mboost-dp1
Passer alle slags kort sammen med SLI teknologi?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
jeg har et geforce 9600GT 512mb. Det vil jeg så gerne kunen benytte sammen med et kort magen til via SLI. men da jeg søger på nettet finder jeg ud af at der er mange forskellige versioner af mit kort... så er mit spørgsmål om man kan sætte alle slags versioner sammen med mit kort eller man skal have en nøjagtig kopi af ens eget?:)
Hvis kortet understøtter SLI, og de bække er et "9600GT 512mb" skulle der ikke være nogen problemer...
Man kan sagtens kombiner forskellige mærker f.eks. Asus Geforce 9800 GTX 512mb og et Gigabyte Geforce 9800 GTX 512mb.
Så længe modellen er det samme skulle det virke.
Mærket betyder ikke noget.
Man kan sagtens kombiner forskellige mærker f.eks. Asus Geforce 9800 GTX 512mb og et Gigabyte Geforce 9800 GTX 512mb.
Så længe modellen er det samme skulle det virke.
Mærket betyder ikke noget.
For at citere min gode ven, Wikipedia:
Så for at besvare dit spørgsmål:
- Kortene skal være baseret på samme chip, men kan sagtens være fra forskellige producenter med forskellige antal ram, clockning, bios-revision osv.
- SLI er aldrig den perfekte løsning, da ydelsen aldrig vil komme op på 200% - ydelsen kan i visse tilfælde falde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface skrev:# Cards from two separate retail companies will work together in SLI mode, but they must be the same GPU model (e.g. G70, G73, G80, etc). The cards may have different BIOS revisions, different default clock speeds, or even different memory sizes. However, the fastest card – or the card with more memory - will run at the speed of the slower card or disable its additional memory. (Note that while the FAQ still claims different memory size support; the support has been removed since revision 100.xx of Nvidia's Forceware driver suite.)[19]
# SLI doesn't always give a performance benefit – in some extreme cases, it can lower the framerate due to the particulars of an application's coding.[20] This is also true for ATI's CrossFire, as the problem is inherent in multi-GPU systems. This is often witnessed when running an application at low resolutions.
Så for at besvare dit spørgsmål:
- Kortene skal være baseret på samme chip, men kan sagtens være fra forskellige producenter med forskellige antal ram, clockning, bios-revision osv.
- SLI er aldrig den perfekte løsning, da ydelsen aldrig vil komme op på 200% - ydelsen kan i visse tilfælde falde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.