mboost-dp1

Skal have hjælp ang. min ny indkøbte ekstern harddisk.

Gå til bund
Gravatar #1 - peejay91
3. jan. 2009 12:26
Jeg har her for nylig været ude og invistere i en ekstern harddisk. Mit valg faldt over "My Book Essential Edition 2.0 1TB."

Jeg har lige fået den, og har tilsluttet den via. min MacBook og det virkede fint. Men da jeg skulle hen og tilslutte den til en computer med "Windows," kan jeg slet ikke finde den. Den "popper" slet ikke op som den skal og har ledt alle vegne efter den på computeren.

Nogen venlige folk, som har prøvet dette, eller bare nogle som har en god ide hvad jeg evt. skulle stille op?

På forhånd tak!
Mvh Peter.
Gravatar #2 - trylleklovn
3. jan. 2009 12:40
Kan være den skal initialiseres eller formateres til at fungere med Windows.

Gå ind i kontrolpanel > administration og så mener jeg det hedder noget med drev administration eller noget (er ikke lige ved windows nu), men der er ikke så mange punkter i denne mappe så prøv dig frem.

Når du kommer ind på det rigtige kan du i hvert fald se alle dine drev, også dem der ikke er formateret til ntfs eller fat32, eller ikke er initialiseret. Blot højreklik på disken og gør hvad der er nødvendigt.
Gravatar #3 - dkbooster
3. jan. 2009 12:41
Det jeg tror kan være fejlen er, at disken er blevet formateret i et system som windows ikke kan læse - og derfor skal den omformateres hvis windows skal kunne læse den.

Dette kan du kontrollerer ved at gå ind på(med disken sat til):

Kontrolpanel >> System og vedligeholdelse >> Administration >> Computeradministration

Klik på Lager >> Diskhåndtering

Her burde navnet på dine diske stå.

Din Mybook vil sandsynligvis stå som ukendt eller noget lignende...
Du kan nu højreklikke på disken, vælge formater og her vælge NTFS...

HUSK at tage backup hvis du har noget liggende på - fordi alt vil blive slettet...

EDIT: Trylleklovn er effektiv i dag...
Gravatar #4 - rasmusv
3. jan. 2009 12:44
#3 I forlægelse af "Du kan nu højreklikke på disken, vælge formater og her vælge NTFS..." kan det siges at det er den bedste løsning hvis du har tænkt dig at bruge disken i begge miljøer. Hvis du installerer MacFuse og NTFS-3g driveren så får du ingen problemer med at læse og skrive til disken i os x. Begge med rimelige hastigheder.
Gravatar #5 - peejay91
3. jan. 2009 14:44
Tak for de rigtige gode svar. Der er bare det problem at jeg ikke kan vælge "formater," da man ikke kan trykke på den, når jeg højreklikker på diskenheden. Nogle der kan fortælle mig hvad jeg så gør?

Er rigtig tæt på at få det løst kan jeg mærke. Håber bare lige at I kan bidrage med det spørgsmål.

Mange tusind tak.

Peter Jensen.
Gravatar #6 - trylleklovn
3. jan. 2009 15:00
Kan du vælge initialisér?

Ellers prøv at højreklikke til højre for disken, hvor de allerede eksisterende partitioner vises, og se om du kan vælge formater her.
Gravatar #7 - peejay91
3. jan. 2009 15:10
Når jeg højreklikker på disken, kan jeg kun vælge "Konverter til dynamisk disk..." , "Egenskaber" og "Hjælp". Hvis jeg nu højreklikker på dem til højre udfra disken, kan jeg vælge "Slet diskenhed..." og "Hjælp"

Nogen andre foreslag?

Med venlig hilsen

Peter Jensen
Gravatar #8 - peejay91
3. jan. 2009 15:13
Nu er det sådan at jeg kører med windows vista, det har ikke noget at sige?
Gravatar #9 - dkbooster
3. jan. 2009 15:40
Nej.... hvad kan du klikke på ved de andre diske?

Gravatar #10 - peejay91
3. jan. 2009 16:11
Jamen der kan jeg klikke på næsten alt det der kan vælges. Formater osv.
Gravatar #11 - dkbooster
4. jan. 2009 10:31
Kan du tage et billede af hvordan Diskhåndtering ser ud? du kan evt. uploade det til rapidshare.com
Gravatar #12 - fidomuh
4. jan. 2009 12:01
Disken er hoejst sandsynligt formateret i HFS .

Det er nok nemmere blot at google efter en HFS driver til Windows.
Saa mister du heller ikke det data der allerede ligger paa disken.
Hvis du bruger OS X som dit primaere OS, ville jeg nok vaelge denne loesning istedet.

Saa kan du evt. lave en FAT32 partition paa disken og laegge HFS driveren derpaa, saaledes at folk der ikke bruger et "rigtigt OS" ( hehe ) kan bruge disken ogsaa :D
Gravatar #13 - Zombie Steve Jobs
4. jan. 2009 12:02
Hvis din Macbook finder den, så formater den til NTFS med disk utility.

NTFS3G virker fint, men ville råde dig til, hvis du ikke har synderligt styr på computere, at købe paragon ntfs eller lignende.
NTFS3G kan nok blive list besværlig i længden.

Edit: Fidomuhs løsning er også sej, og nok federe i længden :)

Jeg bruger dog NTFS og har så en 300 gb partition til at macs, der ikke kan skrive ntfs.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login