mboost-dp1

Stort problem med ny PC!

Gå til bund
Gravatar #1 - Aggiz
14. sep. 2008 14:20
Hej allesammen.

Jeg modtog i går min nye computer fra MM-Vision og alt ser ud til at være, som det skal. Men det er det ikke ligefrem, eftersom at jeg ikke kan få den til at starte. For når jeg nu trykker på "tænd" knappen kan man godt høre blæseren starte op, men der sker ikke andet, end at den bliver ved med, at slukke og tænde for sig selv!

Har på fornemmelsen at det er noget med dens BIOS, som ikke er installeret, selvom om min viden omkring den slags ikke er særlig stor.

Er der nogle, som ved hvad jeg kan gøre, for at få det til at virke og hvordan man installere BIOS'en hvis det altså er det, der er problemet?
Gravatar #2 - Corholio
14. sep. 2008 14:38
Hvis du har modtaget en computer fra en forhandler, og den så ikke vil starte.... tjah, så skal den da bare sendes retur med det samme! (og det på forhandlerens bekostning).

Du kan også vælge at returnere (da du har 14 dages returret ved varer købt over nettet), hvis købet har "pisset" dig gevaldigt.

Det kan, i følge min logik, ikke være dit problem at de ikke kan levere en fungerende vare.

... og så lidt mht. support:

Hvis maskinen ikke viser noget skærmbillede, kan du ikke opgradere BIOS - der er højest sandsynligt noget hardware-mæssigt i vejen.
Gravatar #3 - Mnc
14. sep. 2008 15:17
Nøjagtigt til #2 siger - tilbage i ansigtet på dem, og anmod at de udleverer en maskine der virker. :)

Når varen er sprit ny og ikke vil tænde out-of-the-box, så skal de end ikke spise dig af med at sende den til rep., de skal udlevere en ny med det vuns.
Gravatar #4 - 3214N
14. sep. 2008 15:44
Det er bare en ommer! Retur med boxen!
Gravatar #5 - apkat
14. sep. 2008 17:14
#1, havde samme problem - tænd knappen sad fast inden du sender afsted så se lige om det ikke bare er tænd knappen der er for stor og sætter sig fast.
Gravatar #6 - Aggiz
24. sep. 2008 20:46
Fik det sgu til at virke :)

Tossen der havde samlet computeren havde ikke taget hensyn til, at grafikkortet er så stort, at man er nød til at tage RAM'ene i først.

Så det medførte at 3 af RAM blokkene kun sad halvt i.

Det er vel hvad der kan ske, men stadig ikke helt i orden hvis det var en kunde, der ikke selv kunne finde ud af at skille det ad og samle det ordentlig igen.
Gravatar #7 - Norrah
24. sep. 2008 20:55
Ville stadig brokke mig.
Sådan noget må bare ikke ske.
De af alle personer burde vide hvordan man samler deres fucking maskiner.
Gravatar #8 - Aggiz
25. sep. 2008 13:09
7# Giver dig fuldstændigt ret.

Havde også tænkt på at ringe til dem, men endte med at jeg ikke gad til at bruge tid på at ringe til dem. Ved godt det lyder lidt dovent :)
Gravatar #9 - Corholio
25. sep. 2008 13:41
Så smid telefon og faktura nummeret her, så skal der nok være en hævnlysten Newz.dk-bruger der har lyst til at tage kampen for dig (brugeren kunne jo evt. udgive sig for at være din sekretær).

Mu-ha-ha-ha-ha...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login