mboost-dp1

Min blæser larmer - MSI wind

Gå til bund
Gravatar #1 - Gammelbil
2. jan. 2009 15:02
Blæseren i min 4 måneder gamle MSI Wind er begyndt at larme når den kører. Jeg bruger min computer hver dag og vil meget gerne undgå at skulle sende den til reparation. Er der nogen der har et trick?
Håber nogen kan hjælpe..
Gravatar #2 - Norrah
2. jan. 2009 16:31
Trykluft. Og håb på den blæser ekstra for at kompensere for varme, skabt af støv.

Gravatar #3 - stevns
2. jan. 2009 16:58
Og ellers kan du vel bare åbne den og kigge?

Ellers gør som #2 siger, bare lad hver med at suge støven væk, ved at bruge en støvsuger.
Gravatar #4 - Dreadnought
2. jan. 2009 17:11
Send den til reperation og gå i hi.

Ellers skal blæseren renses og evt. skilles ad og have udskiftet fedtet. Men det er jo kun en midlertidig løsning. Fordi hvis det kan ske en gang så sker det med garanti igen.
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
2. jan. 2009 17:32
Når den larmer, er det oftest glidelejet der er blevet slidt så der er for megen frigang imellem leje og akslen.
Man kan afhjælpe problemet midlertidigt, ved at fylde lejet op med fedt, men den vil snart begynde at larme igen.

Det eneste der vil hjælpe i længden, er at udskifte blæseren.

Dog kan den løsning som #2 kommer med, få blæseren til at køre langsommere, så den ikke larmer helt så meget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login