mboost-dp1

Køb af ny gaming pc, 12k budget

Gå til bund
Gravatar #51 - Nextnx
27. jun. 2009 13:45
Humm hvad er det lige du ikke kan kapere?

- Jeg, ligesom dig, må i højeste grad selvom hvad man vil høre og forstå danne meninger og holdninger.
- Man danner sin egen teorier, meninger og holdnigner
- Man bestemmer og benytter din egne kilder man ønsker
- Man bestemmer selv hvad man synes er rigtigt og forkert
- Man bestemmer selv hvad er relevant for en selv og ikke er relevant.
- Andre kan/skal ikke bestemme hvad du synes, mener eller skal have af holdning.

Bottom line. man er din egen herre, Terra. Ja verden er der ude men hvad og hvordan du liver i den bestemmer du selv. fool.

"Book of Life" - Lecture 1 for Terra kid
Gravatar #52 - rasmusv
27. jun. 2009 13:49
Det var dog rart at få afklaret terracide ikke har et blu-ray drev. Nu ved vi så at han i hvert fald ikke selv producerer .mkv rips fra sine købte medier. Selvom jeg den 1 juni forklarede ham at han ville bryde ophavsretsloven ved at gøre det ville jeg nok have forståelse herfor. Men nu er det ret åbenlyst du henter >15mbps .mkv'ere fra internettet. Eftersom han på 26 dage ikke har formået at forklare hvor han henter dem fra tør jeg godt insinuere at vi har fat i en ophavsretshykler.
Gravatar #53 - terracide
27. jun. 2009 14:00
#51:
Bare rolig når de nye GPU'er kommer, så skal jeg nok prikke dig på skuldren og så kan vi se hvem der lever i en fantasiverden ;)

#52:
Skal du være smart, så skal ikke gøre det på en formodning, du ser f.eks heller ikke mit PhysX kort listet der...men det har jeg vel heller ikke så? *rolling eyes*
Gravatar #54 - rasmusv
27. jun. 2009 14:07
Er der overhovedet nogen der forstår hvad det er manden praler af??

- Han bruger sin langsomste disk som systemdisk og den hurtigste som lager. (450 kr ud af lommen)
- Han har 12GiB RAM og windows med trådsallokeringsmaksima som pt. gør de 6GB overflødige (1000 kroner ud af lommen.)
- 1TiB harddisk som er omkring 40 % for dyr ift. hvad den burde koste. (800kr ud af lommen)
- overdyre assesories som han ikke får værdi for pengene af pga. limitations andre steder - netværk / protokoller (netværkskort, bundkort, lydkort, physx kort mf.)

Computeren er ligeomkring 50 % for dyr ift. hvad man kunne købe for standardkomponenter og hente den præcis samme ydelses indenfor rammen af de standardafvigelser der normalt er på de tests manden linker til.

Og det bliver da kun sjovere når man tænker på han i hver eneste apple tråd kommer og bitcher over tingene er for dyre ift. hvad man får.
Gravatar #55 - Nextnx
27. jun. 2009 14:10
terracide (53) skrev:
Bare rolig når de nye GPU'er kommer, så skal jeg nok prikke dig på skuldren og så kan vi se hvem der lever i en fantasiverden ;)
Igen Tut, hvad har de nye GPU'er med dit så kaldte 25K rig at gøre?
Gravatar #56 - terracide
27. jun. 2009 14:16
#55:
Igen, tænk dig om...

Hvis du ikke kan holde styr på det lort du lukker ud, så står du i en skidt position...
Gravatar #57 - Nextnx
27. jun. 2009 14:18
Du blander tingene sammen tut, forklar venligt hvis du har styr på hvad du snakker om.
Gravatar #58 - rasmusv
27. jun. 2009 14:19
#53 Jeg er sådan set ligeglad om du har et blu-ray drev. Hvis du har et blu-ray drev og ripper blu-rays med det bryder du ophavsretloven (medmindre du kan påvise du ikke er windows bruger). Det kan du ikke da der er en windowslicens på din indkøbsliste. Det er klart du forsøger at beskytte dig selv ved kun selektivt at levere informationer om dig selv.

