny stationær. Jeg skal både ha' ny skærm, tastatur og mus, alt sammen rettet mod gaming. Det er ret lang tid siden jeg har kigget på markedet, og er derfor ikke specielt "up to date".
Jeg har selv kigget forskellige steder, og efterhånden har en del spørgsmål indfundet sig.
Det skal siges at jeg ikke kan samle en pc selv, men hvis I mener det er en kæmpe fordel, også med forbehold for mit budget (10-12k, måske presset til 13k, inkl. skærm, tastatur, mus), er det muligt jeg kan få det arrangeret. (dog med en del besvær, så skal virkelig kunne betale sig.)
Først og fremmest: Kan det betale sig at bruge så mange penge på en computer? Og hvor lang tid vil den kunne holde, ca., hvis man ser på gaming-markedet? (Er selvf. umuligt at sige helt præcist).
Jeg har kigget lidt på forskellige samlede computere, bl.a. Føniks, men jeg har også fået det indtryk (fra diverse forums) at folk har dårlige erfaringer med dette selskab. Så har jeg overvejet Alienware, men er det dumt at købe computere udenlandsk, af hensyn til f.eks. service og styresystemer?
Og til sidst, ville jeg høre om i havde nogle konkrete forslag til modeller jeg kan købe? Ville klart være en stor hjælp. Evt. bare mærker, i har gode erfaringer med?
På forhånd tak.
Vh. Surfx // Christian
Ps. jeg kigger efter en computer, hvis støjniveau er så begrænset som muligt, men det skal selvfølgelig ikke gå på kompromis med ydeevnen.
Okay, tak.. Det ser rigtig godt ud, og alle de anmeldelser jeg har set ser rigtig gode ud. Men for mig, mere eller mindre computer novice, virker priserne ret lave, i forhold til indholdet?
Altså min computer viden er begrænset, men regner med Intel, måske den nye core i7, hvis det kan betale sig, eller quadro. Men skal som sagt bruges til gaming, og gerne være så langtidsholdbar som mulig.
Surfx (5) skrev:Men skal som sagt bruges til gaming, og gerne være så langtidsholdbar som mulig.
Hvis jeg var dig, ville jeg ikke købe en monster pc nu og her, men så ville jeg istedet dele de 12k op, så du køber en pc til en 6k nu, og så kan du købe en ny igen om noget tid til 6k.. selvfølgelig vil du få en pc der kan en masse ny og her, men om 2 år, kan en pc til 6k det samme, hvis ikke mere. Og du kan få en pc til 6k som sakkens kan trække spil i noget der ligner max, dog ik med 200 FPS, men stadig noget som er acceptablet ;)
Surfx (7) skrev:Problemet med at gemme de 6k er lidt at de så nok så småt ville blive brugt på noget andet ;)
Ja okay, så vil det være smartere at købt et kæmpe monster nu :)
Og som #8 siger, så ville jeg også gå efter en i7 for de penge. Intel har lovet at deres nye generation af CPU'er vil benytte samme socket, så derfor vil du også have meget større muligheder for at opgradere, hvis det endelig er. Der er også gode overclocknings muligheder i dem, selv hvis du nøjes med 920.
Nye benchmark af nye spil viser hvorfor i7 bare er bedre:
http://www.pcgameshardware.com/aid,685770/Armed-As...
Multitrådede spil er ikke længere en ønskedrøm...
http://www.pcgameshardware.com/aid,685770/Armed-As...
Multitrådede spil er ikke længere en ønskedrøm...
paradise_lost (9) skrev:For 12k kan du hvis få det vildeste af det vildeste. Vil du selv samle den eller købe en færdig?
12K giver dig ikke det vildeste af det vildeste i dag...og det gjorde det heller ikke i 2002...du skal MEGET langt tilbage før 12K gav dig det vildeste af det vildeste...
@11 Humm flot Terra.
Der er kun i7 resultater, hvordan i den hele hulen dævlen skal det kunne bevise noget som helst?
Der er kun i7 resultater, hvordan i den hele hulen dævlen skal det kunne bevise noget som helst?
