mboost-dp1

Vista ud, XP ind - Men fejl?

Gå til bund
Gravatar #1 - Elledinho
27. nov. 2008 14:56
jeg har installeret Windows XP Professionel SP1 på en Acer ASPIRE 5920 med processoren: Intel Core 2 Duo T7300.
Der mangler dog nogle drivere til f.eks internet, lyd, skærm, crystalEye webcam etc.. - Disse drivere kan ses på dette screendumb: http://imageshack.dk/imagesfree/kT097626.bmp

Nogen, der ved, hvor jeg skal skaffe de drivere? - og vigtigst af alt, om de er kompatibel med XP pro?
Gravatar #2 - gentox
27. nov. 2008 15:07
Du har brug for langt mere end dem der er vist på dit skærmbillede.

Driverne er her:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5...

Men som du selv er inde på så er de IKKE til XP, kun Vista.

En af de ting du nok burde have undersøgt før du installerede XP.

Du kan muligvis hente nogen der vil virke andre steder, men det bliver besværligt, og muligvis umuligt at få en fuldt funktionsdygtig maskine.

Sidst men ikke mindst, så er det Acers valg ikke at understøtte XP, på din bærbare.
Gravatar #3 - Bornslippy
27. nov. 2008 15:07
Hvad med at prøve på Acer's Support website?

Så svært kan det da heller ikke være lige at skrive:
Acer Drivers på google
Gravatar #4 - Bornslippy
27. nov. 2008 15:14
Der findes da masser af XP drivere til den.
http://www.acerpanam.com/flex/acer/bin/acer.html#

Find din model og hent løs.
Gravatar #5 - gentox
27. nov. 2008 15:22
Du har ret, den Amerikanske side har lidt flere valg, og hvis man roder det lidt igennem finder man også det meste.

Sjovt nok har de ikke givet forbrugeren samme valg i Europa.
Ikke engang på ftp serveren.
Gravatar #6 - Makey
27. nov. 2008 15:30
Du kan eventuelt starte med at opdatere til SP3. Det hjælper på mange ting.
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
27. nov. 2008 16:07
Jeg vil lige indskyde en reklame her:

Jeg sidder tit og bruger mange timer på at finde drivere til forskellige computere jeg får ind af døren.

Jeg er dog begyndt at bruge DriverAgent.

Det koster Ca. 200Kr for en licens til 10 forskellige computere (kan bruges uendeligt på den enkelte computer.
Programmet undersøger hvilken hardware du har, hvilke drivere du har, og fortæller dig hvilken hardware der har ingen, gammel eller ødelagte drivere, og du kan så vælge at downloade de nyeste drivere fra enten producentens eller DriverAgents servere.
Så der er ikke noget med at skille computere ad for at undersæøge hardwaren, eller sidde og vente i flere timer på en driver fra Asus.
Gravatar #8 - gentox
27. nov. 2008 16:18
Har set det før, når jeg har ledt efter drivere til netop en PC, som jeg er sat til at fikse.
Men det at det kostede penge har afholdt mig fra at prøve.

Det virker rigtigt godt?
Også før man installerer et system? det nytter jo ikke meget hvis netdelen ikke virker på det nye OS.
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
27. nov. 2008 16:40
gentox (8) skrev:
Det virker rigtigt godt?
Også før man installerer et system? det nytter jo ikke meget hvis netdelen ikke virker på det nye OS.

Jeg er blevet rigtig glad for det, og bruger det på alle mine maskiner samt på maskiner jeg får ind til rep.
Det kræver dog at maskinen kan komme på nettet, så hvis windows ikke genkender netværkskortet kan man blive nød til at finde den driver manuelt.
Gravatar #10 - Skak2000
1. dec. 2008 22:41
#4 Nice side tak !

Har brugt lang tid på at finde driver til XP
Gravatar #11 - kinaholm
9. dec. 2008 00:21
Jeg hentede for nyligt en driver pack med omkring 100.000 drivere der kunne brændes ned på en dvd - det gør altså det hele meget lettere istedet for at betale for online databaser..
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
9. dec. 2008 02:44

Hvor tit bliver den opdateret?
Gravatar #13 - amokk
9. dec. 2008 05:28
ang. netadgang, er det sidste man gør inden man booter fra en windows cd og formatterer maskinen, sgu da at man lige gemmer driveren til LAN kortet på en USB stick så man kan smide den ind som det første og derefter hente resten af driverne + opdateringer til sw
Gravatar #14 - kinaholm
9. dec. 2008 12:46
#12 - aldrig, i guess.. men jeg bruger den heller ikke til min egen comp, mere hvis andre mennesker skal bruge drivere, så kan de bare få den istedet.. den spiller til alt der er mere end et halvt år gammelt...

desuden vil jeg give #13 ret - det er da hel normal procedure.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login