mboost-dp1

Overdrevent billigt? (LCD-TV)

Gå til bund
Gravatar #1 - HighSpeed Sami
13. sep. 2008 15:42
Hejsa derude på nettet!

Der er noget jeg har gået og undret mig over her på det sidste.

Hvordan kan det være at der er så store prisforskelle på TV fladskærme?

Går man ind på en hjemmeside såsom Ekspert, koster et Serie-6 FullHD TV fra Samsung 13.000 Kr; hvorimod det selvsamme tv kun koster 8670 kr; inde på komplett.dk

Ekspert
http://www.expert.dk/default.asp?state=product_det...
Komplett.dk
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=348230
Af natur gør dette mig lidt mistænkelig.. Kan det virkelig være rigtigt?

Jeg vil da være ovenud lykkelig hvis jeg kan slippe af sted med 5.000 kr; ekstra, men men men… Det virker bare alt for godt til at være sandt..

Så jeg vil lige høre jer intelligente mennesker om i har handlet ved komplett.dk før? Eller kender til lignende situationer?

Noget andet jeg os lige har lagt mærke til, er at varenavnet ikke er helt identisk.

Komplett.dk versionen : LE40A656A1FXXC
Ekspert versionen : LE40A656A1CXXE

Det forstår jeg bare ikke, for på Samsungs hjemmeside eksisterer der kun 1 version... altså A656.

Så, som tillægsspørgsmål.. Hvad er meningen med 1FXXC og CXXE?

Ha en forsat god weekend ;)
Gravatar #2 - vandfarve
13. sep. 2008 16:12
#1 Det skyldes højst sandsynlig én ud af to ting, hvis ikke en kombination af begge:

1) Mange internetbaserede forretninger parallelimporterer deres elektroniske produkter fra EU, hvorfor de kan få dem billigere. Det betyder også, at der ikke er den samme garanti, som hvis de solgte "autoriserede" produkter, der var påtænkt Danmark.

2) Internetbaserede forretninger har langt fra de samme udgifter til leje og personale, som de fysiske butikker, hvorfor der kræves lang mindrer profit pr. vare, før butikken kan løbe rundt.

Derfor!
Gravatar #3 - Emil
13. sep. 2008 16:19
Hvad angår parallelimporterede Samsung-fjernsyn, så vil jeg lige gøre opmærksom på, at de ikke fungerer i Danmark - i hvert fald ikke digitaltuneren i dem, da der sættes en tuner i, som er lavet til det specifikke land, den rent faktisk burde sælges i. En beskidt taktik, Samsung har valgt at anvende for at komme parallelimporten til livs.

Se mere her:
http://crn.dk/index.php/news/show/id=30190
Gravatar #4 - HighSpeed Sami
13. sep. 2008 17:20
Ja det kunne godt gå hen og blive et problem. Der er vel ikke andet at gøre end at tage kontakt med komplett.dk og høre dem ad hvordan digitaltuneren er programmeret?
Gravatar #5 - slemmebirk
13. sep. 2008 18:06
#4, mit fjernsyn er købt hos Komplett.dk, det er et Samsung 46" LCD fjernsyn kan ikke lige model navnet på stående fod.. Men har haft en meget positiv oplevelse med dem. Jeg kunne hente det dagen efter jeg havde bestilt og det kostede på daværende tidspunkt 7000 kr under hvad jeg kunne finde det til i butikker!
Gravatar #6 - HighSpeed Sami
13. sep. 2008 19:36
Hej Slemmebirk. Er det med Digital tuner?

Jeg kan se at modellen har DVB-T tuner, hvilket er en standard? ... Så jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle virke i Danmark.

Det virker os lidt fjollet hvis Komplett.dk sælger tv'er der ikke virker..

Det er bare rigtig forvirrende det her..
Gravatar #7 - Norrah
13. sep. 2008 19:53
Den digitale tuner er ligegyldig.
Med mindre du kun har tænkt dig at se det tv der er luft båren.
Hvis du forventer bare lidt flere kanaler så skal du alligevel købe en boks.
Gravatar #8 - I.F.F.
13. sep. 2008 21:44
ehh saa har man da et tv med dvb-c tuner og slipper for den afsindige boks.

eksempelvis har sony glimrende tv med dvb-c tunere der rent faktisk fungerer i dk
Gravatar #9 - HighSpeed Sami
13. sep. 2008 21:47
Okay. Hvad hedder det tv I.F.F. ? ;)

Norrah, bliver det ikke et krav her i 2009 at man skal have en digitaltuner der virker for at kunne se tv2 og dr 1?

Forresten mange tak for de gode svar herinde.

Mvh. Trine
Gravatar #10 - Norrah
13. sep. 2008 21:49
#8 er self en mulighed. Men det kan vidst også købes senere right?!
Ellers ved jeg ikke helt hvad common interface ellers kan bruges til.
Gravatar #11 - I.F.F.
13. sep. 2008 22:07
#9 der er nogen her ihvertfald, husk at gaa efter mpeg4 dekodning osse hvis du har planer om at se hd tv

link

#10altsaa nu har jeg et sony tv med dvb-c og jeg benytter CI porten til at stikke et ca modul med smartcard fra stofa saaledes at jeg kan se stofas digitale kanaler.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login