#14:
Ikke korrekt, min rig er som følger:
i7 920 @ 3.5Ghz
BFG 285GTX OC
12 GB Corsair dominator
Asus PT6 Deluxe OC Palm
KillerNic M1
Asus PCI-E PhysX
Creative X-Fi Titanium Champion
2x80GB Barracu i RAID 0
2x1TB storage HD's
Creative S750 7.1 GigaWorks
Plus kabinet, blæsere, optisk drev ect. giver det ~25.000,-
Og jeg kunne snildt have gjort det vildere...en i7 975, 2x Intel SDD ect.
i7 920 @ 3.5Ghz
BFG 285GTX OC
12 GB Corsair dominator
Asus PT6 Deluxe OC Palm
KillerNic M1
Asus PCI-E PhysX
2x80GB Barracu i RAID 0
2x1TB storage HD's
#16 Mit argument var at det ikke længere var "de vildeste af det vilde" når prisen oversteg 12.000,- Fordi det så var klassificeret som overkill/psykose. Hvorefter du modargumentere med at din maskine kostede 25.000,-
Da vidst lidt under din standard for modargumenter...
Og højtalere tæller ikke med i ens computer configuration.
Ellers så er min maskine langt dyere end din..
Desuden vil jeg da lige tilføje, at havde jeg samme beløb til en pc, så ville jeg nok ikke havde samme tilgang som du har..
KillerNic M1.. come on.. :)
Da vidst lidt under din standard for modargumenter...
Og højtalere tæller ikke med i ens computer configuration.
Ellers så er min maskine langt dyere end din..
Desuden vil jeg da lige tilføje, at havde jeg samme beløb til en pc, så ville jeg nok ikke havde samme tilgang som du har..
KillerNic M1.. come on.. :)
Har du prøvet at kigge inde på http://www.mm-vision.dk/?
Deres XForce er ret vild:D
Deres XForce er ret vild:D
#21 ja... men er prisen godt nok også :O For at være ærlig, tror jeg næppe du kan finde noget at bruge de 12 GB ram på, og slet ik når du kun skal game. Jeg kan ikke mærke den store forskel på om jeg har 2 GB eller 4 GB ram i min computer når jeg gamer. Ram betyder ikke det store når du gamer, der er det for det meste GPU og derefter CPU (og det er ikke fordi jeg vil med ind i terracide og vandfarves lille diskution i den anden tråd) =)
Og når du køber en samlet computer, kan du lige trække et par kilo fra, så har du prisen du selv kan samle et tilsvarende system for ;)
Og når du køber en samlet computer, kan du lige trække et par kilo fra, så har du prisen du selv kan samle et tilsvarende system for ;)
#22:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1428126
JEg er holdt op med at lukke programmer, efter jeg fik 12GB.
Explorer, Internet Explore, WMP ect kører altid, bare minimeret....og det påvirker ikke mit spil.
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1428126
JEg er holdt op med at lukke programmer, efter jeg fik 12GB.
Explorer, Internet Explore, WMP ect kører altid, bare minimeret....og det påvirker ikke mit spil.
I HVILKEN DRØM KOSTER DET DER 25K?terracide (16) skrev:#14:
i7 920 @ 3.5Ghz
BFG 285GTX OC
12 GB Corsair dominator
Asus PT6 Deluxe OC Palm
KillerNic M1
Asus PCI-E PhysX
2x80GB Barracu i RAID 0
2x1TB storage HD's
Er det den hvor indkøbsprisen på de to 80GB var 3K?
Mmmmm
Hvad betyder forresten at rolle sig vej ud af noget?
Altså nu er det ikke undertegnede, der prøver at sælge sin bunke skrot som en 25K maskine ;)terracide (27) skrev:At du er en idiot er din egen sag, men at forsøge at trolle og så blive afsløret i sit bluff og forsøge at rolle sig vej ud af det er til grin.
Hvad betyder forresten at rolle sig vej ud af noget?
#28:
Du er for nem at de-trolle:
http://img194.imageshack.us/img194/8000/trollx.jpg
Og det er uden PhysX, skærme ect.
