mboost-dp1

MSI vs. Acer One, eller en 3.?

Gå til bund
Gravatar #1 - Rossoneri
4. nov. 2008 21:25
Hejsa allesammen

Jeg står i den situation at jeg skal til at have en ny, lille, bærbar computer til brug i skolen. Jeg går i 1.g på HTX, og skal have den med frem og tilbage i toget hver dag. Den må ikke være alt for dyr, omkring de 3000-4000 kroner. Den skal kun bruges i den daglige undervisning, herhjemme har jeg en stationær.

Lige nu kan jeg ikke beslutte mig for om jeg skal have en MSI eller en Acer One. Er bare 100% sikker på at jeg vælger dem med XP, og ikke Linux. Så hvilken synes I jeg skulle vælge? Eller har I et helt 3. forslag?

På forhånd, mange tak for hjælpen.
Gravatar #2 - coday
4. nov. 2008 21:35
Start med at sige hvad der er vigtigt for dig.

Batteri tid
Skærmstørrelse
Farve?
Power
Gravatar #3 - Rossoneri
4. nov. 2008 21:39
Nemmelig det jeg ikke helt kan beslutte mig for :P Farven stortset ligemeget, batteri tiden skal være nogenlunde, men oftest vil kablet sidde i den, power er svært at vurdere fordi jeg ikke kender hele vores pensum. Skærmstørrelsen er nok det jeg er mest i tvivl om, er lidt usikker på om Acer One'en vil være for lille 8,9" er jo ikke ret meget, mens 10" burde kunne gøre det.

Havde håbet på at folk måske kunne komme med lidt in-puts fra personlige erfaringer.
Gravatar #4 - lolage
4. nov. 2008 21:43
8,9" ville være lige lille nok for mig, og vil sikkert gøre ondt i dine øjne i længden når skærmen er så lille. Hellere en 10", og så har jo MSI Wind 6-cell battery model, hvor Acers aspire one kun har 3-cell.
Gravatar #5 - Kristian_eh
4. nov. 2008 22:01
Jeg har haft min MSI Wind 3-cell i et par måneder nu. Og grundlæggende vil jeg anbefale den.
Der er cirka 1,5 times batteritid på 3-cell batteriet, hvilket jeg har lidt lidt under, men hvis du kommer til at bruge den i nærheden af en stikkontankt eller skaffer dig en 6-cell udgave så er batteritiden intet problem.
Angående størrelse, så har 10" været fint til alt hvad jeg har brugt den til, og tastaturet er godt at skrive på efter den sædvanelige tilvænningsperiode man har på anderledes tastaturer.
Angående power er det vigtigt at huske at Winden kan opgraderes med en ekstra 1GB RAM hvis du skal til at trække tunge HTX-programmer, samtidig med at du er på internettet, MSN og pretender at du skriver noter til timen :P

Men feel free to ask, hvis du har spørgsmål om MSI Wind'en.
Gravatar #6 - lolage
4. nov. 2008 22:23
Kristian_eh (5) skrev:
pretender at du skriver noter til timen :P

Hah! xD
Gravatar #7 - Rossoneri
5. nov. 2008 07:29
Kristian: Hvordan kan jeg opgradere det? Har altid haft den grundlæggende opfattelse at man ikke kan opgradere bærbare :$ Ville bestemt være interresant at opgradere med den ekstra 1gb ram. Var lige inde hos en af de andre, som har en Acer One, den vil nok være lidt for lille længden. Men er der nogen som har andre forslag? Ellers ender jeg nok med at købe en MSI :)
Gravatar #8 - lolage
5. nov. 2008 12:57
whatever hjemmeside du nu vil købe fra er jeg 99.9% sikker på de most likely har begge modeller liggende (dvs. den med 1gb og den med 2gb). Det med at købe 1gb modellen og opgradere manuelt til 2gb er da pointless, hellere bare købe modellen hvor 2gb allerede er installeret.
Gravatar #9 - Kristian_eh
5. nov. 2008 14:21
Jeg har nu ikke lige set en med 2GB som standard, men hvis det er muligt at få ville det være genialt, for jeg har læst at man bryder sin Warranty hvis man opgradere, da man er nødt til at skrue 3-4 skruer af bagsiden.
Gravatar #10 - RHO
5. nov. 2008 15:29
Må jeg sprøge hvilken form for linje på HTX du har?
Synes helt klar du skal tage det med i dine overvejelser hvis du har en kommunikations lign linje...

