mboost-dp1

Networked Media Tank Player

Gå til bund
Gravatar #1 - mbw2001
17. okt. 2008 19:18
Skal have en boks til at afspille filer fra min NAS på mit TV. Har kigget på følgende:

www.hdx1080.com
www.popcornhour.com

Nogen som kan anbefale den ene over den anden, eller en helt anden idé.
Gravatar #2 - amokk
17. okt. 2008 20:48
Jeg har selv lige købt en HDX1000 og jeg vil sige at hardwaren er super lækker, men firmwaren er stadig på et stadie hvor man ikke bare sætter den til og leger...

Du skal være vant til at sætte ting op og angive IP adresser, kopiere firmware over via USB stick og læse lidt guides og forum, men den gør sgu jobbet med videoafspilning ganske godt. 1080p materiale i MKV/x264 kører helt fint, og jeg har endnu ikke oplevet noget der var problemer med at spille, så længe det var i de formater som er angivet på NMTs wiki
http://www.networkedmediatank.com/wiki

I øvrigt bør du nok læse hele wikien inden du køber, den er en slags stand in for den manglende manual :) (også fordi menuer osv ændrer sig med tiden pga ny firmware)

jeg købte min HDX1000 fra nmtank.fr og det tog ca 8 dage at få den tilsendt.

Du bør helt klart tage HDX1000 frem for popcorn hour, den har mange fordele frem for PCH... Flere udgange, bedre design/kabinet mere RAM og flash (dvs. den kan være hurtigere) og indbygget kortlæser.
Gravatar #3 - mbw2001
19. okt. 2008 14:59
Tak for svaret.

Opsætning er intet problem.

Hvad måtte du slippe alt i alt inkl fragt?
Gravatar #4 - amokk
19. okt. 2008 18:11
de 249 eur som står på nmtank.fr som jeg linkede til :)
Gravatar #5 - Azuria
19. okt. 2008 18:23
Hvis jeg må komme til dit 3. punkt, en helt anden ide...
XBMC, kræver blot en gammel chippet xbox, og så er du kørende...
Den er forbandet lækker, har selv 2 sat op til samme formål som dit.
http://xbmc.org
Gravatar #6 - cjoey
19. okt. 2008 21:45
...men den gamle xbox kan ikke afspille video i HD-kvalitet, ellers havde den også været det perfekte valg for mig.
Gravatar #7 - Azuria
20. okt. 2008 03:49
#6 Har ikke afprøvet med BD endnu, da jeg endnu ikke har set nogen grund til det.
Men video materiale fra fx piratebay, der hævder at være i HD, klarer den perfekt.
Den har godt nok ikke HDMI udgang, men den har component.
Gravatar #8 - siliankaas
20. okt. 2008 07:18
Der er jo også: http://www.tvix.co.kr/eng/
Gravatar #9 - cjoey
20. okt. 2008 07:40
#7 afspilning af 720p divx video i matroska container resulterer i masser af dropped frames på min xbox og 1080i kan den slet ikke klare. Det er også materiale fra *host* piratbugten *host*
Gravatar #10 - Azuria
20. okt. 2008 07:56
#9 Ok, har så desværre ikke mulighed for at teste pt, men du har nok ret.. er jo begrænset hvad man kan presse igennem med 733MHz og 64mb ram...
Dog er XBMC jo nu udkommet til Win og Lin, uden en masse bøvl for brugeren...
Så en Intel Atom løsning er nok noget jeg skal have kigget nærmere på når jeg kommer hjem...
Så kan man jo passende bruge en xbox 360 controller. ;)

Men så rettes mit forslag i #5 til XBMC på en mini pc. ;)
Gravatar #11 - mbw2001
20. okt. 2008 16:40
#10 Atom har bare heller ikke HDMI.

Kører rent faktisk XBMC på en AMD laptop med HDMI udgang lige nu. Men den bliver sindsyg varm og jeg skal også finde på en løs ning med fjernbetjening.
Gravatar #12 - Plimmer
22. okt. 2008 21:36
Jeg kører XBMC i linux med hardware jeg havde liggende i skabet, den kan ikke klare 1080p men 720p er helt fint med en af de gamle HT 3ghz pentium cpu'er.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login