mboost-dp1

Pinligt. ingen PCI Express i bundkort, og havde lige bestilt grafikkort...

Gå til bund
Gravatar #1 - Taygoo
23. dec. 2008 08:45
Det er lidt pinligt dette her....

Havde bestilt midt grafikkort RD 4350, kom så med posten her til morgen, og troede rigtigt det skulle være jul... men nææ nej... mit bundkort http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775VM8 understøtter det ikke, har ikke PCI Express slot i..

Så drenge er det mig der skal ud og have et nyt bundkort, eller skal jeg bare finde mig et andet grafikkort?....

Mvh Lars
Gravatar #2 - vandfarve
23. dec. 2008 09:22
Det er nemmest og billigst at finde et nyt grafikkort, så det vil jeg anbefale.

Da du kun har bestilt et HD4350, lader det ikke til, at du skal kunne køre den vildeste grafik, hvorfor du sagtens ville kunne nøjes med et kort baseret på AGP-teknologien.

Du sender dit nye grafikkort tilbage og kræver pengene retur jf. returretten. Begrundelsen må du selv finde på, men husk blot at du ikke skal undskylde, for det er din ret. Dernæst kan du (måske?) være flink ved dem og købe et AGP-kort fra samme sælger, men det er helt op til dig. Hvad er dine krav?
Gravatar #3 - Taygoo
23. dec. 2008 09:33
Skal bare kunne spile GTA San Andreas :-) skal bare have 64 mb video kort...

Men tager nok snart til kbh, for tænkte på at købe dette kort: http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-produc...

ASUS AH3650 512 mb

Det skulle være AGP8X slot og det har jeg :-)

Gravatar #4 - vandfarve
23. dec. 2008 09:37
Efter en hurtig søgning på EDBpriser.dk lader det til, at et HD3650 er det bedste kort med AGP-port.

Ellers er der altid muligheden for et X1950 eller 7600GT/7800GT, men jeg tror, at de begge er for dyre og for langsomme i forhold til dit forslag.

Så ja, tag bare det.
Gravatar #5 - Taygoo
23. dec. 2008 09:51
Ja det gør jeg... tager af sted nu.. så skal det måske alligevel blive jul i år :-)
Gravatar #6 - vandfarve
23. dec. 2008 10:00
#5 Held og lykke og god jul!

(By the way, husk nu, at returretten kun gælder i 14 dage og for genstande købt gennem postordre eller over nettet.)
Gravatar #7 - MiniatureZeus
23. dec. 2008 12:22
Hvis det er, så har jeg et bundkort fra DFI, LANPARTY UT bla bla bla som du kan få for et par hundrede? Bor på Østerbro i Kbh, og det burde virke fuldt ud (lang tid siden jeg har brugt det)
Gravatar #8 - Taygoo
23. dec. 2008 12:38
Har så fået hentet mit grafikkort...kom dog 20 minutter for sent.. så måtte over i en anden butik og ofre 650 kr... men jeg fik det.

Er så lige kommet hjem, og skulle installere det... hvorefter der nogle problemer.. sætter kortet i .... har fået sat biosen til AGP, og 256 mb... der er ikke en højere valgmulighed... starter så pc'en og kommer ikke særligt langt.. den vil i hvert fald ikke starte windows. går i stå i opstarten... hmmm
Gravatar #9 - Taygoo
23. dec. 2008 12:44
#7 ellers mange tak for tilbudet....
Gravatar #10 - TullejR
23. dec. 2008 12:50
#8: Prøv en ny installation, hvis det bare er windows der ikke vil starte.
Gravatar #11 - Taygoo
23. dec. 2008 14:43
#10 det synes jeg er lige lovligt voldsomt til at starte med...

Men har fundet ud af at jeg kun kan vælge op til 256 mb i bundkortet på AGP slottet og kortet er på 512 mb.. kunne det være forklaringen?
Gravatar #12 - TrolleRolle
23. dec. 2008 15:24
Nej.. den indstilling i BIOS er vel AGP Aperture size, right?
Den bruges vist knap nok i praksis længere, så bare sæt den til så lidt som muligt.

Grunden kan sagtens være som #10 skriver at din windows ikke fatter at der er kommet et nyt kort i. Den forsøger at bruge den gamle driver.. og derfor går den ned.

Derfor:
1. Sæt dit gamle grafikkort i.
2. Afinstaller din driver, (Det går egentlig ud på at du skal have windows til at bruge standard VGA driveren.)
3. Prøv at starte igen med det nye kort i.
4. Installer driveren til det nye kort.

En ominstallation er klar det bedste at gøre når man får ny hardware.... men du kan jo se om ovenstående virker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login