Du tror du skjuler de rigtige oplysninger, men hey, du er for let. Du kan som så mange andre ikke gennemskue konsekvenserne af den information du deler på interwebz tubes - og det er heller ikke svært at læse hvad der står mellem linjerne i dine indlæg.
Gravatar #59 - terracide
27. jun. 2009 14:19
#57:
Ikke mit problem :)
Gravatar #60 - Bean
27. jun. 2009 14:26
Terracide, jeg håber at du venner uden for den såkaldte "fantasiverden", for min vurdering af dit omdømme på Newz.dk er at du har flere fjender end folk der er enige med dig. (Læg mærke til mit valg af ord. "folk der er enige med dig", og ikke "venner" ;p)

Slap dog af før du lukker alt dit pis ud. Kan du godt lide at tværer personer i jorden?
Gravatar #61 - rasmusv
27. jun. 2009 15:42
Themuss og nextnx: [url= kan i lære det troouuuul trooouuulls[/url]... :P
Gravatar #62 - terracide
27. jun. 2009 16:33
#60:
Jeg er ikke på newz for at få venner, point being?
Gravatar #63 - themuss
27. jun. 2009 16:58
Ja uha, han har satme vundet den her omgang. Han er virkelig overbevisende og gennemslagskraftig, ham Terracide

Han har stadig ikke kunnet forklare verbet rolle eller de 10.000 andre ting folk har spurgt ham om i tråden..

Hans standard-svar er "woo jeg er sej med min store pinnochio-tud, du er dum"...Godt gået Terracide, du er den bedste.

...Hvis altså bedste er mest ignorante.
Gravatar #64 - rasmusv
27. jun. 2009 17:09
Jeg har et godt gæt på hvad der foregår. Mandens lag er internt i maskinen fordi han har lidt mere netværkstrafik igang end det hans spil producerer. Som Dailytech så fint skrev i deres første omtale af kortet blev lanceret:

"MaxFPS technology frees up CPU cycles typically taken up by heavy network traffic by offloading the required processing onto the Killer NIC’s 400MHz network processor. UltimatePing technology lowers ping by optimizing data delivery to games faster while PingThrottle technology allows users to increase or decrease ping accordingly. GameFirst Technology prioritizes network packets for games instead of background downloading utilities such as BitTorrent."

Forresten så er indlæg #3 i newz' dertilhørende resume meget relevant herfor. Jeg tillader mig at planke hele kommentaren:

Pfft. One born every minute.
Mit on-chipset Intel Pro-1000 MT sammen med en QoS stack i enten min OpenBSD eller i mit OS direkte vil være præcis lige så godt. Bedre faktisk, da de fleste i865 og i875 (og nyere intel chipset med onboard intel gigabit) har lagt NIC trafikken på en seperat højhastigheds databus med DMA adgang fra CPU. Allerede her vil det altid slå en PCI bus baseret løsning.
Total til grin - dem der køber det bliver snyyydt. Ligesom dem der mener at deres bil kører bedre når den lige er blevet vasket.
Det kort gør intet som en QoS stack i OS'et ikke kan gøre. Alle moderne netkort laver samme offloading.
Og på en almindelig DSL linie med høj latency er det totalt til grin - der kan selv et skod Realtek baseret netkort gøre det lige så godt med QoS lag i router eller OS. Selv på en 20/20 Mbps svensk fiberforbindelse er det totalt ligegyldigt.
Noget pjat. *fnys*
Men skræmmende at man forsøger at narre netop gamere med den slags, for det må betyde, at der er et marked for det...
Ohwell..
Gravatar #65 - terracide
27. jun. 2009 17:37
#63:
Skulle du ikke få dig en kæreste, jeg har nemlig en så du behøver ikke føgle efter mig overalt...jeg er sikker på der nok skal være en sød fyr derude der barevetner på dig :)

#64:
Du forveksler vist lantency med bandwith...og siden du er så sikker, så find mig en anden nic der kan prioritere UDP pakker, og ikke bare TCP pakker ;)
Gravatar #66 - Norrah
27. jun. 2009 17:48
both pictures... pure awesome!

