mboost-dp1

Skal lige være sikker på det sidste med computeren!

Gå til bund
Gravatar #1 - Yulik
29. dec. 2008 16:59
Hey! Jeg skal lige være sikker med computeren at det hele passer sammen osv for sidste gang skal bestille delene imorgen :D

Bundkort: Gigabyte GA-EP45-DS3R 1600MHz
GPU: Gigabyte GV R485OC-1GH 700MHz
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 / 3Ghz 1333MHz
Ram: Kingston HyperX DDR2 1066 MHz 4GB / PC2-8500 CL7 2 V

Hvordan tro i den kommer til at trække Crysis, far cry2 og sådan nogen spil:)? skal helst have en hurtig svar fordi bestiller delene ved 12 tiden imorgen! Men det vigtigste er om delen passer sammen?
Tak for hjælpen og godt Nyt-år!
Gravatar #2 - cyandk
29. dec. 2008 17:09
Den kan ihvertfald godt trække de nyeste spil, spørgsmålet er så bare om du vil game med super grafik eller tweaker dine spil for højest mulig ydelse...

Den er jo bestemt ikke higend mere ;)
Gravatar #3 - Yulik
29. dec. 2008 18:42
jeg vil nok fifty fifty :D er ikke helt sikker hehe... skal bare game :D Den behøves heller ikke være en helt vildt total syg gamer pc endnu :D kan vel godt leve med den der i et stykke tid?
Gravatar #4 - cyandk
29. dec. 2008 18:44
Ja... 2-3-4 år kan den nok godt følge med :D
Gravatar #5 - Corholio
29. dec. 2008 19:17
Lige umiddelbart ville jeg mene at du bør investere i et ATI 4870 GFX kort i stedet for det 4850 kort du skriver. Det kommer til at betyde noget når du skal bruge den til at spille på.
Gravatar #6 - Yulik
29. dec. 2008 21:35
Tak for svar #4 :) Ok har nemlig lige præcis råd til en ATI 4870 :D men har fundet et par stykker og nu må i lige hjælpe mig med at vælge det :)

Nr.1 http://www.prcdata.dk/produkt/asus-eah4870-dkhtdi1...

Nr.2 http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGui...

Nr.3 http://www.pixmania.com/dk/dk/1637125/art/sapphire...

Som jeg kan se så er nr.2 den bedste? har jeg ret :)?
Men har lige et spørgsmål så! Kan min PSU på 300w trække det?
Gravatar #7 - engfeh
29. dec. 2008 21:45
Du vil måske være interesseret i denne artikel: http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-4870-pa...

Edit: Og jeg vil anbefale at du også køber en større PSU.
300 W er nok lige i underkanten, specielt hvis den er gammel og/eller af lav kvalitet.
Gravatar #8 - Corholio
29. dec. 2008 21:59
Puha... jeg ville i hvert fald, som #7 (plz) også skriver, investere i en større PSU.

Derudover vil jeg også undgå at handle med Pixmania, har hørt grumme historier om at deres beliggenhed i Frankrig betyder at man slet ikke har nogle rettigheder der nærmer sig dem i Danmark.

Mht. hvilket kort jeg ville vælge, ville en OC jo outperforme de normale kort, men jeg kan umiddelbart ikke se hvad jeg skulle bruge 1 GB GDDR RAM til - men det er måske næsten prisen underordnet.

Du skal i hvert fald ikke købe et 4870 eller 4850 kort med mindre du opgraderer din PSU, det er i underkanten med 300 W - op på 450 / 500 W og så kan du klare dig.
Gravatar #9 - Yulik
29. dec. 2008 22:00
Tak for artiklen #7 :) men jeg vælger nok Club 3D HD4870 Overclocked Edition. Men den sidste spørgsmål! Det med min PSU er 300w nok vis jeg nu vælger Club 3D HD4870 Overclocked Edition? Eller kom med en link vor jeg kan tjekke vor meget min opsætning wil tage i strøm eller sådan noget :) vil rigtig gerne have sådan en link :D
Gravatar #10 - Borg[One]
29. dec. 2008 23:14
Mht valg af OS, så medmindre du står med et behov for mere hukommelse og en langsigtet plan om at udvide mængden, er det måske værd at overveje en 32bit version istedet for den 64bit du har forkølet dig på...:
http://newz.dk/forum/software/xp-pro-32bit-eller-v...

