mboost-dp1

Problemer med Headset-lyd i Crysis (et spil). Er det i stykker?

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
1. aug. 2008 15:11
Hejsa.
Her for et par minutter siden tænkte jeg at jeg ville spille lidt Crysis (campaign). Siden jeg sidst spillede det har jeg fået nyt headset (saitek cyborg). Alt gik fint indtil jeg lagde mærke til, at Center Lyden ikke gav nogen lyd.

Når jeg stod foran en fjende der skød, var der ingen lyd, men mer en dyb rumblen bare. Det samme var når ens venner snakkede, og man stod og kiggede på dem lige, så gav det heller ingen lyd fra dem. Men når man så stod "ørevis" til højre ell. venstre for dem, virkede det fint - altså højre og venstre lyd. Jeg testede så headsettet med et software hvor en helikopter flyver "rundt om en" så man kan høre hvordan lyden er, og i det program virker center højttaler fint, da når helikopteren svæver foran en, giver det klar center lyd. Jeg har kun oplevet dette i Crysis. I Halo og CS virker center også fint.

Den eneste grund jeg kan finde på at den måske er i stykker er fordi jeg var dum nok til at plugge min mic. ud imens Jack-stikket til den sad i. Når man gør det så - åbenbart - på dette headset, udgiver det en ekstrem høj bippen der rent faktisk ødelægger dit headset. Dvs, hvis jeg skruer for højt op (Max volume, mer end nødvendigt), så begynder lyden bare at "cracke" som man siger. Men måske ødelagde denne bippen også Center? (selvom den virker i nogle spil -.-)
Det virker bare usandssynlig da den virker i andre spil.

Det skal lige siges mit headset er på Stereo Mode, ikke surround.

Hvad tror I problemet kan være?

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - gentox
1. aug. 2008 15:20
Og du har stadig 2 aktive lydkort, så vidt jeg husker.

Og da du ikke vil slå det fra, går jeg ud fra det driller.
Gravatar #3 - lolage
1. aug. 2008 15:27
Nej vil jeg tro, da lydkortet i headsettet aktiveres via USB. Og USB enheden er ikke valgt inde i mine lydindstillinger, så min computer kører på mit lydkort, ikke det der ligger på USBen. Så ergo er USB-lydkortet jo slået fra.

Har jeg ikke ret i det?
Gravatar #4 - gentox
1. aug. 2008 15:31
Ja, når det er USB headset, så bruger den sit eget lydkort.
Hvilket i nogle tilfælde er en fordel, og andre en ulempe.

Ville fjerne driverne, til headsetet, lave en genstart og forsøge at installere dem igen.
Gravatar #5 - gentox
1. aug. 2008 15:33
Men du kan også prøve at vælge dit USB headset som den aktive lydenhed, under lydindstillingerne på din PC.
Gravatar #6 - lolage
1. aug. 2008 15:41
Mit headset er ikke KUN usb. Den er både USB og Jack-stik. Jack-stik til Stereo mode, og USB til lydkortet, som indebærer op til 5.1 surround. Men så længe jeg kører på Jack-stiks, og USB enheden IKKE er valgt i lydindstillinger, så kører mit headset jo ikke på USB, og lydkortet I USB'en er jo så slået fra.

Så når jeg kører jack-stiks, så burde der jo ikke være nogen forviringer med mit lydkort, "og det andet som ikke er slået til", right?
Gravatar #7 - gentox
1. aug. 2008 15:47
#6 Ikke nødvendigvis, det du beskriver med brummelyde kunne jo netop tyde på at at sub delen, går igennem til dit headset.
Og da det kun sker i Crysis, kunne det godt skyldes indstillingerne der.

Så det er nok nærmere der problemet skal findes.
Gravatar #8 - lolage
1. aug. 2008 16:02
Pluggede USB'en ud. Nu virker det fint. Tak for hjælpen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login