Den burde kunne trække Mathcad hvilket du nok for ret meget brug for :)

Dit pensum:

Pensum
Gravatar #11 - Rossoneri
5. nov. 2008 17:07
Pt. er jeg på mat/fys, men skal nok over på kom.it/engelsk efter jul. Vil du mene at jeg så skal købe en lidt kraftigere computer, med en lidt større skærm også?
Gravatar #12 - RHO
5. nov. 2008 17:25
Kender ikke rigtig så meget til pensum på kom.it.. Jeg Synes det var sådan et latterligt fag jeg stoppede på C niveau...

Så vil ikke anbefale dig det, men måske du skulle forhører dig hos en 2. eller 3. g'er på din skole for at høre hvad behovet er hos jer :) kan også være det er tilstrækkeligt... så er det åndsvagt at slæbe for meget ( Min ryg taler af erfaring)

Gravatar #13 - MiniatureZeus
5. nov. 2008 17:37
#11 Jeg havde samme linje som dig, og i kom/it brugte vi ikke nogle specielt krævende programmer ud over Photoshop og Dreamweaver, men også specielt de to kræver, imo, en større skærm, end 10"... Jeg havde så også Byggeri og Energi som teknik fag og der brugte vi AutoCad, og der tror jeg din computer dumper... Specielt 3D tegninger af bare et simpelt hus, kræver en del ressourcer...
Gravatar #14 - lolage
5. nov. 2008 18:47
Her er en:
http://www.mtpdata.dk/notebooks/msi/msi-wind-u100-...

Guderne må dog vide hvorfor det er med tysk tastatur, men alt i alt så findes de altså med 2gb standard, medmindre du mente Acers aspire one, så findes de vidst kun 512mb/1gb standard.

Men jeg synes du sq ringe til den hjemmeside du nu køber computer fra (hvis du køber MSI wind) og spørge om de kan lægge det ekstra 1gb ram i for dig, da næsten alle sider nævner modellerne kan have 2gb.
Gravatar #15 - Lss_1405
5. nov. 2008 20:31
Tag et kig på www.comon.gear.dk

Der har Nikolaj Sonne lavet test af dem, og det kommer også i det nye nummer af Gear.

Meget fornuftige test.
Gravatar #16 - lolage
5. nov. 2008 21:51
Link virker ikke.
Gravatar #17 - Rossoneri
6. nov. 2008 05:53
Var selv inde at tjekke de tests som var derinde (www.gear.comon.dk). Det med at processoren larmer i Acer'en vil nok gøre at jeg ikke købet den, kender ikke noget mere irreterende :S
Gravatar #18 - Lss_1405
6. nov. 2008 07:13
Gravatar #19 - Rossoneri
6. nov. 2008 09:20
Men er der nogen som har erfaringer med at kigge ind i skærmen i længere tid? Er 10" eller 13" lige i underkanten hvis jeg skal kigge på den i lælngere tid?
Gravatar #20 - coday
6. nov. 2008 10:40
# 19 Jeg tror ikke at nogle kan anbefale dig at skrive en længere opgave på nogle af dem...
Gravatar #21 - Rossoneri
6. nov. 2008 11:00
Havde jeg også regnet med at bruge min stationære til :) Men nu må vi se. Er i hvert fald glad for hjælpen alle sammen, mange tak :)
Gravatar #22 - Kristian_eh
6. nov. 2008 15:28
For lige at medvirke til at du får købt dig en MSI og ikke en Acer One vil jeg lige sige at min MSI stort set ikke siger noget. Det er på det niveau hvor man skal lægge øret ned til den for at kunne høre noget fra den :)
Gravatar #23 - Lss_1405
6. nov. 2008 16:37
Jeg kan dog bekræfte at MSI Skærm ikke er noget at råbe hurra efter, og batteritiden er ikke for god.

Gravatar #24 - MiniatureZeus
6. nov. 2008 16:55
Hvis du køber en MSI, så kan du lige så godt købe en Medion istedet og spare nogle penge. Det er fuldkommen den samme maskine (har jeg fået at vide)...
Gravatar #25 - Kristian_eh
8. nov. 2008 17:21
#24 næsten den samme, jeg mener blandt andet at det inbyggede webcam var dårligere i Medions, men det sådan nogle småting det gør at den er lidt billigere. Men undersøg lige specs'ne i detaljer før du gør noget, for der er små afvigelser hist og her.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login