...just my 5 cent
Gravatar #11 - Yulik
29. dec. 2008 23:41
Nej tak holder mig til 64Bit skal have mere ram i den på et eller andet tidspunkt.
Hmm... 450w ville være nok? Ok tak for svarene alle sammen! :) bestiller delene imorgen håber det hele går fint :D #8 så ikke du skrev før nu sry :)

GOD NUT-ÅR!
Gravatar #12 - Yulik
29. dec. 2008 23:58
Ok sidste spørgsmål fra mig af :D har fundet 2 psu ved ikke hvilket jeg skal vælge http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGui...

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer...

Hjælp tak :D?
Gravatar #13 - Borg[One]
30. dec. 2008 08:41
#11 it's your call - du kender jo dine forbrugsrutiner og behov.

...men du har enten ikke forstået det indlæg jeg linket til, eller også har du ikke læst det.

Du er ved at indkøbe en CPU med en relativt lav cache-mængde, hvilket vil påvirke din performance betydeligt - hvis du vælger 64bit.
Har du allerede nu et RAM-forbrug hvor det giver mening at øge mængden, vil dit valg af OS være endnu værre.

Mit forslag er, at istedet for at forkøle dig på de mange bit, så kigger du på dit nuværende RAM-forbrug, og ud fra det beslutter dig - hvis du allerede nu forbruger i nærheden af 4GB RAM, kommer din nye maskine til at sucke, hvis du bibeholder 4GB men skifter til en 64bit arkitektur.

Hvis du ikke idag forbruger 4GB, vil det ikke hjælper at proppe mere RAM i den nye maskine, og...du vil have et meget stort performancetab, ved at vælge 64bit.

Du er ved at gøre samme fejl som mange andre, skifte fra 32bit til 64bit, blive overrasket over performancetabet, og derefter give Vista skylden...
Gravatar #14 - Yulik
30. dec. 2008 14:23
ok nu forstår jeg :) så det vil sige så længe jeg ikke har mere end 4gb ram så skal man ikke skifte over på 64bit :)?
Gravatar #15 - Borg[One]
1. jan. 2009 23:06
#14 Det vil sige, at skifter du til et 64bit OS, skal du forvente et merforbrug på 70% - så forbruger du idag 3GB, så vil du have brug for 5.1GB RAM, for at kunne matche dit gamle behov - og det forøgede RAM-forbrug trækker så på performance, så du kan forvente et performancedrop på omkring 20-25%.

Eller sagt på en anden måde, at blive på et 32bit OS, er det største enkeltstående performanceboost du kan give dig selv.

Derfor, har du et forbrug idag, der ligger på 3GB eller under, så vil jeg foreslå at du holder dig til et 32bit OS.

Hvis du bruger din maskine til at spille på, lidt hyggeprogrammering og office, som 80% af newz-brugerne gør, så har du slet ikke brug for den øgede mængde hukommelse.

Desuden er der den lille pointe, at en 32bit applikation (såsom alle de spil du køber), stadig internt maximalt kan allokere en heap på 4GB, så de enorme fordele for applikationer, ved at have store mængder RAM er relativt små.

Det er klart, at forbruger du din maskine på en bestemt måde, og til bestemte formål, så er 64bit den eneste rigtig vej - men vi taler altså om at køre som dedikeret database-server, eller applikationsserver, der er skaleret vertikalt.
Specielle applikationer kan ligeledes have brug for store mængder hukommelse, og der er det vigtigt at applikationen altså også skal op i antallet af bits, for at kunne få glæde af den øgede mængde hukommelse.

Det er altså hverken gameren, skole-eleven eller all-around-brugeren der har glæde af skiftet til 64bit...endnu!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login