#EDIT: holy shit en bummert.. det var sgu ment som et messenger reply...
Gravatar #67 - themuss
27. jun. 2009 17:53
terracide (65) skrev:
og siden du er så sikker, så find mig en anden nic der kan prioritere UDP pakker,
Siden du har svært ved at forstå forskellen på et embedded system og et netkort, så tillad mig at sige at min soekris laver QoS på alle netkort.

Soekris lader mig ganske nemt prioritere pakker ved at opsætte regler for trafikken.
Gravatar #68 - Norrah
27. jun. 2009 17:55
#Terracide: Syntes på et eller andet plan at du må bruge dine penge på hvad du vil, men dermed ikke sagt at jeg syntes det er godt givet ud.

Kan godt se charmen i mange af de ting du har...
Med en kraftig undtagelse af dit netværkskort, som jeg stadig syntes er grotesk dyrt, og ligegyldigt.

Men hver mand sin smag, jeg har f.eks. brug over 10.000kr på en kontorstol. Sidder i et par busker pt til 2.000,-
Det er heller ikke nødvendigt, og praktisk talt grotesk dyrt, men hvis man selv kan se charmen i det, så go for it.. dine penge og du lever kun en gang.

Men vil nu stadig beholde min ret til at syntes du er en crazy stodder... :)
Gravatar #69 - terracide
27. jun. 2009 18:00
#67:
Jeg venter stadig på dokumentation for påstanden om prioritering af UDP pakker...jeg er kold overfor de TCP regler du kan opsætte.

Terra - Ball in your court...
Gravatar #70 - terracide
27. jun. 2009 18:00
#68:
Nu er det jo heller ikke blot et netkort ;)
Gravatar #71 - terracide
27. jun. 2009 18:07
#67:
Hvad Soekris har du og hvad koster det?
*smiler blondt og uskyldigt*

Terra - Der lugter et selvmål her...
Gravatar #72 - Norrah
27. jun. 2009 18:09
#70 Huh? Kan det da andet end at være et netværkskort?
Gravatar #73 - terracide
27. jun. 2009 18:14
#72:
Ja:
http://www.bigfootnetworks.com/killer-nic-m1-specs...

Læs specs...det er en 400Mhz Freescale CPU med 64 MB RAM og linux-on-a-chip plus et RJ45 og USB stik.

Du kan compile dine egne apps til at køre på kortet, men det er sjovere at se folk rende forvirret rundt og prøve at sammenligne (LIGE SÅ DYRE) andre netkort til det og så stadig se dem fejle, end at forklare folk hele tiden at det ikke bare er en "nic" ;)

EDIT:
De nyere kort har endnu mere RAM:

http://www.bigfootnetworks.com/killer-xeno-ultra-s...

Bliver sgu helt fristet nu *GG*
Gravatar #74 - themuss
27. jun. 2009 18:31
#69 Der er ingen der har skrevet et eneste ord om tcp vs. udp... Bortset fra dig...

Du venter simpelthen på dokumentation på noget du selv har skrevet? Interessant. Hvilken type vil du have?

Man pages? Du kan jo lige læse altqs man page: http://www.digipedia.pl/man/altq.4.html og bygge videre derfra.

Det skal siges: mine udp-pakker fint bliver lagt i altqs køer.

Jeg har 11 maskiner bagved... Så 1xSoekris er vist en del billigere end 11xKillerNIC... ihvertfald for mig.

Med CF osv tror jeg den koster omkring *drumroll* ...... ..... 25K!!!!!!!!!!!!

Themuss - stadig smukkere end terra og så betyder lidt bitterhed og dumhed fra hans side ingenting
Gravatar #75 - Bean
27. jun. 2009 20:23
Terra, jeg håber ikke du bliver sur hvis jeg kommer til at losse dig i løgnene en mørk aften... ^^
Gravatar #76 - siliankaas
27. jun. 2009 20:43
Altså jeg mangler nu stadigvæk en forklaring på hvorfor lokalt HW kan forbedre pingtime ude i nette...

