mboost-dp1
Upgrade: SLi eller ny GPU..?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej!
Jeg har et forholdsvis nyt system:
Core 2 E8400
4 GB Ram
8800 gt 512mb
520W Corsair PSU
Jeg kører Vista Ultimate 64 bit..
Jeg har fornylig erhvervet mig Crysis, og glædede mig som bare fanden, til at prøve det af på min maskine..
Desværre fandt jeg hurtigt ud af at selv om jeg har en del over recommended så kører det ikke optimalt, med mindre jeg sætter opløsning ned til 1280 x 800 og medium settings..
Mit spørgsmål går ud på følgende:
Hvad ville være det smarteste. At købe en ny GPU magen til, og køre SLI eller opgradere til en nyere GPU..?!
Med Venlig Hilsen
Kenn Thorsen
Jeg har et forholdsvis nyt system:
Core 2 E8400
4 GB Ram
8800 gt 512mb
520W Corsair PSU
Jeg kører Vista Ultimate 64 bit..
Jeg har fornylig erhvervet mig Crysis, og glædede mig som bare fanden, til at prøve det af på min maskine..
Desværre fandt jeg hurtigt ud af at selv om jeg har en del over recommended så kører det ikke optimalt, med mindre jeg sætter opløsning ned til 1280 x 800 og medium settings..
Mit spørgsmål går ud på følgende:
Hvad ville være det smarteste. At købe en ny GPU magen til, og køre SLI eller opgradere til en nyere GPU..?!
Med Venlig Hilsen
Kenn Thorsen
Jeg ved ikke hvad der er bedst... men hvis det tilfældigvis er et inno3d 8800gt OC kort du har vil jeg gerne købe det i tilfælde af at du vælger at købe et nyt kort istedet ;-)
Man kunne jo være lidt fræk og købe et 800GT og afprøve om det giver den ydelse du vil have, og hvis det ikke gør det så bar esende det tilbage indenfor de 14 dage. Så før du så også mulighed for at teste om du kan få SLI til at køre tilfredsstillende.
Jeg går ud fra at dit bundkort understøtter SLI.
Et 4850 til 1200-1300 burde give dig ganske udmærket ydelse, har bygget et setup (til en på mit køkken) der på nær grafikkortet ligner dit system og han får ganske udmærket ydelse i crysis på 1680x1050.
Man kunne jo være lidt fræk og købe et 800GT og afprøve om det giver den ydelse du vil have, og hvis det ikke gør det så bar esende det tilbage indenfor de 14 dage. Så før du så også mulighed for at teste om du kan få SLI til at køre tilfredsstillende.
Jeg går ud fra at dit bundkort understøtter SLI.
Et 4850 til 1200-1300 burde give dig ganske udmærket ydelse, har bygget et setup (til en på mit køkken) der på nær grafikkortet ligner dit system og han får ganske udmærket ydelse i crysis på 1680x1050.
Lolage: Jeg kører 1280x800 fordi det skal passe til mit ratio på skærmen... altså 16:10..
Din GPU er jo så nummeret større end min.. måske det er derfor..?!
#16.. Hans PSU har intet med det at gøre.. desuden skrev jeg den på så andre kunne tage stilling til om mine spec kunne klare SLi..
Din GPU er jo så nummeret større end min.. måske det er derfor..?!
#16.. Hans PSU har intet med det at gøre.. desuden skrev jeg den på så andre kunne tage stilling til om mine spec kunne klare SLi..
lolage (20) skrev:#18
Hvordan? < mindre memory, men som selvf ikke er alt, men er nysgerrig.
Chippen på GT'en er nyere, hurtigere og bedre end GTS 640MB. De gamle GTS'er (320MB og 640MB) kører på en ældre chip, hvorimod 512MB GTS har fået den nyere chip. Men han snakker om GTS 640MB op imod dit 512MB GT, så er din chip hurtigere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.