Terra - You fail, wanker :)
Du er for nem at de-trolle:
http://img194.imageshack.us/img194/8000/trollx.jpg
Og det er uden PhysX, skærme ect.
Terra - You fail, wanker :)
terracide (20) skrev:#16:
Min KillerNic giver mig 4 ms ping til malmø, med onboard crap har jeg 10 ms ping så....
Nu er jeg jo nok bare en stor idiot, der ikke har sat mig ind i en f*cking skid, men jeg vover nu alligevel pelsen og spørg:
Hvordan kan et Netkort forbedre pingtiden uden for dit eget lokal net?
Jeg undre mig bare over hvorledes det kan have indflydelse på noget uden for dit eget LAN.
Jeg har i gennemsnit 7ms til min GW, det kan jeg muligvis optimere hvis mit netkort i min PC'er er dårligt, og min router måske er sløv, eller dårlig.
Men jeg kan da ikke ændre på at der fra min gw, til X sted er Y ms lige gyldigt hvor godt mit lokal hw er?
Jeg undre mig bare over hvorledes det kan have indflydelse på noget uden for dit eget LAN.
Jeg har i gennemsnit 7ms til min GW, det kan jeg muligvis optimere hvis mit netkort i min PC'er er dårligt, og min router måske er sløv, eller dårlig.
Men jeg kan da ikke ændre på at der fra min gw, til X sted er Y ms lige gyldigt hvor godt mit lokal hw er?
Nej nej vi skal nok nå til dit budget. Jeg vil bare gerne have svar på det der før jeg gider tale videre....
Hvad betyder det at rolle. Før man troller skal man lige lære at udtrykke sig...
OK, jeg tilgiver dig selvfølgelig... Når man lever i en fatasiverden, hvor man er verdens sejeste trold, så kan det måske være svært at forstå, at man ikke giver mening ude blandt mennesker.
Verbet rolle, please to explain...
Hvad betyder det at rolle. Før man troller skal man lige lære at udtrykke sig...
OK, jeg tilgiver dig selvfølgelig... Når man lever i en fatasiverden, hvor man er verdens sejeste trold, så kan det måske være svært at forstå, at man ikke giver mening ude blandt mennesker.
Verbet rolle, please to explain...
#36:
Fordi det meste af det lag jeg reducerer, ikke er uden for mit netværk ;)
Hvis du vil kende alle "hemmelighederne" så forslår jeg du kontakter KillerNic inc.
Men det hænger sammen på samme måde som at onboard lyd og grafik sutter røv, så gør onboard LAN i allerhøjeste grad også.
#37:
Se #34....og misundelse er en grim ting :)
Fordi det meste af det lag jeg reducerer, ikke er uden for mit netværk ;)
Hvis du vil kende alle "hemmelighederne" så forslår jeg du kontakter KillerNic inc.
Men det hænger sammen på samme måde som at onboard lyd og grafik sutter røv, så gør onboard LAN i allerhøjeste grad også.
#37:
Se #34....og misundelse er en grim ting :)
Du aner jo ikke en skid om noget som helst.terracide (38) skrev:Hvis du vil kende alle "hemmelighederne" så forslår jeg du kontakter KillerNic inc.
Onboard LAN "sutter ikke røv"... Et udvidelseskort til pci-porten gør til gengæld.
Og den der fantasi-verden hvor 2x1TB diske koster over 2.5K, yesh yesh, så har jeg også en dual celeron til 15K stående på loftet.
LOL...
#39:
*host*
http://hardforum.com/showthread.php?t=1367842
Terra - Prøv en dag uden stoffer...kan være det hjælper :)
*host*
http://hardforum.com/showthread.php?t=1367842
Terra - Prøv en dag uden stoffer...kan være det hjælper :)
lol du inkludere software i dit setup?
Skærm og keyboard mus, fleshlight etc. skal da ikke inkluderes i et setup. noob?
Skærm og keyboard mus, fleshlight etc. skal da ikke inkluderes i et setup. noob?
Du kan jo ikke compare/vurder rig hvis man kan incl. random crap.
Man må ligesom sætte en grænse for hvad er relevant.
Man må ligesom sætte en grænse for hvad er relevant.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.