Silian - Der undre sig
Gravatar #77 - Bean
27. jun. 2009 21:02
Det eneste jeg kunne forestille mig er hvis kortet fucker op i det.

Forstil det som en sprøjte. Hvis du fylder en sprøjte med vand, og sprøjter, tager det længere tid at tømme den, end hvis der ikke var en tynd spids på. Aka. et rør ;)

Hvordan man sætter fagtermer som Terra elsker at blære sig med, på ved jeg ikke. ;p
Gravatar #78 - JensOle
27. jun. 2009 21:22
No offence Terra, man tag nu og pis af.
Gravatar #79 - siliankaas
28. jun. 2009 07:45
#77 Det ændre da bare ikke på at hvis der fra min GW og hjem til mig er, lad os sige 7ms (fra BBRAS til min router). Lad os så sige at der fra min GW og til malmø er f.eks 10ms - det giver 17ms i alt.

De 7ms, imellem mig og min GW, kan jeg måske gøre noget ved. Men jeg kan da aldrig ændre på den tid det tager en pakke fra min GW til final dest. Det afhænger jo af mange andre faktorer, som f.eks den fysiske afstand...

Det giver da slet ikke mening(??)
Gravatar #80 - holmen
28. jun. 2009 08:55
Min makine kan ikke bruges uden den strøm der er i huset, som er vurderet til 1,6 mio.
Edit: Hvis i gerne ville vide det...
Gravatar #81 - Bean
28. jun. 2009 09:19
#79 jeg forstår ikke dit problem.

Afstanden fra Helsingør til København er konstant den samme, og men en konstant fart tager det lige lang tid at kører der fra hver gang.
Men hvis pakkeriet i københavn er for langsomme, tager det længere tid.

Så man bliver jo nød til at måle ping tiden fra din pc, gennem hele lortet og ud til Malmö.
Hvordan hastighedsgrænsen på Helsingør-motorvejen så LIIIIIGE pludselig kan øges, kan jeg ikke forklarer.
Gravatar #82 - terracide
28. jun. 2009 09:24
Lantency opstår 3 steder.
- I din PC
- På vej til serveren
- I serveren.

Kombinationen af disse 3 ting frem og tilbage giver din ping, det kan da ikke være så svært at forstå?
Gravatar #83 - Bean
28. jun. 2009 09:27
#82 præcis det jeg mener med mit motorvejsprojekt. ;p

For en gang skyld kom du med en bemærkning der ikke var hånende - tak :p
Gravatar #84 - terracide
28. jun. 2009 09:29
83:
Bil/vej analogier er dårlige til IT-forklaringer ;)
Gravatar #85 - Norrah
28. jun. 2009 11:23
#84 ikke når køretøjer er noget alle kan forholde sig til.
Gravatar #86 - terracide
28. jun. 2009 12:05
#85:
Hjælper ikke når analogierne er værdiløse...
Gravatar #87 - siliankaas
28. jun. 2009 12:08
Så er det bare mig der har svært ved at forklare mig, sorry.

terracide (82) skrev:
Lantency opstår 3 steder.
- I din PC
- På vej til serveren
- I serveren.

Kombinationen af disse 3 ting frem og tilbage giver din ping, det kan da ikke være så svært at forstå?

Nemlig, og mit spørgsmål går på hvorledes du kan ændre på andet end din egen Pc'er med dette NIC.

Men det lyder som om vi faktisk er enige, hvis du mener at dette NIC, optimere dine ping lokalt - men strækket "Helsingør-motorvejen/På vej til serveren" kan man da ikek ændre på med et NIC, :-)
Gravatar #88 - terracide
28. jun. 2009 12:22
#87:
Jeg kunne nu godt, men ja de færreste har den slags adgang.
Men det stopper ikke kun der.
Også den måde windows networkstack og directX snakker sammen er ikke optimal for spil, dette bliver også korrigeret.
Gravatar #89 - Nextnx
28. jun. 2009 12:25
så killerNIC hooker api kald for at optimere dem?
Gravatar #90 - terracide
28. jun. 2009 12:27
#89:
Ved du ikke det?
Med al din kritik, kommer du så nu og siger du ikke aner hvad du har kritiseret?
Gravatar #91 - Nextnx
28. jun. 2009 12:45
Godmorgen Tut, kig nu tilbage hvor har jeg været efter dig med killerNIC? (not one)

