mboost-dp1
Problem med ekstern harddisk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg købte en ekstern harddisk for godt og vel et år siden, som har virket rigtig godt lige indtil igår, hvor den pludselig "glemte" hvad den er. I stedet for at poppe op som en harddisk og starte "Automatisk afspilning" som den normalt gør, popper den op som en USB-lagerenhed. Jeg kan ikke gå ind og se de filer der ligger på den, og den ligger heller ikke under Denne Computer.
Jeg har været inde under endhedshåndtering hvor computeren har opfattet den som en USB-lagerenhed, men den siger at enheden virker korrekt. Jeg har ligeledes prøvet at se om den virker på andre computere, men resultatet er det samme. Stik osv. er også tjekket.
Hver gang jeg tænder det virker det som om at den forsøger at starte op, men så efter 3 forsøg opgiver(?)
Nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre, vil jo gerne have reddet de filer der ligger på disken?
Harddisken er en Amitech 500GB USB 2.0
Jeg har været inde under endhedshåndtering hvor computeren har opfattet den som en USB-lagerenhed, men den siger at enheden virker korrekt. Jeg har ligeledes prøvet at se om den virker på andre computere, men resultatet er det samme. Stik osv. er også tjekket.
Hver gang jeg tænder det virker det som om at den forsøger at starte op, men så efter 3 forsøg opgiver(?)
Nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre, vil jo gerne have reddet de filer der ligger på disken?
Harddisken er en Amitech 500GB USB 2.0
Harddisken er vel død... hvis det bare er data korruption kan du prøve at redde den med chkdsk.. Kan man selvfølgelig ikke hvis den ikke har fået tildelt et drev navn.. prøv at tage harddisken ud og sæt den direkte i din computer.. virker den så?
At skille den af og sådan har jeg ikke nok forstand på til at jeg vil kaste mig ud i det.
Men da det kun er 1 år siden jeg købte harddisken er der stadig reklamationsret på den, og den dækker vel omkostningerne ved en reperation, såfremt den er død, ikke?
Har prøvet chkdsk på det drevnavn den normalt havde, uden held.
Men da det kun er 1 år siden jeg købte harddisken er der stadig reklamationsret på den, og den dækker vel omkostningerne ved en reperation, såfremt den er død, ikke?
Har prøvet chkdsk på det drevnavn den normalt havde, uden held.
Hvis der er gået over et år så er det sværere at få en RMA på den da det er dig der skal bevise at du ikke har misbrugt den.. Du siger at den "starter" 3 gange... siger den en klik lyd tre gange eller hvad?
Den siger ingen klik-lyd, men lige som når man starter fx. en computer arbejder den lidt hårdere under opstarten. Den brummer svagt 3 gange for så at være stille og inaktiv (som den normalt er når den er tændt og inaktiv, altså uden at man fx. forsøger at køre spil og den slags på den).
OK, rimelig ærgeligt da der ligger en del billeder jeg gerne ville beholde på den :/
Men det er jo risikoen:)
Den siger ingen klik-lyd, men lige som når man starter fx. en computer arbejder den lidt hårdere under opstarten. Den brummer svagt 3 gange for så at være stille og inaktiv (som den normalt er når den er tændt og inaktiv, altså uden at man fx. forsøger at køre spil og den slags på den).
OK, rimelig ærgeligt da der ligger en del billeder jeg gerne ville beholde på den :/
Men det er jo risikoen:)
Inden du sender disken ind, så prøv lige at højreklik på denne computer og vælg administrer.
Gå ind under Diskhåndtering og tjek om disken dukker op derinde og hvad den evt. skriver om disken der.
Hvis du har koblet et netværksdrev, andet usb eller andre diske til kan de have hugget det drevbogstav som usb-disken benyttede.
Prøv evt. at flytte disken til en andet usb stik, tjeck at du kan koble andre usb-enheder til dine usb stik.
Gå ind under Diskhåndtering og tjek om disken dukker op derinde og hvad den evt. skriver om disken der.
Hvis du har koblet et netværksdrev, andet usb eller andre diske til kan de have hugget det drevbogstav som usb-disken benyttede.
Prøv evt. at flytte disken til en andet usb stik, tjeck at du kan koble andre usb-enheder til dine usb stik.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.