Godt forsøg på at løbe udenom ellers men du ved det jo ikke selv og derfor må du anklage mig med opdigtet påstand.
Apropo fallacy *host*
Gravatar #92 - themuss
28. jun. 2009 15:15
siliankaas (87) skrev:
men strækket "Helsingør-motorvejen/På vej til serveren" kan man da ikek ændre på med et NIC, :-)

terracide (88) skrev:
Jeg kunne nu godt, men ja de færreste har den slags adgang.

For det første er det der jo løgn. For det andet så er du satme vigtig i dit eget univers.

Så fordi du arbejder med netværk et eller andet sted, kan du optimere ting udenfor dit eget net (MED KILLERNIC) fordi du er en af de få der har den slags adgang......

BRÆÆÆÆÆK!

WAH WAH SE PÅ MIG JEG ER VIGTIG-PER (undskyld Per)... JEG ER SÅ FORSTYRRET, JEG SKAL BLÆRE MIG MED MIN MASKINE KOSTER 25K OG ER VILDERE END ALLE ANDRES OGSÅ SELVOM JEG TÆLLER HVER EN MURSTEN, OS OG GEBYR FOR BETALINGSKORT MED!!!

DERUDOVER KAN JEG MAGI DER KAN GØRE MIN LATENCY LAVERE PÅ INTERNET VHA MIT SUPERSEJE KILLERNIC!!!!

OG DET KAN JEG FORDI JEG ER EN AF DE FÅ!!!!!!!!!

terra du må da snart udelukkende være for the lulz.
Gravatar #93 - terracide
28. jun. 2009 15:17
#92:
Skulle du ikke få dig en hobby, ud over mig?
Ikke at jeg ikke morer mig kosteligt over dine forsøg på at tirre mig...men så skal du dælme oppe dig gevaldigt før det lykkes.
Gravatar #94 - Nextnx
28. jun. 2009 16:40
terracide (93) skrev:
#92:
Skulle du ikke få dig en hobby, ud over mig?
Ikke at jeg ikke morer mig kosteligt over dine forsøg på at tirre mig...men så skal du dælme oppe dig gevaldigt før det lykkes.
Jeg tror bestemt du selv er i stand til at tirre dig selv.

Det typiske for en arrogante og egoistiske personer er frygt for mindre selvværd.
Gravatar #95 - Corholio
28. jun. 2009 16:59
terracide (73) skrev:
Læs specs...det er en 400Mhz Freescale CPU med 64 MB RAM og linux-on-a-chip plus et RJ45 og USB stik.

Hrmmm... din fritid må så virkeligt ikke ha' nogen værdi, hvis man skal sammenholde det med din signatur ("Linux is only free if your sparetime has no value...").
Gravatar #96 - terracide
28. jun. 2009 17:42
#95:
Hvem siger den ikke også gælder for mig?
Gravatar #97 - Corholio
28. jun. 2009 19:19
terracide (96) skrev:
#95:
Hvem siger den ikke også gælder for mig?

Ingen, jeg konstaterer blot at din fritid ingen værdi har :)
Gravatar #98 - Norrah
28. jun. 2009 20:01
#86 analogier er ikke værdiløse hvis det hjælper folk der har svært ved at forstå noget til at få en indsigt.
Præcision er noget der kommer efter!
Gravatar #99 - stevns
2. jul. 2009 20:13
terracide (23) skrev:
#22:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1428126

JEg er holdt op med at lukke programmer, efter jeg fik 12GB.
Explorer, Internet Explore, WMP ect kører altid, bare minimeret....og det påvirker ikke mit spil.

Well.. Han sagde jo ikk pc der kunne køre en millard ting på en gang.. Og nu er IE og WMP ik de mest krævende programmer jeg lige kender. Så hvis det er til gaming, som overskriften siger, vil det sku være lidt ligmeget. =)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login